Technika

2009. március 16. hétfő, 00:52

Pirelli Winter Sottozero Serie II - Szezonnyújtók

A Pirelli új téliabroncs-sorozata két kivitelben debütált.

A Sottozero II erősebb sorozata 270 km/órás tempóra is képes, havon és aszfalton egyaránt jó teljesítményt ígér. A kifejezetten „peres” abroncs oldalfalát megerősítették, futófelületének gumikeveréke a hőmérséklethez alkalmazkodó

Négy év után váltja le a korábbi Sottozero-sorozatot a második generáció. Nem csak a mintázat, a szerkezet és az anyagok is változtak: az éghajlatváltozásra reagálva a Pirelli ma már nem hó-, hanem „téli szezon” abroncsokról beszél, s október végétől áprilisig ajánlja őket. A beszédes nevű Sottozero (olaszul nulla alatti) +7 és –20 fok között hozza maximumát.

Mindegyik Sottozero II aszimmetrikus mintázatú, a legkisebb 205/55 R16-os

Sottozero II W210/240 A belépő Sottozero sebességindexe alapján 210/240 km/órás tempóig használható. Méretválasztéka 205/55 R16-tól (W210) 295/35 R19-ig (W240) terjed, a 245/50 R18-as defektmentes kivitelben is kapható. Az új abroncskeverék egyáltalán nem tartalmaz aromás olajokat, így már ma teljesíti az EU 2010-től életbe lépő környezetvédelmi előírásait. Elődjénél könynyebb, ezért a kényelemrontó rugózatlan tömeget és a fogyasztást is csökkenti. Az új kompozit a korábbinál jobban alkalmazkodik a melegebb útviszonyokhoz, az aszimmetrikus mintázat külső felén két közel összefüggő gyűrűt és három mély vízelvezetőt alakítottak ki. Az aquaplaning (vízenfutás) ellen vetik be a „Hydro Static Tank” (vízvonzó tartály) fantázianevű újítást is: a futófelületről a víz az abroncs lamellái közül, a tapadási szintnél mélyebben jut ki. A mintázat apróbb lamellái téglarakásszerűen sorakoznak, megtámasztják egymást, így jobb a tapadás.

Az egyes blokkok lamellái téglarakás mintában sorakoznak, elmozdulásuk így szabályozott

Sottozero II W270 A 275/40 R19 és 295/30 R20 méretek között elérhető, kifejezetten nagy teljesítményű autókra szánt, 270 km/órás indexű abroncs a téli gumik közül először kapta meg a P Zero-féle titkos belső felépítést. A kisebb Sottozero II-höz hasonló mintázat belső blokkjai között vízelvezető árok fut. A legnagyobb különlegesség azonban az abroncskeverék: a 270-es két kompozitból áll. A merevebb az extrémalacsony oldalfal szilárdságát javítja, a puhább, a 210/240-es sorozatnál is használt – hőmérséklethez alkalmazkodó – gumi a futófelületet alkotja. A 270-es széria téli képességei, téglarakás blokkmintái és különleges vízelvezetői a „kisebbik” Sottozero II-sorozatot idézik.

A már a hazai piacon is kapható Sottozero II elődjénél nagyjából 5 százalékkal drágább, a 205/55 R16-os kezdőméret lapzártánkkor 28 990 forintról startolt. A 270-es speciális méretei a legtöbb kereskedéshez csak külön kérésre érkeznek, ezeket az Aston Martin, a Bentley vagy a Porsche is kínálja autóihoz.

Katona Mátyás

Az Autó2 2008/11. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás