Újautó

2004. április 27. kedd, 17:49

Teszt: Volkswagen Golf 1.4 FSI Comfortline - Finomítás

A külsejében golfos maradt Golf V számos módosítással növelte használati értékét.

Apró változtatásokkal frissített forma. A ködlámpa és a könynyűfém felni a lopásgátló-csavarokkal a Comfortline-fokozat alapfelszereléseA karosszérialemezeken nincsenek élek, ehhez a stílushoz illenek az egyszerű hátsó lámpák
Egyszerű műszerfal, minőségi anyagokból és jó kidolgozással. A vezetőt magas szinten szolgáló autóban a multifunkciós bőrkormány 129 000 forintba kerülne a képen látható, szintén bőralapkormány helyére; ezzel egyszerűbb és biztonságosabb lenne a rádióvezérlésIdeális ülésforma és állítási tartomány elöl. Az egy érintésre hármat villogó indexkar egyúttal az alapáras tempomat kezelőegysége
Az ajtózsebbe egyliteres palack is elfér, alja gumírozott. Az ajtónyitó mellett az utastérzár, a kartámla elején a tükörállító, a hangszóró előtt a tanksapka-fedélnyitó láthatóAz átlagmagasságú vezető mögött nagy a térdhely, a hátsó ülés laphossza elegendő, de nem támasztja az utas combját
A kesztyűtartó megfelelő méretű és zörgésmentesített belső kárpitozásúAz Isofix-csatok szabadon vannak, nagyon könnyű a gyerekülés beillesztése
A visszapillantó indexe éjszaka zavarhatja a vezetőtA csomagtartó alaphelyzetben 80 centis tárgyakat fogad be, üléshajtás után egy átlagos magasságú vezető mögött ez megduplázódik. A 10 centi magas lépcső meggátolja a nehezebb tárgyak előrecsúszását
Hátul neNemmcsak a kapaszkodó közepén, hanem a B-oszlopon is van akasztóA futóműváltás miatt szélesebb, rakodáshoz jobb formájú az V-ös Golf csomagtere, praktikus a kalaptartó alatti háló
Az 1.4-es közvetlen befecskendezéses benzinmotor a mindennapi használatban autópályára is elegendő nyomatékot ad, de előzésekhez, gyorsításokhoz visszakapcsolva is erőlködve, zajosan segítA szokásos rend a szükségpótkerék mélyedésében, helyére nem fér be a normál kerék. A csomagtér alja kiakasztható, nincs útban szereléskor

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas belterű, jó kidolgozású, biztonsági karosszéria
+ Jó anyagminőség az utas- és a csomagtérben
+ Tág határok között állítható, kényelmes elülső ülések
+ Hasznos felszerelések a csomagtérben
+ Könnyen lecsukható ötödik ajtó
+ Biztonságos úttartás, jó úthibafeldolgozás
+ Enyhe alulkormányozottság
+ Precíz, közvetlen kormányzás, jó rásegítéssel
— Padszerű, nem eléggé döntött lapú hátsó ülések
— Csapásra záródó ajtók

Motor, erőátvitel
+ Csekély fogyasztás
+ Vibrációmentes járású motor
+ Nagyon pontos és könnyű váltás
— Húzóerő csak 4000-es fordulat környékén
— Pörgetve zajos

Biztonság
+ Vezető- és utasoldali légzsák, oldallégzsák elöl, függönylégzsák
+ Kikapcsolt utaslégzsákra feltűnő figyelmeztetés
+ Jó Isofix-csat elhelyezéssel egyszerű gyerekülés-beszerelés
+ Kipörgésgátló alapáron
+ Öt fejtámla, öt hárompontos biztonsági öv
+ A csomagtartóban üléshajtás után visszatartó lépcső

Költségek
+ Jó felszereltség
+ Nagy presztízs
+ Értékállóság
+ Kedvező fogyasztás
— Drága
— Légkondi csak akcióban
— Lopásveszély

 

Adatlap: Volkswagen Golf 1.4 FSI Comfortline

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, közvetlen benzinbefecskendezés. Hengerűrtartalom: 1390 cm3, furat 76,5 mm, löket 75,6 mm. Kompresszió: 12,0. Teljesítmény: 90/66 LE/kW (5200/min). Nyomaték: 130 Nm (3750/min). Akkumulátor: 220 A/44 Ah. Generátor: 110 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,45; II. 1,954; III. 1,281; IV. 0,975; V. 0,77; H. 3,2; Végáttétel: 4,53. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Hátul független, négylengőkaros felfüggesztés, csavarrugók, lengéscsillapítók, kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztós fékrendszer, elöl-hátul tárcsafékkel. Sebességfüggő elektromechanikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1167 kg. Megengedett össztömeg: 1750 kg. Üzemanyagtartály: 55 l.,
Hosszúság: 4204 mm, Szélesség: 1759 mm, Magasság: 1485 mm, Tengelytáv: 2578 mm, Nyomtáv elöl: 1539 mm, Nyomtáv hátul: 1528 mm, Belső szélesség elöl: 1390 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 910–990 mm, Belmagasság hátul: 950 mm, Lábhelyméret: 480–730 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 110–370 mm, Csomagtér: 350/1305 l, Gumik: 195/65 R 15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,9 s.
Végsebesség: 174 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 8,2 l/100 km, városon kívül: 3,9 l/100 km,
vegyes: 4,5 l/100 km Tesztátlag: 5,2 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés, 2 személlyel, +15–30 Celsius-fok hőmérsékleten, városi, elővárosi használatban.

A tesztautó érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, két függönylégzsák, elülső oldallégzsákok, ABS, ASR, Isofix-csatok, 5 fejtámla (elöl aktív), 5 hárompontos öv, elektromechanikus szervokormány, fűthető elektromos tükrök, távirányítós központi zár.
Extrafelszerelés árak: www.auto2.hu (Autószalon)
Ár: 4 640 000 Ft

Az Autó2 újság 2004/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás