Inkognito

2009. március 16. hétfő, 02:15

Inkognitóteszt: vizsgáztak a Kia-kereskedők - Leszerepeltek

Az új Kia cee’ddel kapcsolatban tettünk fel kérdéseket. Az eredmény kiábrándító.

Tesztadatok

  

A dél-koreai újdonság egyedülálló garanciális feltételekkel kelleti magát. Ez adta az ötletet, hogy tesztet készítsünk, vajon a jótállási kérdésekben mennyire felkészültek a szalonok munkatársai. Az általános, a rozsda- és a fényezési garancia idejéről érdeklődtünk, de szerettük volna megtudni azt is, hogy jár-e – és ha igen, mennyi ideig – ingyenes védőszárny-szolgáltatás. Arra is választ vártunk továbbá, hogy a benzines és a dízelmotoros modelleknél milyen szervizperiódussal számolhat a tulajdonos. Tizenegy helyet hívtunk fel telefonon, vidéki és fővárosi szalonok egyaránt szerepeltek közöttük. Sajnos a teszt eredménye alaposan elmaradt várakozásainktól: mindössze egy helyen tudtak minden kérdésünkre hibátlan válaszokkal szolgálni, a többségtől nem egy téves információt kaptuk: főleg a fényezési jótállásra vonatkozó kérdésünk fogott ki az értékesítőkön, de a szervizperiódussal és a védőszárny-szolgáltatással kapcsolatban is sok rossz válasz született. Azt a kiegészítő információt csupán egy helyen hallottuk, hogy 3 éves korig kilométer-korlátozás nélküli az autó garanciája.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Tapasztalatok I.

Auto Don Kft. Budapest XIII., Váci út Az értékesítő felveszi ugyan a telefont, de nem tud azonnal segíteni, visszahívást ígér. Már lemondunk a beszélgetés lehetőségéről, amikor körülbelül 1 órával később csörgeti a telefonunkat. Megérte a várakozás: magától sorolja az általános garancia feltételeit, és azt sem hagyja ki, hogy az autó 3 éves koráig nincs kilométer-korlátozás a garanciában (addig akár 200 000 km-t is hajthat a tulajdonos, akkor is érvényes a jótállás). Nem hibázik a fényezési és a rozsdagaranciában, a védőszárny-szolgáltatást is jól mondja. A szervizperiódus meghatározása szintén pontos. A felkészült és udvarias szakember megmentette a márka becsületét.

Vestar Kft. Budapest XVI., Batsányi u. Először egy hölgy veszi fel a telefont, majd egy nevét eltitkoló férfi válaszol. Jól mondja a 7 éves garanciát, de a kilométer-korlátozást csak rákérdezésre árulja el. A rozsdagarancia stimmel, a fényezési szerinte szintén 10 esztendő („vehetjük a rozsdagaranciával együtt” – mondja). A védőszárny-szolgáltatást nem tudja, ezért türelmünket kéri, s utánanéz. A válasz – helytelenül – 5 év. A szervizperiódusban nem hibázik. A végén még felajánl egy tesztvezetési lehetőséget.

Autó 69 Kft. Cegléd Egy, a bemutatkozásról elfeledkező férfi fogadja a hívást. A 7 éves garancia rendben, az 5 éves teljes körű és a 150 000 km-es korlátozás is pontos, de a további két év kilométer-korlátozásra nekünk kell rákérdeznünk. Hatéves rozsda-, valamint fényezési garanciáról hallunk, az értékesítő szerint (tévesen) az assistance-szolgáltatás 7 évre szól. A dízel- és a benzinmotornál egyaránt 15 000 km-es vagy 1 éves szervizperiódust említ.

Univer Car Kft. Miskolc A recepciós veszi fel a telefont, aki kapcsolja az értékesítőt. Udvariasan mutatkozik be, nem téved a 7 éves garanciában, de a 150 000 km-es korlátozást csak többszöri rákérdezésre árulja el. Tízéves rozsdagaranciával „biztat”, a fényezési jótállást – tévesen – 3 évre saccolja. Szerinte az ingyenes védőszárny-szolgáltatás megegyezik a garancia idejével, azaz 5 évig jár a teljes autóra, és további 2 évig a hajtásláncra. A szervizperiódust helyesen közli.

Véró Kft. Hódmezővásárhley Bemutatkozik és kedvesen fogad az értékesítő. Nem téved a garancia hosszát illetően, de a kilométer-korlátozásra nekünk kell rávezetnünk. A 10 évig garantált rozsdamentesség pontos, ugyanakkor a fényezési garanciára vonatkozó kérdésünkre azt a választ kapjuk: arra nincs jótállás. A védőszárny-szolgáltatás időtartamában nem téved, de a dízel- és a benzinmotor szervizperiódusát azonosan 15 000 km-re tippeli.

U.T.T. Autóház Székesfehérvár Egy hölgy veszi fel a kagylót, aki rögtön tovább is adja egy munkatársának. A nevét is eláruló kolléganő jól tudja az általános garancia hosszát, de a kilométer-korlátozás nem jön magától. A rozsdagaranciánál a 10 évet kimondja, ám bizonytalan. A fényezési jótállásra vonatkozóan semmit nem mer közölni (azzal indokolja, hogy nem akar félrevezetni), és ugyanígy elhallgatja a védőszárny-szolgáltatás idejét. Elkéri a telefonszámunkat, és visszahívást ígér a következő napra. Reggel kapjuk a válaszokat: tévesen 10 éves fényezési garanciáról, 5 éves védőszárny-szolgáltatásról tájékoztat. A szervizperiódusban nem hibázik.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Tapasztalatok II.

Petrucsik Kft. Gyöngyös Egy férfival csevegünk, aki nem mutatkozik be. A hét év garancia helyesen hangzik el, de szerinte nincs kilométer-korlátozás. A rozsdagarancia 10 évig él, és ennyi időt saccol a fényezési jótállásra is (úgy gondolja, ez külön nincs kikötve). Az assistance ügyében nem kertel: fogalma sincs, mennyi ideig jár ilyen szolgáltatás a cee’dhez. A szervizperiódusban nem téved.

Pécsi Origó Kft. Pécs Itt kezelő fogadja a hívást, majd megkapjuk az értékesítő munkatársat, aki nem mutatkozik be. Hosszasan meséli az általános garanciára vonatkozó feltételeket. A rozsdagarancia 10 évét helyesen adja meg, de a fényezésre vonatkozó időtartam már hibás: szerinte 10 év vonatkozik erre is. Az assistance-szolgáltatásra irányuló kérdésünket elhárítja azzal, hogy nem tudja, és nem akar félrevezetni. Ezek után nem ajánlja fel, hogy utánanéz és visszahív. A szervizperiódust helyesen adja meg, és még azt is elárulja, hány forint egy-egy felülvizsgálat költsége.

Karácsonyi-Nagy Autóház Tatabánya Az udvarias férfi a nevét is elárulja, mielőtt belefogunk a kérdésekbe. Pontosan tárja elénk az általános garanciára vonatkozó előírásokat, a 10 éves rozsdagarancia is rendben van. A fényezési jótállásban már téved, 3 évet mond, míg a védőszárny-szolgáltatást 5 évben határozza meg. A szervizperiódusban nem hibázik, pontos a 15 000, illetve a 20 000 km.

Motor Car Sopron Kft. Sopron Meglepetésünkre egy Mercedes-szalon jelentkezik, de a hölgy nem jön zavarba, kapcsolja a kiásokat. A nevét is eláruló férfi 7 évet mond a teljes körű garanciára, de azt már nekünk kell kiszedni belőle, hogy ez pontosan milyen feltételekkel él. A fényezési és a rozsdagaranciát egyaránt 10 évben határozza meg, a védőszárny-szolgáltatás időtartamára 7 évet tip- pel. A szervizperiódus szerinte mindkét motornál 15 000 km vagy 1 év.

Takachi Kft. (Kia Lurdy) Budapest IX., Könyves Kálmán krt. Egy, a nevét titokban tartó férfi jelentkezik. A 7 éves garancia meghatározása nem tökéletes: az 5 év vagy 150 000 km pontos, de szerinte a további két évnél már nincs kilométer-korlátozás. A rozsdagarancia 10 éve helyes, úgy tudja, a fényezésre nincs jótállás, s az 5 éves teljes körű garancia idejére jár az ingyenes Kia-védőszárny-szolgáltatás. Azt mondja, az olajcserére mindkét motornál 15 000 kilométerenként vagy 1 év leteltével van szükség.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Akkor és Most Jármű Expo

A Magyar Suzuki szervezésében idén is volt autós találkozó...

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás