Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Toyota Avensis - Új mez, új lélek?

A Toyota a tőle újabban megszokott óvatossággal nyúlt az Avensishez, látszólag…

A mikroötvözött acélokból összeállított karosszériákon az A-oszlopot 11 centivel vitték előbbre az elődhöz képest, a teljes hossz öt centit nőtt

A Carina E-t leváltó első Avensis 1997-ben jött, a most nyugdíjba küldött sorozat 2003-ban. A harmadik kiadás a látszat ellenére alapjaiban új: formájával beállt az Aurisszal indított mai Toyota-sorba, miközben műszakisága alaposan felfrissült.

Annyira, hogy padlólemeze sem a régi. Bár a tengelytáv a korábbi (2700 mm), a nyomtávok elöl négy és fél, hátul három centivel szélesebbek. A teljes hossz és a szélesség mindkét karosszériaváltozatnál (már csak négyajtós és kombi van, a praktikus ötajtóst törölték a programból)

Az új modellsorból hiányzik az ötajtós, de a szedán hátsó oszlopait öt centivel hátrébb tolták

öt-öt centit nőtt, a magasság változatlan. A többségében számítottan deformálódó mikroötvözött, hidroformázott elemekből összeállított acélkaroszszériák alatt elvében a régi, de kialakításában új a futómű is. Az elöl McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros szerkezetben frissek a lengéscsillapítók, hátul nőttek a hosszirányú bekötés karjai, és a karosszériához kapcsolódó pontokon a szilenteket is kicserélték, így azok a korábbiaknál puhábbak lettek. A tisztán elektromos rásegítésű kormánymű számítógépe megújult, gyorsabban reagál, és finomabban igazodik a sebességhez. Újdonság, hogy a szervomotoron át a kitörésgátló immár a kormányzásba is beleszólhat, finoman a helyes irányba terelve a kanyarban a stabilitásvesztés felé tendáló autót. Az új irányítással a kis sebességű kormányvisszatérítő erő is határozottabb lett. A fékek valamennyi kivitelben elektronikus elosztós tárcsák, elöl belső hűtéssel.

A műszerpult vadonatúj, felső burkolata kellemes tapintású, puha. A kormányszervo tisztán elektromos
 
Hátul kellemesen bőséges a lábhely, s a középső padlómerevítő is alacsony
 
A négyajtós csomagtartója alaphelyzetében 509 literes, így 9 literrel nagyobb az elődénél. Alapáron osztott támladöntéssel bővíthető

Képgaléria

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás