Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mazda2, három ajtóval - Sportvonal

A kisautó dinamikusságát hangsúlyozza a háromajtós karosszéria.

Bemutató

A határozott vonalú Mazda2 légellenállása (cw: 0,31) az egyik legjobb érték a kategóriában

Forgalmazása első évében megduplázódik a sikeres Mazda2 kínálata, az ötajtós után jön a háromajtós. A kevesebb ajtószámtól újabb híveket, az öszszes értékesítendő mennyiség harmadát várja a gyár. Ára nincs még a szeptemberben esedékes újdonságnak, várhatóan 130 ezer forinttal lesz olcsóbb, mint az eredeti. Műszaki tartalmában azonos a kétféle kialakítás, egyezik a motorkínálatuk is. Az elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztésen támaszkodó 2-es tömege a súlyosabb dízelmotorral is 1000 kg alatti; a gyár kínálatában legalacsonyabb CO2-kibocsátásút csak decembertől kínálják a háromaj- tós újdonságban. A felszereltség ugyanaz, mint az ötajtós felső három fokozatában. Alaptartozék a hat légzsák, az elektromos kormányszervó, a távirányítós központi zár, az elektromos külső tükörmozgatás és az ABS.

Magasra fut az övvonal, fölötte hamar véget ér a hátsó utasok oldalablaka. Nem nyitható

A 90-es évek 323-asa óta nincs háromajtós a kínálatban. A gyáriak szerint azért éppen az európai dizájnközpont járt utána, mekkora is az ideális oldalajtó-méret, mert itt gyártják és vásárolják a háromajtósokat a legnagyobb számban. A megtalált megoldás 163 mm: ennyivel szélesebb a hátraszálláskor is könnyen átjárható ajtónyílás. Az elülső utasülés egyetlen mozdulattal 250 mm-t tolható előre, majd vissza: a kilépés nyílása tág, az ülés egésze biztosan visszatalál eredeti helyére, a támla esetleg. A hátsó ülés két középtermetű utasnak kényelmes. A kis csomagtartó befogadóképessége az utasok rovására a háromszorosára növelhető a háttámlarészek osztott ledöntésével.

Áttekinthető, alacsony a műszerfal, a váltókar a középkonzolból emelkedik ki

A bemutató próbaútján a Peugeot-eredetű dízellel autózhattunk. Akár az ötajtós műszerfala előtt érezhetné magát a vezető, nincs különbség a kettő között. Az ülés kényelmes, a lap hosszú. A vastag hátsó oszlopok akadályok a parkolóhelyre tolatáskor. A motor alacsony fordulaton életre kel, a kapcsolók finomak és engedelmesek, az elektromos szervokormány könnyen irányítja a fordulékony kisautót. Az utastér csöndes, a gördülés kissé zajos, az országúti gyorsítóképesség nem kirobbanó. A rugózás kellemes, az úttartás megbízható. A Mazda ezzel az összeállítással két hangszeren játszik egyszerre: az ázsiai háromajtós dinamikus vonalai a sportosságot keresőket, a dízel takarékossága a megfontolt környezettudatosokat célozza meg.                   

-fa-

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás