Hírek Újautó

2004. január 29. csütörtök, 13:48

Teszt: Audi A3 1.6 Attraction

Az A3 volt az 5-ös Golf padlólemezének első utasa. A jövő Golf- vásárlói érdeklődésének ébren tartására egyelőre kizárólag háromajtós kivitelben.

 

 Az új Audi-arculat jellemzője a krómmal a lökhárítón keresztül keretezett hűtőrács. A lemezek feltűnően sík vasalása az igényes fényezéssel jó minőséget jelez  Nagyobb képSallangoktól mentes, dinamikus farrész. A csomagtér padlószőnyege alatt szükségpótkerék lapul
A jól áttekinthető mű- szerfal látványa, tapintásra finom felső burkolóanyaggal Ízléses ajtókárpit, felül kicsit igénytelen anyagból. Az elülső zsebek átlagosak 
Szépen formázott, de kényelmetlen ülések. Mindkét oldalon elöl a beszállást megkönnyítő rendszer van, de mind előre, mind hátra az alacsony ülés és plafonmagasság miatt versenytársaihoz mérten kényelmetlen beszállni Hibás pedálrend. A fékhez képest mély gázpedál a megállási utat növeli. Kényelmes viszont a telitalpas gázpedál. A kuplungpedál tetőtől talpig műanyag
A csomagtér csak az üléstámlák egyszerű előrehajtásával növelhetőA csomagtér 350 literes, a csomagokat magas peremen kell átemelni

Karosszéria, felfüggesztés

+ Merev, jó minőségű karosszéria
+ Méretéhez képest nagy beltér
+ Csendes utastér
+ Kényelmes rugózás, zaj- és rezgésszigetelt felfüggesztések
+ Igen jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
— Kényelmetlen ülések elöl és hátul
— A megállási utat növelő rossz pedálrend
— Magas hátfal a csomagbeemeléskor
— Rossz beszállási kényelem
— Értéktelenebb elemekből álló, igen szegényes felszereltség

Motor, erőátvitel

+ Csendes, szép forgású motor
+ Finoman kapcsolható, zajtalan váltó és erőátvitel
+ Csekély fogyasztás
— Lomha dinamikus tulajdonságok

Biztonság

+ Biztonsági karosszéria
+ Jó passzív biztonsági rendszer
+ Jó lámpák
— Hiányos menetdinamikai rendszer (kitörésgátló csak külön pénzért)

Költségek

+ Kétévi kilométer-korlátozás nélküli garancia
+ 12 évi átrozsdásodás elleni garancia
+ Kétévi ingyenes, hosszabbítható védőszárny-szolgáltatás
— Magas ár

Adatlap

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, soros négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő (fogazottszíjhajtásos) vezértengely, hengerenként két szelep, változó szívócsőhossz. Könnyűfém blokk és hengerfej. Elektronikus (Simos 7.1) hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1595 cm3, furat 81,0 mm, löket 77,4 mm. Sűrítési arány: 10,3:1. Teljesítmény: 102 LE/75 kW (5600/min). Nyomaték: 148 Nm (3800/min). Olajtöltés: 4,5 l. Hűtővíz: 5,0 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah. Generátor: 70 A.
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, egytárcsás, hidraulikus működtetésű, száraz tengelykapcsoló, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,46; II. 1,94; III. 1,37; IV. 1,03; V. 0,85; R. 3,17; Végáttétel 4,25.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hidraulikus lengéscsillapítókkal, alumínium segédalvázon, hátul független felfüggesztés, négykaros lengőkarrendszerrel, spirálrugók hidraulikus lengéscsillapítókkal alumínium segédalvázon. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval, négy tárcsafékkel. Fogasléces kormánymű elektromos rásegítéssel.
Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1205 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1765 kg. Üzemanyagtartály: 55 l.,

Hosszúság: 4205 mm, Szélesség: 1765 mm, Magasság: 1420 mm, Tengelytáv: 2580 mm, Nyomtáv elöl: 1535 mm, Nyomtáv hátul: 1510 mm, Belső szélesség elöl: 1480 mm, Belső szélesség hátul: 1435 mm, Belmagasság elöl: 975 mm, Belmagasság hátul: 915 mm, Lábhelyméret: 470–720 mm, Elülső üléslaphossz: 525 mm, Hátsó ülőlap: 495 mm, Üléstér: 120–380 mm, Csomagtér: 350/1100 l, Gumik: 205/55 R16 (Michelin Primacy Pilot)
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,9 s.
Végsebesség: 185 km/h.
Fogyasztás (EU)
város: 9,6 l/100 km, városon kívül: 5,5 l/100 km,
vegyes: 7,0 l/100 km Tesztátlag: 9,9 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 20–34 Celsius-fok hőmérsékleten.
A tesztautó érdemleges tartozékai
Kétfokozatú, teljes méretű utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel és erőhatárolóval), öt fejtámla, blokkolásgátló, Isofix-pontok, sebességfüggő szervokormány, két irányban állítható kormány, indításgátló, riasztó, pollenszűrő, fényszórómagasság-állítás, távvezérelt központi zár, elektromos ablakemelés elöl és tükörmozgatás fűtéssel, fűthető ablakmosó-fúvókák, állítható magasságú vezetőülés, osztottan dönthető üléstámla hátul, automatikus lámpagyújtás, hővédő üvegezés, harmadik féklámpa, könyöktámasz elöl, négy hangszórós rádió-előkészítés tetőantennával.
Alapár: 4 942 000 Ft
A tesztautó ára: 6 525 022 Ft

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás