Hírek

2004. április 5. hétfő, 11:45

Teszt: Lancia Ypsilon Platino 1.4 16V - Csöppség luxus-kivitelben

Szériaautó alapjaira állított prémiumautót a Lancia.

Az áramlástantól befolyásolt, összetéveszthetetlen, múltra utaló forma – csak háromajtós megjelenítésbenNoha igazi mai meredekhátú, látványosan különül el vetélytársaitól
A műszerfal minden szempontból más, mint a többi. A középre vitt, antikolt műszerek, az alkantara kárpitanyaggal borított műszerfal nem szokványos megoldás, ugyanakkor polcozatával célszerű isAz igényes luxusbelső hálás eszköze a hasított bőr érzetét adó, de annál lényegesen jobb, nem zsírosodó, nem fényesedő, könnyen tisztán tartható, jól szellőző, az autóipar után ma már a bútoriparban is hódító olasz alkantara
A csomagtér nem nagy, az aszimmetrikusan előrehajtható ülések javítanak ezen a helyzetenA csomagtér padlólemeze alá pótkerék, vagy helytakarékos defektjavító készlet miniatűr elektromos kompresszorral választható
Gyakorlatilag a teljes tető üvegből készül, az első fele nyitható isAz 1,4 literes motor szépen, csendesen és simán forog, teljesítménye és nyomatéka, a könnyű saját tömeg miatt élvezetes

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Igényesen kidolgozott karosszéria
+ Jó és minden extrával kiegészíthető kényelmi felszereltség
+ Jó útfekvés, csöndes, szigetelt, kényelmes rugózás
+ Csöndes beltér
+ Sok rakodási lehetőség
— Kis csomagtér
— Csak háromajtós kivitel

Motor, erőátvitel
+ Finom járású, dinamikus motor
+ Finoman kapcsolható váltó
— Rövid váltóáttételek

Biztonság
+ Két elülső légzsák, két függönylégzsák, blokkolásgátló
— Négy fejtámla, négy hárompontos biztonsági öv
— Nincsenek Isofix-bekötési pontok
— Nincsenek aszferikus külső tükrök

Költségek
+ 20 000 km-es olajcsereciklus
— Drága
— Gyenge értéktartás

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Adatlap: Lancia Ypsilon Platino 1.4 16V

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, öntöttacél blokk. Hengerűrtartalom: 1363 cm3, furat 72,0 mm, löket 84,0 mm. Sűrítési arány: 11,0 : 1. Teljesítmény: 95 LE/70 kW (5800/min). Nyomaték: 128 Nm (4500/min). Olajtöltés: 2,8 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 12 V 50 Ah. Generátor: 90 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,909; II. 2,158; III. 1,480; IV. 1,121; V. 0,897; R. 3,818; Végáttétel 3,860.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítókkal, torziós stabilizátor, hátul csatolt lengőkarok, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval, elöl tárcsa-, hátul dobfékkel. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel.

Karosszéria
Háromajtós, 4 személyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 980 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1495 kg. Üzemanyagtartály: 47 l.,  Hosszúság: 3778 mm, Szélesség: 1704 mm, Magasság: 1530 mm, Tengelytáv: 2388 mm, Nyomtáv elöl: 1450 mm, Nyomtáv hátul: 1440 mm, Belső szélesség elöl: 1430 mm, Belső szélesség hátul: 1400 mm, Belmagasság elöl: 960 mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Lábhelyméret: 500–710 mm, Elülső ülőlap: 510 mm, Hátsó ülőlap: 470 mm, Üléstér: 150–300 mm, Csomagtér: 215/290 l, Gumik: 195/55 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,9 s.
Végsebesség: 175 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 8,4 l/100 km, városon kívül: 6,6 l/100 km,
vegyes: 5,6 l/100 km Tesztátlag: 9,3 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel –3 + 5 Celsius-fok hőmérsékleten.

A tesztautó érdemleges tartozékai
Vezetői és utaslégzsák, függönylégzsák, kétfokozatú elektromos szervorásegítés, elektromos tükör és elülső ablakmozgatás, állítható íveltségű és magasságú vezetőülés, két irányban állítható kormányoszlop, fedélzeti számítógép, osztva dönthető és csúsztatható hátsó ülés két fejtámlával, távirányított központi zár, blokkolásgátló, ködlámpák, elektronikus kétzónás klímaberendezés, kétszínű bőr üléshuzat, sebességtartó automatika, Bose rádiós magnó CD-vel, hővédő üvegezés.

Ár: 3 640 000 Ft

Az Autó2 újság 2004/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás