Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Mazda2, három ajtóval - Sportvonal

A kisautó dinamikusságát hangsúlyozza a háromajtós karosszéria.

Bemutató

A határozott vonalú Mazda2 légellenállása (cw: 0,31) az egyik legjobb érték a kategóriában

Forgalmazása első évében megduplázódik a sikeres Mazda2 kínálata, az ötajtós után jön a háromajtós. A kevesebb ajtószámtól újabb híveket, az öszszes értékesítendő mennyiség harmadát várja a gyár. Ára nincs még a szeptemberben esedékes újdonságnak, várhatóan 130 ezer forinttal lesz olcsóbb, mint az eredeti. Műszaki tartalmában azonos a kétféle kialakítás, egyezik a motorkínálatuk is. Az elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztésen támaszkodó 2-es tömege a súlyosabb dízelmotorral is 1000 kg alatti; a gyár kínálatában legalacsonyabb CO2-kibocsátásút csak decembertől kínálják a háromaj- tós újdonságban. A felszereltség ugyanaz, mint az ötajtós felső három fokozatában. Alaptartozék a hat légzsák, az elektromos kormányszervó, a távirányítós központi zár, az elektromos külső tükörmozgatás és az ABS.

Magasra fut az övvonal, fölötte hamar véget ér a hátsó utasok oldalablaka. Nem nyitható

A 90-es évek 323-asa óta nincs háromajtós a kínálatban. A gyáriak szerint azért éppen az európai dizájnközpont járt utána, mekkora is az ideális oldalajtó-méret, mert itt gyártják és vásárolják a háromajtósokat a legnagyobb számban. A megtalált megoldás 163 mm: ennyivel szélesebb a hátraszálláskor is könnyen átjárható ajtónyílás. Az elülső utasülés egyetlen mozdulattal 250 mm-t tolható előre, majd vissza: a kilépés nyílása tág, az ülés egésze biztosan visszatalál eredeti helyére, a támla esetleg. A hátsó ülés két középtermetű utasnak kényelmes. A kis csomagtartó befogadóképessége az utasok rovására a háromszorosára növelhető a háttámlarészek osztott ledöntésével.

Áttekinthető, alacsony a műszerfal, a váltókar a középkonzolból emelkedik ki

A bemutató próbaútján a Peugeot-eredetű dízellel autózhattunk. Akár az ötajtós műszerfala előtt érezhetné magát a vezető, nincs különbség a kettő között. Az ülés kényelmes, a lap hosszú. A vastag hátsó oszlopok akadályok a parkolóhelyre tolatáskor. A motor alacsony fordulaton életre kel, a kapcsolók finomak és engedelmesek, az elektromos szervokormány könnyen irányítja a fordulékony kisautót. Az utastér csöndes, a gördülés kissé zajos, az országúti gyorsítóképesség nem kirobbanó. A rugózás kellemes, az úttartás megbízható. A Mazda ezzel az összeállítással két hangszeren játszik egyszerre: az ázsiai háromajtós dinamikus vonalai a sportosságot keresőket, a dízel takarékossága a megfontolt környezettudatosokat célozza meg.                   

-fa-

Az Autó2 újság 2008/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás