Inkognito

2009. március 16. hétfő, 00:52

Inkognitóteszt: eltérések az autó- és az extraárakban - Mennyi az annyi?

Megvizsgáltuk, egyeznek-e az autószalonokban található brosúrák árai, a márkák internetes oldalain található árlisták és a kereskedések munkatársaitól szerzett adatok.

Első oldal

Az Autó2 kíváncsi volt, hogyan informálják az érdeklődőket az autóscégek. Véletlenszerűen kiválasztottunk tizenegy márkát. Ellátogattunk egy-egy szalonba, kértünk aktuális ár- és extralistát, ezután jött a hivatalos oldalak böngészése, majd tárcsáztunk egy kereskedőt. Ha a márka munkatársai megfelelően felkészültek, nem lehet eltérés a három forrás tájékoztatása között.

Minden típusnál egy modellt kerestünk, annak ára és négy extrája felöl érdeklődtünk. Az összehasonlításkor a kereskedésekben adott nyomtatott árlistához igazodtunk, azaz ezt tartottuk etalonnak.

A teszt eredménye

Chevrolet Az ötajtós Lacetti 1.4 16V Elite volt a kérdés tárgya. Manuális klíma, metálfény, elektromos hátsó ablakemelő és oldallégzsák felől érdeklődtünk.

Nyomtatott árlista:  2 845 250 Ft az alapár, 200 000 a klímaberendezés (az árlistában a klímás Elite Cool felára ennyi), 80 000 a metálfény, nem elérhető az oldallégzsák, alap a hátsó elektromos ablak.  Internet: 2 789 000 az ár, a metál csak 70 000. Stimmel a felszereltség. Chevrolet Duna Autóház, Baja: 2 845 000-nek mondják az árat, a többi adat egyezik a nyomtatott listában szereplővel.

Citroën Az ötajtós C4 1.4 16V SX-et szemeltük ki. Menetstabilizáló rendszerre (ESP), hátsó elektromos ablakra, sávelhagyásra figyelmeztető rendszerre és 1 év kiegészítő garanciára kérdeztünk.

Nyomtatott árlista: a bruttó ár 3 725 000 Ft, alatta kis betűvel áll a következő megjegyzés: "Tájékoztató adat: bruttó regisztrációs adó (Ft): 236 250". Ebből a gyanútlan vevőjelölt számára nem következik egyértelműen, hogy az ár ezt tartalmazza-e vagy sem. Az ESP 200 000 Ft, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer ehhez a szinthez nem elérhető, a hátsó elektromos ablak 50 000, a kiegészítő garancia 79 000 Ft.

Internet: egyeznek az extrák, az ár, és ugyanígy van feltüntetve a regisztrációs adó.  Inter Flott Center Kft., Békéscsaba: 3 960 000 Ft-ot hallunk (megtudjuk, hogy  a regadót hozzá kell adni az árhoz), a többi egyezik az előzőekkel.

Fiat Ötajtós Stilo 1.4 16V Actualra vágyunk; manuális klímát,   ESP-t, elektromos tükörállítást, tologatható hátsó ülést szeretnénk. Nyomtatott árlista: 3 345 000 Ft az alapár, nincs ESP, a klíma 260 000, az üléstologatás 80 000 Ft. Az elektromos tükör alaptartozék. Internet: minden egyezik az előzőekkel. Nova Autócentrum Kft., Szeged: nincs különbség az értékesítő által elmondottak és az árlista adatai között.

Ford Kombi Ford Focus 1.6 Ti-VCT-t nézünk, Trend-kivitelben. Tetőcsomagtartó sín, manuális klíma, xenonlámpa és elülső ködfényszóró volt a vágyunk.

Nyomtatott árlista: 4 180 000 Ft az alapár, a fekete tetősín 35 000, az elülső ködlámpa 45 000, a klíma alaptartozék. Xenon- fényszóró nem rendelhető hozzá.

Internet: minden ár és felszerelés egyezett a nyomtatott listában szereplőkkel. Autonett Kft., Budapest: a beszélgetőpartnerünk helyesen ismertette az árat és az extrákat.

Kia Picanto 1.0 LX Cool-kivitel után érdeklődtünk. Metálfény, ABS, utasoldali légzsák és központi zár érdekelte az Autó2 munkatársát.

Nyomtatott árlista: 2 349 000 forintot kell az autóért fizetni. A metálfényre 80 000 van feltüntetve, a papír szerint ABS, jobb oldali légzsák, központi zár nem rendelhető ehhez a változathoz.

Internet: Az oldalon látott tájékoztató egyezett a nyomtatott adatokkal. V.T.T. Autóház Kft., Székesfehérvár: az eladó 2 350 000 Forintos árat mond, csak a központi zárra vonatkozó infó nem azonos a nyomtatott és a netes listáéval. Ennek oka, hogy a vevő számára előnyös lehetőségként 70 000-ért adnak gyári minőségű központi zárat, riasztót és elülső elektromos ablakemelőt.

Opel Négyajtós Vectra 1.8 Comfortot akartunk. Tempomat, elektromos napfénytető, fűthető elülső és hátsó ülés, valamint a legolcsóbb, 16 colos alufelni volt a vágyunk.

Nyomtatott árlista: 5 669 000 Ft a vételár, ehhez 206 300-ért adják a napfénytetőt, 235 700-ért az "alap" alufelni-garnitúrát, valamint 95 000 forint az elülső-hátsó ülésmelegítő. A tempomat szériatartozék.

Internet: a tempomatot a neten 112 500-ért adják, eszerint nem jár alapból. Itt csak a hátsó ülésfűtés felára a 95 000 Ft, az elülső további 60 800. Az ár és a többi extra egyezik. Opel Kövesdán, Budapest: az ár rendben, a tempomatot a nyomtatott lista szerint említik. A napfényető és a felni árának végéről lehagyják a százasokat, egyébként nem hibáznak. Szerintük hátsó ülésfűtés csak az Elegance-hoz kérhető. ők is két árat (külön az elülsőre és a hátsóra) mondanak az ülésfűtéshez.

Peugeot 407 SW a szívünk vágya, 2.0 HDI-motorral, Symbole-szinttel. Tudni akartuk, van-e hozzá elektromos elülső ülésállítás, elülső ülésfűtés, esőérzékelős ablaktörlő és elektrokróm belső tükör.

Nyomtatott árlista: 7 150 000 forintot kellene kicsengetni érte, az elektromos ülések 100 000, az ülésfűtés 50 000 forintba kerülnek. Az esőérzékelős ablaktörlő alap, az elektrokróm tükör nem rendelhető a Symbole-hoz.

Internet: Nincs különbség a kereskedésben kapott adatokhoz képest. Peugeot Sá-Bá, Sopron: itt sem hallunk eltérő információkat.

Skoda Az új Octavia Combi 1.6-os Classic-felszereltségű modelljét akartuk megvenni. Fejet védő függönylégzsákot, elektromos hátsó ablakot, központi zárat és utasülésen levő Isofix–gyermekülésrögzítést választottunk. 

Nyomtatott árlista: 4 365 000 Forintot kéne az autóért fizetni, az Isofix 8000 előre, a függönylégzsák 176 000 Ft. Elektromos hátsó ablak nem kérhető, a központi zár alap.

Internet: a Combit nem találni a Skoda hivatalos weboldalán. Az ötajtóshoz felsorolják az alapextrákat, az opciós lista árak nélküli, és mindössze hét tételt tartalmaz. Árlista van, de a Combi innen is hiányzik. Zemplén Autóház, Sátoraljaújhely: az elektromos hátsó ablakon kívül minden ugyanaz, mint a nyomtatott árlistában levő adatok. A hölgy szerint a Classicban alap a hátsó gépi ablakmozgatás.

Suzuki Az új Swift 1.3 GLX-kivitelét akartuk. Klímaberendezés, metálfény, fűthető elülső ülés és állítható magasságú vezetőülés érdekelte a tesztelőt. Nyomtatott árlista: 2 450 000 forintot kérnek az autóért. Klíma csak CD-s rádióval együtt van, 300 000-ért. E szerint nem kérhető a GLX-hez ülésfűtés, a metálfény 70 000 Ft, széria az ülésmagasság-állítás.

Internet: egyeznek az adatok. Suzuki Molnár, Budapest: nem téved az értékesítő hölgy az adatokat illetően.

Toyota Yaris 1.0 VVT-i-t kerestünk, ötajtós változatban. A Terra-csomagot akartuk extraként (ebben van további két hangfal, utasoldali légzsák, szövetbetét az ajtókon és piperetükör a napellenzőkben), továbbá metálfényt, elektromos hátsó ablakemelőt és MM-T-váltót.

Nyomtatott árlista: 2 367 000 forintot adnak meg árnak. A Terra-szint 95 000, az MM-T-váltó 175 000, de csak a Terra+ csomagtól érhető el. A metál felára 60 000 Ft, hátsó ablakemelő nincs. Internet: nem tapasztaltunk különbségeket a két felsorolás között. Troska Autóház Kft., Pécs: az eddig birtokunkba jutott információkkal egyezően tájékoztattak.

Volkswagen Ötajtós, 90 LE-s Golf TDi-t kértünk Comfortline-változatban. Alsó motorvédő burkolatra, automata klímára, parkolóradarra és ködfényszóróra akartunk rákérdezni.

Nyomtatott árlista: 5 320 000 Ft az alapár, 47 000 a motorvédelem, 40 000 az automatikus szabályzású klíma (a mechanikus alapáron jár), 109 000 a parkolóradar, alap a ködfényszóró.

Internet: nincs árlista az oldalon. Az alapfelszereltségnél csak a ködfényszórót írják, a mechanikus klímát nem. Az extráknál sincs ár, a motorburkolatot fel sem tüntetik. BPB Kft., Budakeszi: beszélgetőpartnerünk a nyomtatott árlistában fellelt tételeket sorolja – minden helyes.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bentley Flying Spur 2020

A kétajtós Bentley Continental GT alapjain itt az új...

Kis Stinger GTS

A legkomolyabb Stinger, a GTS Európába sajnos nem jön,...

Mercedes-Benz GLB

Akinek kicsi a GLA, öt vagy hét üléssel választhatja...

Dodge Super Charger

A retró tanulmányautót valójában az 1000 LE-s új Mopar...

Megújult az Audi A4

Bár tavaly frissült, az erős német konkurenciaharc miatt idén...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás