Inkognito

2009. március 16. hétfő, 02:15

Inkognitóteszt: vizsgáztak a Kia-kereskedők - Leszerepeltek

Az új Kia cee’ddel kapcsolatban tettünk fel kérdéseket. Az eredmény kiábrándító.

Tesztadatok

  

A dél-koreai újdonság egyedülálló garanciális feltételekkel kelleti magát. Ez adta az ötletet, hogy tesztet készítsünk, vajon a jótállási kérdésekben mennyire felkészültek a szalonok munkatársai. Az általános, a rozsda- és a fényezési garancia idejéről érdeklődtünk, de szerettük volna megtudni azt is, hogy jár-e – és ha igen, mennyi ideig – ingyenes védőszárny-szolgáltatás. Arra is választ vártunk továbbá, hogy a benzines és a dízelmotoros modelleknél milyen szervizperiódussal számolhat a tulajdonos. Tizenegy helyet hívtunk fel telefonon, vidéki és fővárosi szalonok egyaránt szerepeltek közöttük. Sajnos a teszt eredménye alaposan elmaradt várakozásainktól: mindössze egy helyen tudtak minden kérdésünkre hibátlan válaszokkal szolgálni, a többségtől nem egy téves információt kaptuk: főleg a fényezési jótállásra vonatkozó kérdésünk fogott ki az értékesítőkön, de a szervizperiódussal és a védőszárny-szolgáltatással kapcsolatban is sok rossz válasz született. Azt a kiegészítő információt csupán egy helyen hallottuk, hogy 3 éves korig kilométer-korlátozás nélküli az autó garanciája.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Tapasztalatok I.

Auto Don Kft. Budapest XIII., Váci út Az értékesítő felveszi ugyan a telefont, de nem tud azonnal segíteni, visszahívást ígér. Már lemondunk a beszélgetés lehetőségéről, amikor körülbelül 1 órával később csörgeti a telefonunkat. Megérte a várakozás: magától sorolja az általános garancia feltételeit, és azt sem hagyja ki, hogy az autó 3 éves koráig nincs kilométer-korlátozás a garanciában (addig akár 200 000 km-t is hajthat a tulajdonos, akkor is érvényes a jótállás). Nem hibázik a fényezési és a rozsdagaranciában, a védőszárny-szolgáltatást is jól mondja. A szervizperiódus meghatározása szintén pontos. A felkészült és udvarias szakember megmentette a márka becsületét.

Vestar Kft. Budapest XVI., Batsányi u. Először egy hölgy veszi fel a telefont, majd egy nevét eltitkoló férfi válaszol. Jól mondja a 7 éves garanciát, de a kilométer-korlátozást csak rákérdezésre árulja el. A rozsdagarancia stimmel, a fényezési szerinte szintén 10 esztendő („vehetjük a rozsdagaranciával együtt” – mondja). A védőszárny-szolgáltatást nem tudja, ezért türelmünket kéri, s utánanéz. A válasz – helytelenül – 5 év. A szervizperiódusban nem hibázik. A végén még felajánl egy tesztvezetési lehetőséget.

Autó 69 Kft. Cegléd Egy, a bemutatkozásról elfeledkező férfi fogadja a hívást. A 7 éves garancia rendben, az 5 éves teljes körű és a 150 000 km-es korlátozás is pontos, de a további két év kilométer-korlátozásra nekünk kell rákérdeznünk. Hatéves rozsda-, valamint fényezési garanciáról hallunk, az értékesítő szerint (tévesen) az assistance-szolgáltatás 7 évre szól. A dízel- és a benzinmotornál egyaránt 15 000 km-es vagy 1 éves szervizperiódust említ.

Univer Car Kft. Miskolc A recepciós veszi fel a telefont, aki kapcsolja az értékesítőt. Udvariasan mutatkozik be, nem téved a 7 éves garanciában, de a 150 000 km-es korlátozást csak többszöri rákérdezésre árulja el. Tízéves rozsdagaranciával „biztat”, a fényezési jótállást – tévesen – 3 évre saccolja. Szerinte az ingyenes védőszárny-szolgáltatás megegyezik a garancia idejével, azaz 5 évig jár a teljes autóra, és további 2 évig a hajtásláncra. A szervizperiódust helyesen közli.

Véró Kft. Hódmezővásárhley Bemutatkozik és kedvesen fogad az értékesítő. Nem téved a garancia hosszát illetően, de a kilométer-korlátozásra nekünk kell rávezetnünk. A 10 évig garantált rozsdamentesség pontos, ugyanakkor a fényezési garanciára vonatkozó kérdésünkre azt a választ kapjuk: arra nincs jótállás. A védőszárny-szolgáltatás időtartamában nem téved, de a dízel- és a benzinmotor szervizperiódusát azonosan 15 000 km-re tippeli.

U.T.T. Autóház Székesfehérvár Egy hölgy veszi fel a kagylót, aki rögtön tovább is adja egy munkatársának. A nevét is eláruló kolléganő jól tudja az általános garancia hosszát, de a kilométer-korlátozás nem jön magától. A rozsdagaranciánál a 10 évet kimondja, ám bizonytalan. A fényezési jótállásra vonatkozóan semmit nem mer közölni (azzal indokolja, hogy nem akar félrevezetni), és ugyanígy elhallgatja a védőszárny-szolgáltatás idejét. Elkéri a telefonszámunkat, és visszahívást ígér a következő napra. Reggel kapjuk a válaszokat: tévesen 10 éves fényezési garanciáról, 5 éves védőszárny-szolgáltatásról tájékoztat. A szervizperiódusban nem hibázik.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Tapasztalatok II.

Petrucsik Kft. Gyöngyös Egy férfival csevegünk, aki nem mutatkozik be. A hét év garancia helyesen hangzik el, de szerinte nincs kilométer-korlátozás. A rozsdagarancia 10 évig él, és ennyi időt saccol a fényezési jótállásra is (úgy gondolja, ez külön nincs kikötve). Az assistance ügyében nem kertel: fogalma sincs, mennyi ideig jár ilyen szolgáltatás a cee’dhez. A szervizperiódusban nem téved.

Pécsi Origó Kft. Pécs Itt kezelő fogadja a hívást, majd megkapjuk az értékesítő munkatársat, aki nem mutatkozik be. Hosszasan meséli az általános garanciára vonatkozó feltételeket. A rozsdagarancia 10 évét helyesen adja meg, de a fényezésre vonatkozó időtartam már hibás: szerinte 10 év vonatkozik erre is. Az assistance-szolgáltatásra irányuló kérdésünket elhárítja azzal, hogy nem tudja, és nem akar félrevezetni. Ezek után nem ajánlja fel, hogy utánanéz és visszahív. A szervizperiódust helyesen adja meg, és még azt is elárulja, hány forint egy-egy felülvizsgálat költsége.

Karácsonyi-Nagy Autóház Tatabánya Az udvarias férfi a nevét is elárulja, mielőtt belefogunk a kérdésekbe. Pontosan tárja elénk az általános garanciára vonatkozó előírásokat, a 10 éves rozsdagarancia is rendben van. A fényezési jótállásban már téved, 3 évet mond, míg a védőszárny-szolgáltatást 5 évben határozza meg. A szervizperiódusban nem hibázik, pontos a 15 000, illetve a 20 000 km.

Motor Car Sopron Kft. Sopron Meglepetésünkre egy Mercedes-szalon jelentkezik, de a hölgy nem jön zavarba, kapcsolja a kiásokat. A nevét is eláruló férfi 7 évet mond a teljes körű garanciára, de azt már nekünk kell kiszedni belőle, hogy ez pontosan milyen feltételekkel él. A fényezési és a rozsdagaranciát egyaránt 10 évben határozza meg, a védőszárny-szolgáltatás időtartamára 7 évet tip- pel. A szervizperiódus szerinte mindkét motornál 15 000 km vagy 1 év.

Takachi Kft. (Kia Lurdy) Budapest IX., Könyves Kálmán krt. Egy, a nevét titokban tartó férfi jelentkezik. A 7 éves garancia meghatározása nem tökéletes: az 5 év vagy 150 000 km pontos, de szerinte a további két évnél már nincs kilométer-korlátozás. A rozsdagarancia 10 éve helyes, úgy tudja, a fényezésre nincs jótállás, s az 5 éves teljes körű garancia idejére jár az ingyenes Kia-védőszárny-szolgáltatás. Azt mondja, az olajcserére mindkét motornál 15 000 kilométerenként vagy 1 év leteltével van szükség.

2007/3. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás