Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Audi A4 Cabriolet - Arculat vonulat

Az A4 Cabriolet is megkapta az Audi márkaképet hangsúlyozó „singelframe” hűtőmaszkot. A frissítéssel a motorpaletta is megújult, s egyéb változások is akadnak.

Változások

A hűtőmaszk körül újak a lámpák, a lökhárító és a motorháztető is. Borulás esetén a merev szélvédőkeret és a hátsó ülések mögötti pirotechnikai nyitású tartóoszlopok védenek
Az idén négyéves nyitott tetős motorválasztékában csupán a belépő a régi, az 1,8 literes turbó 163 lóerős, a nagyobbak a Cabriolet-ben mind újak, de a márka egyéb modelljeiből már ismerősek. A közvetlen befecskendezéses 2,0 literes turbó 200 lovas, a 3,2-es V6-os FSI 255, a benzines csúcs az S4 4,2 literes V8-asa 344 lóerős. A dízelpaletta ezentúl a 2.0 (140 LE, 320 Nm) és a 3.0 V6 TDI (233 LE, 450 Nm) erőforrásokat sorolja.
A motorok közül csupán a belépő a régi, a Cabriolet-ban új a 2.0 és a 3.0 TDI, a 2.0 TFSI és a 3.2 V6 FSI – mind hosszában fekszenek

A hűtőmaszk váltás elől-hátul új lámpákat, átrajzolt motorháztetőt és számos egyéb újdonságot is hozott. A váltók közül csupán a belépő változaté ötgangos, de felárért ahhoz is kérhető a fokozatmentes, de hét programozott fokozatot kínáló Multitronic automata is. A kétliteres TFSI és TDI modellek csupán hatgangos manuális váltóval lesznek rendelhetők, a 3,2-es FSI fronthajtásosához Multitronic, Torsen differenciálműves összkerékhajtású quattro-változatához – az S4-eshez és a részecskeszűrős 3.0 V6 TDI-hez hasonlóan – a sportprogramot is kínáló hatsebességes tiptronic automata is elérhető lesz – felárért valamennyi a kormánykerék mögötti karokkal is vezérelhető. A négy lengőkaros elülső és a trapézlengőkaros hátsó felfüggesztések sem maradtak érintetlenek, számos futóműelem bekötési pont, valamint a kabrióhoz hangolt dinamikus lengéscsillapítók egyaránt az új A6-ból érkeztek. A kormányzást az elődnél finomabbnak ígérik, az 1.8 T kivételével a kormányszervo rásegítése sebességfüggő.

A műszerfal alapvonásai változatlanok. A navigációs rendszer saját háttértárolójáról, a DVD-nél gyorsabban nézi a térképet
Az A4 Cabriolet alapszereltségében járó nyolcadik generációs ESP esős időben észrevétlen fékezésekkel tartja szárazon a hűtött elülső és sima hátsó féktárcsákat, alapáron jár a kétfázisú elülső és oldalsó légzsákpár, valamint a boruláskor a hátsó ülések mögül előbújó oszlopsor is. A hárompontos övek közül az elülsők erőhatárolóval szerelt feszítősek. Az ablakok és a tükrök elektromosak, még a kétzónás automata klíma is alapból jár, ahogyan a tetőt 21 másodperc alatt 30 km/órás sebességig mozgás közben is nyitó vagy csukó elektrohidraulikus rendszer és a 16 colos 205/55-ös gumikat viselő könnyűfém kerékkészlet is. Az opciós extralista szinte mindent kínál:
Öblösebb légbeömlők a lökhárítóban, 18 colos könnyűfém kerekek, izmos sportszereltség különbözteti a 344 lóerős S4-est
kanyarkövető xenon fényszórók, különféle alukerekek, DVD-t és SD-kártyát is olvasó navigációs rendszer MMI vezérléssel és gyors hozzáférésű háttértárolóval, a kifinomult audiorendszer kínálat csúcsaként BOSE hifi, a Quattro GmbH-tól származó sportos megjelenést adó S line csomag mind kérhető az A4 Cabriolet-hez. A sorozat újdonsága az opcionálisan kérhető akusztikus, a négyajtós A4-es hangszigeteltségét ígérő vászontető.

A kínálat csúcsán az S4 Cabriolet áll, a 4,2 V8-assal (344 LE, 410 Nm) szerelt vászontetős lökhárítóiban és futóműhangolásában is eltér a donortól, xenon fényszórókkal, 18 colos alufelnikkel, sportos belsővel, elektromosan állítható sportülésekkel és összkerékhajtással kínálják alapjáraton, hatgangos manuális váltója helyett szintén 6-os tiptronic automatával is kérhető a 100 km/órára 5,9 másodperc alatt érő, 250 (elektronikusan korlátozott) km/óra végsebességű vászontetős. Az Audi új kabriójának árai egyelőre ismeretlenek, a gyáriak néhány héten belül tervezik közölni a frissített modell árlistáját.

Menetben

A 3.0 TDI quattro zajszigeteltsége, útfogása és nyomatéka egyaránt káprázatos volt
A Nizza-környéki bemutatón személyesen is kipróbálhattuk a frissített A4 Cabriolet tudását. Elsőként a 3.0 V6 TDI összkerékhajtású, manuális váltóval szerelt változatát vittük próbakörre. Meggyőző volt a motor 450 Newtonméteres nyomatéka és az akusztikus tető zajszigetelése is. Autópályán, városban és hegyi szerpentineken is igen kezesen, szinte az úthoz tapadva mozgott, a tengelyek között
A 3.2 V6 FSI Multitronic motorhangja, fokozatmentes automata váltójának finomsága és sportprogramja volt megnyerő. A tető négyféle színben rendelhető
50:50 százalékos nyomatékosztással dolgozó összkerékhajtású, 100 km/órára 7,3 másodperc alatt gyorsuló, 242 km/óra végsebességű, 1790 kilogramm önsúlyú kabrió. Váltásként a fokozatmentes Multitronic automatával szerelt 3.2 V6 FSI-t kaptuk. A 130 kilogrammal könnyebb közvetlen befecskendezéses benzines még jobban gyorsult, végsebességét elektronika szabályozta 250 km/órára, de igazán gyönyörű hangja és villámgyorsan kapcsoló, normál programban egyenletes motorfordulatot használó, sportban váltásokat imitáló fordulatszámváltásokat hozó fokozatmentes automata váltója tette feledhetetlenné. A kezelőszervek mindkét autóban rendkívül finoman működtek, a szinte hibátlan utakon a futóművek nagyobb sebességeknél is igen jónak tűntek, a kormányzás – a gyár ígéretét igazolóan – precíznek érződött. A formai változásokról fényképeink és a gyári képek mesélnek.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás