Újautó

2004. január 6. kedd, 18:46

Teszt: BMW 530D Aut. - Meghökkentő vesék

A BMW hisz a vezető formatervezőben: Chris Bangle szerint a ma még furcsának ható formavilág már a közeli jövő hírnöke. A különc „csomagolású” 530D műszakisága is értékes.

A 7-esénél visszafogottabb és jóval sportosabb megjelenés meghökkentő, de összeszedett. A karosszéria teljes orra, a segédvázas futóművet is beleértve alumínium, a kanyarkövető xenonvilágítás feláras extraA finom elemekből szerkesztett műszerfal középkonzolját az iDrive képernyője uralja. A bonyolult menürendszer kezelését – legalábbis kezdetben – tanácsos az utasra bízni
A térképzseb széles, de nem elég mély. Jó ötlet, hogy az ablakemelés és a tükörállítás gombjait a vezető felé fordították. Az alapáras oldallégzsákok az ajtókba kerültekA hátsó lábhely tágas, 180 centi felett is csak a fejtérrel lehet gond
A pedáltér nagy és kényelmes, a pedálrend jóA csomagtartó 60 literrel tágasabb az elődénél, a fedél pántjai a csomagoktól vesznek el helyet

 

Előnyei:

+ Takarékos és nyomatékos dízelmotor
+ Széles, kényelmes utastér
+ Gazdag alapfelszereltség
+ Biztonságos kanyartulajdonságok
+ Szélsőségesen terhelhető fékrendszer
+ Kényelmes vezetői helyzet

Hátrányai:

— Hosszirányú útbordákon rossz egyenesfutás
— A hátsó biztonsági övek nem feszítősek
— Alapáron nincsenek pohártartók
— A hátsótámla-döntés feláras
— Bonyolult iDrive-rendszer

 

Műszaki adatok

Soros hathengeres, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl hosszában beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2993 cm3, furat 84 mm, löket 90 mm. Teljesítmény: 218 LE/ 160 kW (4000/min). Nyomaték: 500 Nm (2000/ min). Hatfokozatú, bolygóműves automata váltó, hátsókerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul többlengőkaros DeDion-futómű, segédalváz. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek. Gumiméret: 225/55 R16 W. Csomagtér: 520 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4841x1846x1468 mm. Tengelytáv: 2888 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1685/2170 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s. Végsebesség: 243 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,6/ 6,3/7,8 l/100 km. Tesztátlag: 8,0 l/100 km.
Ára: 13 599 000 Ft

 

 

BMW 530D

Audi A6
2.5 V6 TDI

Mercedes E
320 CDI

Saab 9-5
3.0 V6 TiD

Volvo S80 D5

Hengerűrtartalom [cm3]

2993

2496

3227

2962

2401

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

218/160(4000)

163/120(4000)

204/150(4200)

176/129(4000)

163/120(4000)

Nyomaték [Nm(1/min)]

500(2000)

310(1400)

500(1800)

350(1800)

340(1750)

Gyorsulás (0–100 km/h) [s]

7,1

9,3

7,7

9,3

8,9

Végsebesség (km/h)

245

222

243

210

210

Fogyasztás (l/100 km)

   város

9,5

9,7

9,4

10

9

   városon kívül

5,5

5,3

5,4

5,8

5,1

   vegyes

6,9

6,9

6,9

7,3

6,5

Csomagtartó (l)

520

550

540

500

440

Tengelytáv (mm)

2888

2760

2855

2705

2790

Hossz x szélesség x magasság (mm)

4841x1846x1468

4795x1810x1450

4820x1820x1450

4810x1790x1450

4820x1830x1450

Ár (Ft)

12 890 000

11 215 000

14 160 000

11 210 000

11 290 000

* a legolcsóbb dízel változatok

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest 2021 döntősei

Megvannak az Autobest (Európa legjobb vétele) 2021-es döntősei, mutatjuk...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás