Haszonjármű

2009. március 16. hétfő, 00:52

Teherpróba: Isuzu D-max 2.5 - Ismerős

Már itthon is kapható az Isuzu pick-upja. A legkisebb motorral vezettük.

Teherpróba

Az A-oszlopból kihúzható botantenna japán sajátosság volt – úgy tíz-húsz évvel ezelőtt… Az irányjelző a visszapillantó tükör házába költözött

A kilencvenes években már forgalmazták az Isuzu-t Magyarországon, s ismét lehet kapni. Az Isuzu D-max-ot 2,5 és háromliteres motorral gyártják rövid és hosszú kabinnal, 2, 4 és ötszemélyes kivitelben. A gyengébb erőforrás 136, az erősebb 163 lóerős teljesítményt nyújt, van kettő,- és négykerékhajtású változata is

Utastér, raktér A pick-upok között átlagos méretűnek számít a kabin, a rakodóhelyek mérete sem túl bőséges. A hátsó üléstámla előrehajtható – de csak a támla – így kínálva vízszintes rakodóhelyet, amelyet a középső biztonsági öv keresztez. Viszont az övek felső bekötésének pontja állítható magasságú. A raktér négy rakományrögzítő fület kapott. Ajtaja – a túlzottan kilógó lökhárító miatt – nem nyitható le függőlegesig, így targoncával pakolni szinte csak villahosszabbítóval lehet.

Klasszikus felépítés, hátul laprugóval

Vezetés, menettulajdonságok A jármű futáskultúrája üresen a kategória átlagánál jobb. Kultúráltan mozog a D-max, kellő visszajelzést ad a kormány, pontosak a fékek, jó a váltó. Terepen is jól mozog a pick-up, a négykerékhajtás és a felező elektronikusan kapcsolható. Semmi sem lehet azonban tökéletes, így az Isuzu sem az! Kritikára ad okot, hogy a váltókar visszatérítő rugója túl erős, a motor háromezres fordulatszám fölé nem akar pörögni, közel egy tonnával terhelve pedig tipikus túlterheltségi jeleket mutat a jármű: leül a hátulja, billeg, hullámzik a kasztni, s csökken a fékhatás is. Az optimális terhelhetőség 7-800 kg körül van.

Felszereltség, költségek A kétszemélyes munkagépnek szánt alapmodell épp átlépi a négymilliós lélektani határt. Tesztautónk azonban a legjobban felszerelt változat volt, amely közel hatmillió forintba kerül. Ezért a pénzért a főleg aszfalton közlekedő pick-upok standard felszerelése – kettő légzsák, hátra is hárompontos biztonsági övek, első ködlámpák, légkondicionáló, távirányítású központi zár, bőr kormány és váltógomb, elektromos ablakok és visszapillantó tükrök – járnak. A háromliteres automata váltóval is rendelhető. A garancia 3 év vagy százezer kilométer.

Terepen jól boldogul a kocsi. Elöl kartervédőt is kapott a jármű, a színrefújt lökhárító azonban védtelen
 
Aki tényleg árut akar szállítani a raktéren, az mindenképpen rendelje meg a platóbélést, beszereléssel együtt sem kerül százezer forintba
 
Aki vezetett már pick-upot, az Isuzuban is otthon fogja magát érezni
    

Hátul is elektromosak az ablakemelők, s jutott zseb is az ülések háttámlájára
 
Nincs sok értelme a hátsó üléstámla előre-dönthetőségének…
 
Jópofa ötlet, hogy indításkor a mutatók kilendülnek a végállásukba

Doma-Ács

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 2499 cm3. Teljesítmény: 100 kW (136 LE) 3600/percnél. Nyomaték: 294 Nm 1800-3200/percnél. Ötfokozatú kézi kapcsolású váltó. Hátsókerékhajtás, elektronikusan kapcsolható összkerékhajtás. Elöl belső hűtés tárcsafék, hátul dobfék. ABS, EBD. Hosszúság: 5035 mm, szélesség: 1800 mm, magasság: 1735 mm. Tengelytáv: 3050 mm. Plató hosszúság: 1380 mm, szélesség 1460 mm, magasság: 480 mm. Saját tömeg: 1950 kg, terhelhetőség: 1000 kg. Átlagfogyasztás: 9,1 l/100 km.

Alapár: 5 898 000 Ft.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás