Újautó

2004. február 5. csütörtök, 11:36

Teszt: Mazda3 1.6i TX - Golfozó

Igazi egyéniség, s mint az autóipar nagy öregjei, karakteres arcot mutat. A hátravitt második oszlop mindkét irányban javítja a kilátást Kombis lelépés erőt sugárzó combokkal. Szellemes formai ötlet, hogy az ötödik ajtó csuklópontjai kidudorodnak a tetőből. Az ereszcsatorna hiánya miatt nyitott ajtónál az eső a tetőről bezúdul az ülésre A kemény, de jó minőségű anyagból

Igazi egyéniség, s mint az autóipar nagy öregjei, karakteres arcot mutat. A hátravitt második oszlop mindkét irányban javítja a kilátástKombis lelépés erőt sugárzó combokkal. Szellemes formai ötlet, hogy az ötödik ajtó csuklópontjai kidudorodnak a tetőből. Az ereszcsatorna hiánya miatt nyitott ajtónál az eső a tetőről bezúdul az ülésre
A kemény, de jó minőségű anyagból formált műszerfal egyéni és jól áttekinthető, a kezelőfelülete élvezettel használható. A kormányról is működtethető rádió hangminősége méltatlanul gyengeKényelmes, látványra is tervezett elülső ülések, de a támladőlés forgatógombja nehezen érhető el
A szépen megoldott középső pult, felül a rádió, alul a szellőzés méretes és egyértelműen kezelhető gombjaival, alul a sebváltókar mellett a teljesen leválasztott navigációs részlegA hátsó tér minden irányban nagy
 Az ízlésesen kárpitozott elülső ajtón viszonylag nagy a zseb, a központi zár a kilincsről egyszerűen működtethető, a hátsó ajtó zsebe viszont kicsi
Osztályában kicsi (300 literes) csomagtér, az üléstámlák döntögetésével megnövelhető
Hatalmas (8 literes) a kesztyűtartó, a mélyén alig látszik a navigáció DVD-jének futóműveMagas fék, alacsony gáz: hibás pedálrend
Igazi Mazda-motor a gépháztető alatt logikus felállásban. A szívócsősor előre-, a kipufogó-leömlő hátranéz 

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Nagy tengelytávú, nagy utasterű biztonsági karosszéria
+ Nagyon jó kidolgozási minőség, finoman záródó ajtókkal
+ Szél- és minden egyéb zajtól csendes utastér
+ Csendes futómű, jó útfekvéssel és kanyarodási tulajdonságokkal
+ Kellemes rugózási kényelem
+ A vezetés gyönyöre
— Kis csomagtér
— Ajtónyitáskor az eső az ülésre folyik a tetőről
— A biztonsági övért nagyon hátra kell nyúlni
— Az elülső ülés támladöntő forgatógombja nehézkesen érhető el

Motor, erőátvitel
+ Rugalmas és dinamikus motor
+ Megfelelően osztott, élvezetesen kapcsolható váltó

Biztonság
+ Hat légzsák, öt fejtámla, öt hárompontos öv alapáron
+ Isofix-bekötési pontok
+ Jó fékek
— Átlagos vezetőnek késve megszólaló kipörgésgátló

Költségek
+ Csekély fogyasztás
+ Háromévi garancia
— Hat év átrozsdásodás elleni garancia
— Védőszárny, olajcsere
— Kategóriájához képest magasabb ár

 

 

 

 

 

 

 

Adatlap: Mazda3 1.6

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő (fogazottszíjhajtásos) vezértengely, hengerenként négy szelep, változó szívószelep és szívócsőhossz-vezérlés. Könnyűfém blokk és hengerfej. Elektronikus hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 78,0 mm, löket 83,6 mm. Sűrítési arány: 10,0:1. Teljesítmény: 105 LE/77 kW (6000/min). Nyomaték: 145 Nm (4000/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 6,0 l. Akkumulátor: 12 V 65 Ah. Generátor: 80 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,4616; II. 1,842; III. 1,290; IV. 0,972; V. 0,820; R. 3,214; Végáttétel 4,388.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítókkal alumínium segédalvázon, hátul független felfüggesztés, négykaros lengőkarrendszerrel, spirálrugók hidraulikus lengéscsillapítókkal alumínium segédalvázon. Elöl és hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszer. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Ötajtós, 5 személyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1180 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1695 kg. Üzemanyagtartály: 55 l. ,  Hosszúság: 4420 mm, Szélesség: 1755 mm, Magasság: 1465 mm, Tengelytáv: 2640 mm, Nyomtáv elöl: 1530 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm, Belső szélesség elöl: 1460 mm, Belső szélesség hátul: 1430 mm, Belmagasság elöl: 1020 mm, Belmagasság hátul: 900 mm, Lábhelyméret: 480–740 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Hátsó ülőlap: 510 mm, Üléstér: 95–360 mm, Csomagtér: 300/635 l, Gumik: 205/55 R16

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,0 s.
Végsebesség: 182 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 9,3 l/100 km, városon kívül: 6,0 l/100 km,
vegyes: 9,9 l/100 km Tesztátlag: 7,1 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 2–12 Celsius-fok hőmérsékleten.

A tesztautó érdemleges tartozékai
Kétfokozatú, teljes méretű utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), öt fejtámla (aktív elsők), kitörés-, kipörgés- és blokkolásgátló, pánikfékrendszer, Isofix-pontok, indításgátló, színezett üvegek, ködlámpák elöl-hátul, elektromosan állítható és fűthető tükrök, fedélzeti számítógép, elektromos ablakmozgatás elöl-hátul (mind a négy automata), automatikus légkondicionáló, kormányról vezérelhető rádió-CD, magasságban állítható vezetőülés, két irányban állítható kormány, kartámasz elöl-hátul, osztottan dönthető hátsó üléstámlák, szervokormány, pollenszűrő, rádió-távvezérléses központi zár, könnyűfém kerekek, bőr kormány.

Ára: 4 849 900 Ft

Az Autó2 újság 2004/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás