Újautó

2004. január 29. csütörtök, 12:14

Tesztnapló: Kia Sorento 2.5 CRDi EX - Hegymászó

A Kia amerikai sztárja Európában is hódit.

 

Az autó terepen megközelíti a
profi terepjárokat, országúton
luxusautósan kényelmes. Tereptudásának
kihasználásához gumicsere szükséges

A Kia új korszakának jellemző autója a Sorento, a szabadidőautó-jellegű gépnek nagyon jó terepező tulajdonságai is vannak.

Karosszéria, utastér

A nagy méret ellenére szinte kecses maradt az autó, harmonikus vonalakból, felületekből, elegáns megjelenést kap. A körben védő műanyag lapok és ívek a felsőkategóriás luxusautó másik énjét mutatják, s a terepjárásra alkalmas felkészültség optikai jelei. Az aljára tett pótkerék ellenére elhagyási szöge és szabad magassága az átlagosnál jobb. Az ötödik ajtó ablaka külön nyitható. A ködlámpa terepen törésveszélyes helyen van.

Jól átlátható, egyszerű műszerfal, jó pedálrend. Az összkerékhajtás a bal oldali kapcsolóval menet közben aktivizálható

Az ülések nagyon jól tartanak, kényelmesek, a csomagtér síkba hajtható, világítása különösen erős. Az ajtókban nyitásra jelzőfények égnek. A kesztyűtartó kicsi. A fejtámlák hátul csak 170 cm testmagasságig állíthatók fejtetőig. A beltér tágas, egyszerűségét hatásosan ellensúlyozzák a matt fautánzatú és alu betétek. Az átlépő küszöbök védettsége nagyon jó.

Motor, erőátvitel

A négyhengeres, 140 lóerős, közös csöves dízel könnyen viszi a nehéz autót, nem zajos és nem idéz elő feltünő vibrációt. A váltóáttételek és a motornyomaték harmonizálnak egymással. A fogyasztás a mérethez képest csekély.

Vezetés, menettulajdonságok

Nagyon jó az üléshelyzet, és valamennyi pedál erőszükséglete ritkán látható módon harmonizál egymással, s ez vonatkozik a pontos és könnyű váltóra is. A pedálok síkba rendezettsége kifogástalan, de a fékpedál útja kissé hosszú. Az autó kezelése személyautósan könnyű, nagyok a tükrei. Gyorsulása és végsebessége lehetne jobb is. A merev hátsó tengely ellenére úthibaelnyelése átlagon felüli, rugózása kényelmes. A hátsókerékhajtáshoz menet közben elektromos kapcsolással hozzá lehet kapcsolni az első kerekek meghajtását is, ugyancsak be lehet kapcsolni a terepváltót is. Ezzel és a korlátozott zárású automata hátsó diffizárral a Sorento meszsze jobb a szabadidőautók terepképességénél. A széria gumik elmaradnak a hajtáslánc tudásától.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1799 cm3, furat 81,6, löket 86 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 122 LE/90 kW (5800/min). Nyomaték: 165 Nm (4000/min). Elöl-hátul McPherson-felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Négyfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 405 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4500x1725x1445 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1266/1720 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 184 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 12,5/7,1 l/100 km.
Ára: 5 449 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Kényelmes, tágas beltér
+ Kényelmes rugózás, jó úthiba elnyeléssel
+ Ideális kezelési erőszükséglet
+ Csendes, takarékos dízelmotor
+ Jó terepjárási képességek
+ Elektromos hajtáslánckapcsolás
+ Jó ár/érték arány
Közepes menettulajdonságok
Kitörésgátló és tolatóradar nem rendelhető
Kissé hosszú fékpedálút
Hátul csak közepes testmagassághoz állítható fejtámlák

 

Felszereltség

Minden lényeges extra jár a kétfokozatú Sorento felszereléséhez, de tolatóradar és kitörésgátló nem is rendelhető, s az EX-ben nincs függönylégzsák.

Költség

Az ár/érték arány jó, az autó presztízse lassan növekedik, ez használ az értéktartásnak. Az autókat elégedett tulajdonosaik valószínűleg megtartják, a használtautó-piacon ritkák.

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest 2021 döntősei

Megvannak az Autobest (Európa legjobb vétele) 2021-es döntősei, mutatjuk...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás