Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: BMW M3 - Luxusbrutál

Nehéz józannak maradni a BMW M3-asban: 420 LE, V8-as muzsika, hátsókerék-hajtás…

Tuningteszt

A 255/40 R18-as gumikat a tél miatt hordja az M3-as, a gyári méret 19 col. A tesztautó napfénytetőt viselt, így a karbonból készült helyett sima acéltetőt kapott. Nem nehéz elérni a 20 l/100 km-es átlagfogyasztást

A világméretű rajongás több mint 20 éve tart az M-sorozat iránt, már az 1986-ban megjelent első generáció is sok fiatal fejét elcsavarta. A legújabb típus külsejében sem rejti véka alá „kékvérűségét”: sokat sejtető kidomborodás a motorházfedél közepén, szélesített sárvédő, jókora légbeömlőkkel tűzdelt első-, és diffúzorral ékesített hátsó lökhárító, egyedi tükör, látványosabb küszöb, továbbá jókora alufelni és négycsöves kipufogórendszer pezsdíti a vért. Az utastér piros bőrkárpitjával luxusszalon hangulatú, sportülés, sportkormány, küszöbdísz és egyedi műszerfalbetét a további tuningelemek. Képzeletbeli kulcselfordítás (csak nyomógomb van), s érzi az ember, hogy felszökik az adrenalin az agyában.

Négy kürtből tombol a vérpezsdítő aláfestő zene. A csomagtér jól pakolható, kapacitása egy hétvégi túrázáshoz bőven elegendő

A technikai adatok (kovácsolt főtengely, speciálisan hangolt dupla Vanos változó szelepvezérlés, nyolc különálló fojtószelep, szelepenként önálló léptetőmotor teljesen elektronikus szabályzással), bár önmagukban is felcsigázzák a hozzáértőt, a háromküllős volánt markolva s az állítható oldaltámaszú ülésben helyet foglalva már másodlagosak: a 420 lovas szívó V8-as szinte kívánja a gázfröccsöket, hirtelen pedálnyomásra, majd gázelvételre mámorító hangorkán a jutalom. Az erőgép 3000/perc felett szilaj paripává válik, s érezhetően az sincs ellenére, ha minden fokozatban 8000-ig pörgetjük.

Az ülés lapja nyújtható, a támla oldaltartása állítható. Rakodóhelyből lehetne több is

Szabad országútszakaszon érdemes rajtpróbát tartani: minimális farriszálás kezdetnek, majd 4,8 másodpercnyi ülésbe préselés, s 100-on áll a mutató. A határozott mozdulatot kívánó, kissé talán „karcosan” kapcsolható hatgangos váltóval jól követhetők az események, a fokozatelosztás ideális. Jópont jár a precíz kormányért, és persze ott a másik adu ász, a futómű. Az elöl háromszög-lengőkaros, hátul öt karból álló független felfüggesztés meglepően jól viseli a rossz utakat, legfeljebb a keresztbordákkal gyűlik meg a baja. Ha a vezető talál megfelelő helyet a képességek kiaknázására (pl. versenypálya), érdemes némi időt hagyni az elektronikák beállítására.

A műszerfal 330 km/óráig skálázott, a piros zóna 8500-nál indul. A hűtővízé helyett az olaj hőmérsékletét lehet nyomon követni

Többféle módon programozható a kitörésgátló karaktere és a motorvezérlés, változtatható a kormányszervo rásegítése és a lengéscsillapító keménysége. A beállítások a váltó melletti gombokkal közvetlenül, valamint az iDrive fedélzeti elektronikán keresztül is módosíthatók, de a feláras M Drive-rendszer a kormányon lévő gomb lenyomására rögvest beprogramozza az előre meghatározott sportos hangolást. Az M3-as nagy tömege (csaknem 1,7 tonna üresen) ellenére parádésan viselkedik az úton. Minden elektronikát ébren tartva is remek érzés a tempós kanyarvétel, ám az igazi élmény akkor zúdul az utasokra, ha valamennyi beállítás sportmódban van: a háttérben ott a védelem, de megadatik a keresztbe csúszás és az „erőből kanyarodás” izgalma. Az elöl 360, hátul 350 mm-es tárcsákra alapozott fékrendszerre csak a legmagasabb fokú jelzők illeszthetők, erejéből hosszas kínzások után sem veszít. Dicséretes, hogy városi araszoláskor vagy nyugodt cirkáláskor is kellemes társ a négyl iteres M3-as, ha nem kívánjuk a hajszolást, visszavedlik szolid kupévá.

Az alap M3-as ára kicsit túllép a 20 milliós határon, néhány extrát beikszelve pedig könnyen 25-nél járunk. Nem kevés egy autóért, de nem túlzás egy bivalyerős luxus-darabért.                              

 KaMi

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: V-elrendezésű, nyolchengeres, 32 szelepes, dupla Vanos változó vezérléses benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 3999

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 420/309(8300)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 400(3900)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,8

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 12,4

Végsebesség [km/h]: 250

Az Autó2 újság 2008/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás