Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Mégane Trophy - Újabb európai kupasorozat

A Párizsi Autókiállításon a hétvégén bemutatkozik a Renaultsport legújabb családtagja, a Mégane Trophy

Már csak napok kérdése, hogy élőben is láthassuk az új versenyautót

A márka sportbéli hagyományait követve, a Renault 5 Turbo, az Alpine, a Spider és a Clio V6 nyomdokain a jövő héten a Párizsi Autókiállításon bemutatkozik a Mégane Trophy, mely a 2005-ös évadban mutatkozik be a versenypályákon.

A Renault tervezői a Mégane Renaultsport 225-öt vették alapul, majd azt átdolgozva készítettek egy olyan versenyautót, mely leginkább a német túraautó-bajnokság egyik szereplőjére emlékeztet. Az autót kerek tíz centiméterrel ültették le, a kerékjáratokat kiszélesítették, így a teljesítményhez lenyűgöző látvány is párosul.

A Renaultsport mérnökei már korábban is alkottak lenyűgöző teljesítményű autókat. Legújabb gyermekük, a középmotoros, V6-os, félautomata váltós Mégane Trophy is vérbeli versenyautó lett. Ugyanaz a 3.5 literes erőforrás hajtja, melyet az Espace-ba és a Vel Satis-ba is szerelnek, ám némi átalakításnak köszönhetően a versenyautóban 320 lóerőt teljesít.

Jövő tavasszal 30 Mégane Trophy vág neki a nyolc futamból álló európai kupasorozatnak.

A versenyek előreláthatólag a következő helyszíneken zajlanak majd:

  • Németország: Oschersleben
  • Belgium: Spa or Zolder
  • Franciaország: Le Mans
  • Nagy-Britannia: Donington
  • Olaszország: Monza
  • Monaco
  • Hollandia: Zandvoort
  • Portugália: Estoril

Mégane Trophy: Technikai specifikáció

Típus: Mégane Renaultsport
Motor: V4 Y
Lökettérfogat: 3500 ccm
Max. teljesítmény: 320 Le
Max. nyomaték: 309 Nm
Elektronika: Magneti-Marelli
Váltó: szekvenciális 6 sebességes (+ hátramenet), automata kuplung, kormányról való vezérlés
Kerekek: elöl 8X18, hátul 9X18
Első fékek: 6 dugattyús hűtött tárcsák, 356mm x 32mm
Hátsó fékek: 4 dugattyús hűtött tárcsák, 330mm x 32mm
Gumik: elöl 21-65/18; hátul 24-65X18
Hossz: 4375mm
Szélesség: 1910mm
Benzintartály: 45 liter
Max. sebesség: 155 mph felett
Súly: 950kg
Ár: 100,000 Euro alatt

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Tesztnapló: Kia Niro PHEV 1.6 GDI EX

A konnektorból tölthető hibrid Niro rövidtávon villanyautóként is használható.

Bemutató: Honda Jazz 1.5 i-VTEC és Civic 1.6 i-DTEC

A Jazzt alaposan felfrissítették, a Civic-ben pedig új a...

Tesztnapló: Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC L

Az új hathengeres dízellel próbáltuk a nemrég frissült S-osztályt.

Megjelent a Retro Mobil májusi száma

Májusi számunkban írunk a Volga értéktartásáról, teszteljük a Renault...

Bemutató: Nissan Leaf

Erősebb villanymotorral ígér nagyobb hatótávot a vadonatúj Leaf.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás