Újautó

2004. január 5. hétfő, 11:55

Teszt: Mitsubishi Lancer Sedan 1.6 Comfort - Újjászülető karizma?

Könnyen vezethető és parkolható az elődnél magasabb lökhárítójú 9. generáció A rossz burkolaton is egyenletesen halad, kanyartulajdonságai kiválóak Áttekinthető, hagyományos műszerfal, a teteje nem tükröződik a szélvédőben. A kormány távolsága nem változtatható Látványtorlaszoló hátsó fejtámlák, a fölöslegeseket érdemes kiszerelni Az ülések enyhe oldaltartást adnak, a deréktámasz erőssége nem változtatható A hátsó ülés alapvetően kétszemélyesre formázott.

Könnyen vezethető és parkolható az elődnél magasabb lökhárítójú 9. generációA rossz burkolaton is egyenletesen halad, kanyartulajdonságai kiválóak
Áttekinthető, hagyományos műszerfal, a teteje nem tükröződik a szélvédőben. A kormány távolsága nem változtathatóLátványtorlaszoló hátsó fejtámlák, a fölöslegeseket érdemes kiszerelni
Az ülések enyhe oldaltartást adnak, a deréktámasz erőssége nem változtathatóA hátsó ülés alapvetően kétszemélyesre formázott. A ledöntött támla közel vízszintesen fekszik
A fedél nem húzódik nagyon hátra, óvatlan pakoló belefejelhet. A támasztókarok behajlanak a csomagtérbeHiggadt erőforrás, nemcsak a teljesítménye, a fogyasztása is visszafogott
A hátsó lámpa jellegzetessége a körbefutó tolatólámpacsíkAz egységes Mitsubishi-orralakítással megváltozott az embléma színe is

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Finoman kidolgozott karosszéria
+ Könnyű kezelhetőség
+ Bőséges felszereltség
+ Jó úttartás
— Szűkös tér a hátulsó üléssoron
— Kilátást akadályozó fejtámlák

Motor, erőátvitel
+ Egyenletes, kiegyensúlyozott motor
+ Pontos váltó
— Mérsékelt menetteljesítmények

Biztonság
+ Oldalvédelem, övfeszítők
+ Elülső, oldalsó és függönylégzsákok
+ ABS, EBD

Költségek
+ Garancia több évre
+ Kedvező fogyasztás
— Gyakori, 15 000 km-enkénti szervizigény
— Borsos ár

Mitsubishi Lancer Sedan 1.6 Comfort

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, egy felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, elektronikus hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1584 cm3, furat 76, löket 87,3 mm. Sűrítési arány 10: 1. Teljesítmény: 98 LE/72 kW (5000/min). Nyomaték: 150 Nm (4000/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,583; II. 1,947; III. 1,343; IV. 0,976; V. 0,804; H: 3,416. Végáttétel: 4,052. Egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések háromszög- lengőkarokkal. Hátul többlengőkaros felfüggesztés, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl-hátul kanyarstabilizátor, tárcsafék, ABS, EBD.

Karosszéria
Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1185 kg. Megengedett össztömeg : 1750 kg. Üzemanyagtartály: 50l. ,
Hosszúság: 4470 mm, Szélesség: 1695 mm, Magasság: 1445 mm, Tengelytáv: 2600 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1470 mm, Belső szélesség elöl: 1380 mm, Belső szélesség hátul: 1360 mm, Belmagasság elöl: 950–970 mm, Belmagasság hátul: 880 mm, Lábhely: 460–710 mm, Elülső üléslaphossz: 470 mm, Hátsó üléslaphossz: 460 mm, Üléstér: 170–420 mm, Csomagtér: 430 l, Gumik: 195/60 R15

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,8 s.
Végsebesség: 183 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 9 l/100 km, városon kívül: 6,6 l/100 km,
vegyes: 7,8 l/100 km Tesztátlag: 7,1 l/100 km*
(Gyári adatok)
* Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 0-15 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Elülső, oldalsó és függönylégzsákok, légkondicionáló, fényszórómagasság-állítás, elöl övfeszítő, állítható magasságú vezetőülés és kormányoszlop, szervokormány, könyöktámasz elöl-hátul, italtartók, indításgátló, távirányítós központi zár, osztva dönthető hátsó üléstámla, elektromos ablakemelő elöl-hátul, színezett üvegek, Isofix-pontok, öt fejtámla és hárompontos öv, színre fújt lökhárítók és elektromos, fűthető külső tükrök, ABS, fordulatszámmérő, rádió-előkészítés.

Ára: 4 460 000 Ft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Autó2 újság 2004/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest 2021 döntősei

Megvannak az Autobest (Európa legjobb vétele) 2021-es döntősei, mutatjuk...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás