Újautó

2004. január 28. szerda, 23:13

Tesztnapló: Daewoo Nubira 1.8 CDX - Keleti kényelem

A Nubira-kínálat csúcsa a leggazdagabban felszerelt kivitel, automata váltóval.

 

Színre fújt tartozékok hangsúlyozzák
a hagyományosan Itáliában tervezett
modell CDX-kivitelének eleganciáját

Kupészerű klasszikus négyajtós hosszú motortérrel, rövid csomagtartóval, kilátást akadályozóan vastag oszlopokkal és hátsó fejtámlákkal.

Karosszéria, utastér

Az utastér tágas, a magas ülések fölött is messzi a mennyezet. Az ülőhely kényelmes, hosszú a lap és a támla. A dőlésszög szabályozható. A két pedál jó távolságban van, a kormány minden irányban állítható. A borítások jó tapintásúak, az utasfülke berendezése csöndben marad a döccenőkön is. Sok a műanyag, van kevés fa is. A műszerfal áttekinthető, az autó könnyen kezelhető. A ködlámpa kapcsolója nem tér alaphelyzetbe a világítás lekapcsolásakor, legközelebb akaratlanul is be lehet indítani.

Áttekinthető a műszerfal. A rádió a kormányról is vezérelhető. Szekvenciális kézi kapcsolásokat nem ismer a váltó

Sok a pakolóhely, nagy a kesztyűzseb. Hátul is kényelmes az ülés, bő a beszállási és a térdek előtti távolság. A fej fölötti magasság elegendő a középtermetűnek. Itt is sok a pakolóhely. A felhajtott könyöktámasz elé ülő harmadik hátulsó utasnak is jut fejtámla és hárompontos öv, valamint mérsékelt válltávolság. A támlák osztva ledönthetők, használhatóan tágas nyílást tesznek szabaddá a csomagtérhez. A raktér nem nagy, felnyitott fedele veszélyezteti a pakoló fejét. A csomagtér széles, rövid és alacsony, könnyű a ki-berámolás.

Motor, erőátvitel

Az 1,8-as DOHC-motor alapvetően nem zajos, de a gáz lenyomására erősen felhangosodik, és csak várakozás után kapcsol viszsza. A gyorsítások nem kirobbanóak, ám hangosak. A kulisszás automata váltó jól kezelhető a szokásos biztonsági megkötésekkel, a fokozatok között simák az átmenetek.

Vezetés, menettulajdonságok

A sebességfüggő szervójú kormány pontos és könnyű, a fék jól adagolható, az autó semlegesen viselkedik a kanyarokban. A rugózás feszes, a felütő úthibák nem válnak észrevétlenné.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1799 cm3, furat 81,6, löket 86 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 122 LE/90 kW (5800/min). Nyomaték: 165 Nm (4000/min). Elöl-hátul McPherson-felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Négyfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 405 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4500x1725x1445 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1266/1720 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 184 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 12,5/7,1 l/100 km.
Ára: 5 449 000 Ft

Felszereltség

A leggazdagabban felszerelt változatban egyebek mellett megtalálható az automata légkondicionáló, a kormányról vezérelhető CD-s rádió, a négy irányban állítható kormánykerék, a sebességfüggő kormányszervo, az elülső-hátsó elektromos ablakemelő, az elektromos tükör, a távvezérelt központi zár, a fadíszítés, a bőrülések, bőr váltógomb és kormánybevonat, az állítható magasságú és deréktámaszú vezetőülés, az osztva dönthető hátsó ülés. Továbbá az előfeszítős, erőhatárolós övek elöl, az öt helyen hárompontos öv, a könyöktámasz elöl/hátul, a ködlámpa, a színezett üveg, az esőérzékelős ablaktörlő, a távvezérelt csomagtérnyitás, a két elülső és oldallégzsák, a blokkolás- és kipörgésgátló, az indításgátló és a négyfokozatú automata váltó.

Költség

A kivitelt alaposan meg kell fizetni, bár az automata váltójú középkategóriás autók többségéhez képest nem drága a Nubira. Maga az automata nagyon sokba kerül, az azonos felszereltségű kéziváltós Nubiránál 700 000 forinttal drágább, s a váltó is tehet a nagy fogyasztásról. Állandó klímahasználattal 11 liter volt a tesztátlag. Gyakran, 15 000 km-enként vár a szerviz, a garancia hosszú ideig, 3 évig tart.

Előnyei

Hátrányai

+ Kényelmes, csöndes utastér
+ Tágasság, sok pakolóhely
+ Bőséges felszereltség
+ 3 év garancia
Veszélyes csomagtérfedél
Hangos gyorsítások
Akadályozott hátralátás
Sűrű szervizlátogatás
Nagy benzinfogyasztás

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest 2021 döntősei

Megvannak az Autobest (Európa legjobb vétele) 2021-es döntősei, mutatjuk...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás