Bemutatók

2009. március 25. szerda, 10:41

Bemutató: Porsche Boxster - Finomított kiadás

A legkisebb Porsche-sorozat nyitott tagját is beutalták a frissítő-kúrára.

Többféle méretű könnyűfém keréktárcsa van a palettán (17, 18 és 19 colos), a karosszéria négy új színben (versenyzöld metál, vízkék metál, északi arany metál és krémfehér) rendelhető. A szélső légbeömlők tetején LED-es nappali fény világít

A középmotoros kabrió első példányai 1996-ban jelentek meg az utakon, 2004-ben érkezett a második generáció, mostanra tehát megérett az idő e típus felújítására is. Ahogy a közelmúltban újjávarázsolt zárt tetős Cayman, a Boxster is csak minimális külső módosításokkal hívja fel magára a figyelmet: orrát átalakított légbeömlők, fényszórók, spoilerek határozzák meg, LED-es hátsó lámpa és áttervezett diffúzor vonzza a szemet fara irányába, s új tükrökkel is gazdagodott a modell. Belül még kevesebb a figyelemfelkeltő: más formát rajzoltak a középkonzolnak, új a volán, kevesebb gombbal kezelhető az infocenter, s a tetőnyitó kapcsoló sem a régi.

A fejlesztési pénzek többségét a technikára fordították. A Caymanban debütált kétféle motor adja az alapot: a Boxsterben 2,9 l-es (255 LE, 290 Nm), míg a Boxster S-ben 3,4 l-es (310 LE, 360 Nm) szívó-, hengerenként négyszelepes, változó vezérléses boxermotor dohog az ülések mögött. Mindkettő új konstrukció, az elődökhöz képest kisebb a tömegük, s kenésigényhez igazodó szabályozású olajszivattyúval dolgoznak. Teljes egészében alumíniumból készülnek, szívócsőhosszuk kétfázisú, s teljesítik a szigorú amerikai (ULEV), valamint az Euro5-ös kibocsátási normákat. Az S-változatot közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátó rendszerrel vértezték fel. Mindkét erőforráshoz új, hatfokozatú kéziváltó csatlakozik, pluszpénzért megrendelhető a 911-esből már ismerős duplakuplungos, 7 sebességes robotizált (PDK) szerkezet is. Figyelemre méltóak a menetteljesítmények: a PDK-val 5,8, valamint 5,2 másodperces százas sprintidőre képes a két sportgép.                      

A Boxster az első roadster, amely fejlégzsákkal is védi az utasokat. A LED-es hátsó lámpák között autópálya-tempónál automatikusan kinyíló spoiler rejtőzik, amit a középkonzolról kézzel is lehet működtetni
 
A magnéziumból és alumíniumból gyártott tetőszerkezet 50 km/órás sebességig működtethető. Kapható lesz mindössze 23 kg-ot nyomó hardtop is.
 
A volán és a középkonzol új formát öltött, az ülések nemcsak fűtéssel, hanem szellőztető funkcióval is felszerelhetők. A feláras navigációs rendszer 40 gigás belső adathordozóról tölti be az információkat, az extraként rendelhető Bose-hifi 10 hangszóróval és hétcsatornás digitális erősítővel bizsergeti a füleket. A robotizált PDK-váltót a kormányról is lehet kapcsolni
    

Karner Miklós

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás