Újautó

2004. március 28. vasárnap, 12:57

Teszt: Renault Mégane Limousine 1.9 dCi Privilege - Új alkotmány

A Renault más úton jár, mint a versenytársai: bármit is mond, az összes többi szempont mellett a használhatóságra fektet nagy súlyt.

Szemből a második oszlopig a három- és az ötajtóssal azonos orr-rész. A folytatás az orral szerves egészet alkot. A tesztautó xenonlámpái az átlagosnál jobb fényt adnak, magasságszabályozásuk érzékeny és precízA lépcsős kialakítás harmonikusan igazodik a karosszériához. Nincs kipufogócső, a mérgező gázokat a csomagtér alatt, lefelé engedi ki
Egyszerű, korszerű, jól áttekinthető műszerfal. A szellőzés néhány logikusan kialakított gombbal szabályozható. A fedélzeti számítógép kijelzője a két főműszer között van. A sebességtartó automatika a kormányról állíthatóIgazi, nagyvonalú, limuzinos a tér hátul
Teljesen világos, egyértelmű kezelőfelületA hátsó ülés támlája és párnája aszimmetrikusan egyaránt előrehajtható. Középen tárolós könyöklő és fejtámla is van
Az ülések kényelmesek, állítási lehetőségeik kialakítását a használhatóság vezérelte. A támla döntése és a hosszirányú állíthatóság karja az ülőpárnához került. De állítható a támlaíveltség isA kormány állításához sem kell vakon tapogatódzni. A műszerfalra kivitt karral a kormányoszlop rögzítettsége egyszerűen oldható
A kesztyűtartó az A4-es méretű, új oldtimer-magazint, a Retro Mobilt is könnyen nyeli elZsebek a két elülső ülés padlólemeze alatt. Nyitásra megvilágítódnak
Jó ötlet a kis tárolórekesz a kalaptartónBiztonsági fül az ajtón: ütközéskor a kocsitestbe nyúlva javítja a karosszéria merevségét
A hangszigetelő kapszulába tett motor flottul viszi a lépcsőshátút. Alapjáraton különösen kívülről kissé hangos, menet közben viszont még nagy sebességnél is csendes. A téli átlagfogyasztása 8,5 l/100 km volt
A nagy és szépen kiképzett csomagtérben a padlólemez alatt, a pótkerék társaságában rejtett tároló is van. Hiba: a csomagtér fedelét belülről megfogva nem lehet becsukni

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Nagy belterű, finoman kidolgozott biztonsági karosszéria
+ Jó biztonsági és kényelmi felszereltség
+ Jó úttartás, kényelmes rugózás
+ Szél-, út- és motorzajtól csendes beltér
— Belülről megfogva nem lehet a csomag- térfedelet becsukni

Motor, erőátvitel
+ Szép járású, nyomatékos dízelmotor
+ Jól áttételezett, finoman kapcsoló hatfokozatú váltó

Biztonság
+ Ötcsillagos biztonság
+ Hat légzsák, öt fejtámla, öt hárompontos biztonsági öv
+ Kipörgésgátló
— Csak a bal oldalon van aszferikus tükör

Költségek
+ 30 ezres szervizperiódus
+ Csekély fogyasztás
+ Arányos ár
— Nem erős értéktartás

 

Adatlap: Renault Mégane Limousine 1.9 dCi Privilege

Motor
FFolyadékhűtéses, négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Változó geo- metriás turbó, köztes hűtô. Öt helyen csapágyazott fôtengely, egy felülfekvô vezértengely, hengerenként két szelep. Könnyűfém hengerfej, öntöttacél blokk. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80,0 mm, löket 93,0 mm. Sűrítési arány: 18,3:1. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (4000/min). Nyomaték: 300 Nm (2000/min). Olajtöltés: 4,8 l. Hűtôvíz: 6,5 l. Akkumulátor: 12 V 65 Ah. Generátor: 110 A.

Erőátvitel
Hatfokozatú kéziváltó, egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló, elsôkerékhajtás. Áttételek: I. 3,91; II. 2,11; III. 1,39; IV. 0,98; V. 0,78; VI. 0,64 R. 3,54; Végáttétel 3,37.

Futómű
Elöl független McPherson–felfüggesztés hidraulikus lengéscsillapítókkal, torziós stabilizátor, hátul csatolt lengôkarok, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Hidraulikus fékrendszer blokkolás- és kipörgésgátlóval, elektronikus fékerôelosztóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszer. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel.

Karosszéria
Négyajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1250 kg–tól. Megengedett össztömeg: 1800 kg. Üzemanyagtartály: 60 l. , Hosszúság: 4498 mm, Szélesség: 1777 mm, Magasság: 1460 mm, Tengelytáv: 2686 mm, Nyomtáv elöl: 1518 mm, Nyomtáv hátul: 1514 mm,
Belső szélesség elöl: 1460 mm, Belső szélesség hátul: 1440 mm, Belmagasság elöl: 955 mm, Belmagasság hátul: 892 mm, Lábhelyméret: 520–740 mm, Elülső ülőlap: 490 mm, Hátsó ülőlap: 495 mm, Üléstér: 117–335 mm, Csomagtér: 520 l, Gumik: 205/55 R16 (Michelin Alpin M+S)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,7 s.
Végsebesség: 196 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 7,1 l/100 km, városon kívül: 4,4 l/100 km,
vegyes: 5,4 l/100 km Tesztátlag: 8,5 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel –3+5 Celsius-fok hômérsékleten.

A tesztautó érdemleges tartozékai
Vezetô- és utaslégzsák, oldallégzsákok elöl, függönylégzsákok, öt fejtámla, Isofix a hátsó szélsôkön és utasülésen, blokkolásgátló, (elektromos) sebességfüggô szervokormány, vészfékezés-segítô rendszer, indításgátló, önműködôen záródó ajtók, elülsô ködfény, sötétedô belsô tükör, elektromos automatikus üvegmozgatás a négy ajtón, könyöktámasz elöl és hátul, elektronikus klímaberendezés, állítható magasságú és íveltségű vezetôülés, két síkban állítható kormány, fedélzeti számítógép, aktív kártyás zárműködtetés és indítás, rakodótárolók az elülsô ülések elôtt, önműködô világításkapcsoló, kormányoszlopról vezérelhetô rádió-CD, elektromosan fűthetô és behajtható tükrök, esôérzékelôs ablaktörlés, aszimmetrikusan dönthetô hátsó ülések, hôvédô üvegezés. 16-os könnyűfém tárcsák, hõvédõ függönyök hátul.

Ár: 5 255 000 Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Autó2 újság 2004/3. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Surányi Péter (1947-2020)

Nagy veszteség ért minket. Ha nem róla volna szó,...

Megvan Európa legjobb 2021-es vétele!

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás