Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Akadályhajtás: Skoda Octavia 4×4

A tavaly megjelent második generációs Octavia összkerékhajtásos Combi változatát a Zemplénben próbáltuk.

Az összkerékhajtásos Octavia Combi hasmagassága 25 milliméterrel növelt. A 15 colos alukerekek és a tetősín alapárasak

A tél előtt fokozottan előtérbe kerül az összkerékhajtás előnye.

A Haldex rendszerű összkerékhajtás kis helyigénye miatt az Octavia Combi 580-1620 literes csomagtere az összkerekesben sem lett kisebb
A csúszós utakon nagyságrendekkel jobb menetteljesítményekre és sokkal biztonságosabb útfogásra képesek a négy kerekükön hajtott autók.

Az Octavia összkerékhajtása Haldex kuplungos. A kerekek 10 fokos kerékelfordulási különbsége esetén juttat a hátsó kerekek felé nyomatékot, a vezérlőelektronika döntése alapján 50:50 arányú nyomatékosztást is adhat. A szükség esetén bekapcsoló összkerékhajtás így a kétkerékhajtásúakénál csupán kevéssel nagyobb fogyasztást igényel, ugyanakkor rendkívül gyors és automatikus reakciót ad, ha szükség van a hátsó kerekek hajtására is.

A Haldex rendszer további előnye kis helyigénye is, az Octavia Combi 580-1620 literes csomagtere az összkerekesben is teljes méretében rendelkezésre áll.

Valamennyi 4×4-es Octavia Combi hatsebességes váltót kap
A 150 lovas 2,0 literes FSI – közvetlen benzin befecskendezéses agregáttal és a 105 lóerős, 250 Newtonméter nyomatékú 1.9 PD TDI turbódízellel kínált Octavia 4×4 valamennyi változata 6 sebességes váltót kap, alapfelszereltségük egyebek mellett négy légzsákot, kitörésgátlót – ESP, 15 colos alukerekeket, távirányítós központi zárat, elektromos tükröket és elülső ablakokat, menetkomputert, fekete tetőléceket, magasságállítós kormánykereket és vezetőülést ad.

Az összkerékmeghajtásos Octaviák hasmagasságát 138-ról 163 milliméterre növelték, a lengéscsillapítók és a rugók hangolása is enyhén terepre igazított. A motor és a váltó felárért alsó védőlemezzel óvható, a növelt üzemanyagtartály 60 literes. A sokoldalúan használható, tágas és igényes belterű Octavia Combi 4×4 a 2.0 FSI motorral 7 253 000 forinttól kapható, az autóhoz szerintünk jobban passzoló turbódízel már 6 583 000 forinttól elhozható.

A Zemplén egyik erdei útján az említett öngyújtóssal próbálhattuk az összkerekes Octaviát, igen biztosan és igen jó dinamikával húzott a murvás emelkedőkön is az alapvetően jobb utakra, de hóval sárral borított sík és hegyi utakra is bátran ajánlható tágas családi autó.

További képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

BMW Z4 M40i

Jelen állás szerint nem lesz igazi M-es kiadás, de...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás