Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Volkswagen Golf VI - Ikonosztás?

A Golf a modellváltással nem újult meg alapjaiban, inkább csak finomodott.

Az új Golf orra a Sciroccóéra emlékeztet, méretei alig változtak, de szélesebb és rövidebb, mint elődje. A lemezillesztések pontosságára és az áttervezett zajszigetelésekre nagyon büszke a Volkswagen. A tengelytáv a régi

Úgy tűnik, a Volkswagen félt, hogy Európa zsugorodó piacán elveszíti a Golf évtizedek alatt kiharcolt előkelő helyét, ha markánsabban vált. Látszik, hogy a formacsapat – a főnök, Walter de’ Silva és az autó vonalaiért közvetlenül felelős Marc Lichte – a 2003-ban debütált ötös vonalait fejlesztette hatossá.

Hátsó vonalai teljesen újak, a csomagtartó az elődével azonos méretű, alaphelyzetben 350 literes, bent a kerékdobok között kicsit több, mint egy méter a távolság. A háromajtós az ötajtóssal egyszerre érkezik

Így a kül­ső – bár min­den ele­me, fe­lü­le­te és vo­na­la új – az előd ránc­fel­var­rott vál­to­za­tá­nak tű­nik, a leg­na­gyobb for­mai újí­tás az orr és a far. A ha­tos Golf lé­nye­gé­ben a kö­zel­múlt­ban de­bü­tált Scirocco ar­cát hord­ja, há­tul­ja pe­dig leg­in­kább a sza­bad­idő-te­re­pes Touaregére em­lé­kez­tet. A mű­sza­ki töl­tet ve­gyes. A pad­ló­le­mez a ré­gi, így a 2578 mm-es ten­gely­táv is az, s a fu­tó­mű (elöl se­géd­ke­re­tes McPherson, há­tul ol­da­lan­ként több len­gő­ka­ros multilink) is csak fi­nom­han­go­lá­son ment át, kanyarstabilizátorait vas­ta­gab­bak­ra, szilentjeit na­gyob­bak­ra cse­rél­ték. A fé­kek mind a négy ke­ré­ken tár­csá­sak, a nyom­táv­ok (elöl 1540, há­tul 1513 mm) lé­nye­gé­ben nem vál­toz­tak. A kül­ső mé­re­tek is csak vis­­sza­fo­got­tan mó­do­sul­tak: a ka­ros­­szé­ria 5 mm-t rö­vi­dült (4199 mm), de 20 mm-rel lett szé­le­sebb (1779 mm), a ma­gas­ság a ré­gi (1479 mm). A cso­mag­tér az ötö­sé­vel azo­nos mé­re­tű, alap­esetben 350 li­te­res, ülés­dön­té­ses (alap­áron aszim­met­ri­ku­san osz­tott a tám­la) ma­xi­mu­ma 1305 li­ter.  

Régi-új, finoman audis belső. Mindent átszabtak, mégis minden ismerős; a műszerek világítása mostantól zöldesfehér, a kezelőszervek a korábbiaknál finomabban működnek
 
A futómű nem változott, elöl McPherson, hátul oldalan- ként több lengőkaros, de kanyarstabilizátorai és szilentjei újak
 
A rendelhető hátsó oldal-légzsákokkal kilenc a maximális zsákszám
    

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás