Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Bemutató: Honda Jazz - Mintha után

Nagyobb, tágasabb és erősebb is elődjénél az új Jazz.

Könnyű vezetni. Átlátható, a kormányzást elektromos szervo segíti, a fordulókör 10 méteren belüli

Sok au­tó­gyár igyek­szik pusz­tán a szem­nek szó­ló meg­ol­dás­sal le­tud­ni a mo­dell­vál­tást: a mély­ben sem­mi vagy csak na­gyon ke­vés, a fel­szí­nen sok új­don­ság. Nem így a Hon­da. A kül­ső ha­son­lít, a rej­tett tar­ta­lom egé­szen más. Új a pad­ló­le­mez, má­sok a mé­re­tek és a mo­to­rok, még a CVT he­lyé­be ke­rült robotizált vál­tó is. Fi­no­mabb ki­adás­ban, de az új ge­ne­rá­ci­ó­ban is elöl McPherson-, há­tul csa­tolt a fel­füg­gesz­tés.

A ma­gas­ság vál­to­zat­lan – ma­radt az egyterűs jel­leg –, ám 5 cen­ti­vel hos­­szabb, 2-vel szé­le­sebb az új­don­ság, gya­ra­po­dott a ten­gely- és a nyom­tá­vol­ság is. A meg­nyúlt for­ma jót tesz az út­tar­tás­nak (kom­for­tos, eny­hén fe­szes a ru­gó­zás, biz­tos a ka­nyar­kö­ve­tés), és ked­vez a hely­hasz­no­sí­tás­nak. A nem egé­szen négy­mé­te­res, vá­ro­si au­tós hossz nem kor­lát, a hát­só ülé­sen is bő­sé­ges a fe­jek és a tér­dek kö­rü­li tér. Nagy és kön­­nyen tá­ga­sab­bá te­he­tő a cso­mag­tér, az át­ren­de­zé­si öt­let­pa­rá­dé az előd-Jazz szi­por­ká­it is­mét­li meg. Az ülés­tám­lák egyet­len kéz­moz­du­lat­ra úgy dől­nek a cso­mag­tér szint­jé­re, hogy köz­ben alá­juk sik­lik a lap. Az osz­tott ülő­rész ugyan­csak egyet­len moz­du­lat­tal fel­ránt­ha­tó, ak­kor meg a pad­ló­tól a men­­nye­ze­tig érő hely adó­dik, aho­vá azért is öröm pa­kol­ni, mert a hát­só ol­dal­aj­tók szo­kat­la­nul szé­les­re (80 fo­kig) nyit­ha­tók. Az el­ső ülés­tám­la szin­tén elő­re­buk­tat­ha­tó. A de­fekt­ja­ví­tó­ra cse­rélt pót­ke­rék he­lyét haj­to­gat­ha­tó csomagtérpadló von­ja be a hasz­nos rak­tér­be.

Dinamikus külső 3,9 m hosszon: az övvonal emelkedik, a kerékjáratok enyhén kidudorodnak
 
Az első ülés magassága és a kormány távolsága is változtatható bármelyik kivitelben
 
A támla egyetlen nyomásra lefekszik, a lap felcsukható
    

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás