Újautó

2003. december 31. szerda, 13:44

Daewoo Matiz, Daihatsu Sirion, Renault Twingo, Seat Arosa, Smart törésteszt - Halálos méretek

A német Auto Bild öt kisautó életvédő képességét ellenőrizte.

Daewoo Matiz

A lap szóhasználatával az ütközés úgy hatott, “mintha az arcodba léptek volna”. A karosszéria 47 centit zsugorodott, az A-oszlop felnyomta a tetőt, amely összegyűrődött. A légzsákok egyszerre robbantak, de a kormányelmozdulás miatt a vezető nagy pofont kapott. A hátsó utas feje az elülső üléstámlába csapódott. A fejterhelések a második legrosszabb értéket mutatták. A vezetőt lángvágóval kellett kivágni a roncsból.

 

Daihatsu Sirion

A bent ülők az öt autó közül ebben lettek volna kitéve a legnagyobb veszélynek. A karosszéria nagy része sértetlen maradt, de a bábukban mért adatok életveszélyes értékeket mutattak. A vezető a kinyílt légzsák mellett az ablakba verte a fejét, a hátsó utas térdre esve az elülső ülés támlájának ütközött. Mell- és fejterhelése életveszélyes volt. A csomagok nekirepültek a tetőnek.

 

Renault Twingo

A módosított autó sokkal stabilabb maradt, mint elődje, amely öt évvel ezelőtt komoly kritikát kapott az Auto Bildtől. A vezető feje nem forgott veszélyben, de az utas akár halálos sérülést is szenvedhetett volna, mert feje az ülésnek csapódott, melle is komoly terhelést kapott. A háttámla megfogta a csomagokat, de a vezető ajtaja és a hátsó ajtó felpattant.

 

Seat Arosa

Az ütközés következtében 48 centit rövidült, de közben annyira elhaltak az erők, hogy az utasteret már nem torzították el. A hátsó utas mellterhelése a határérték felett volt, fejterhelése alatta maradt, annak ellenére, hogy a test hátracsapódott, és a fej keményen ütközött. Összességében az öt kocsi közül a második legbiztonságosabb az Arosa.

 

Smart

A Bild szerint medicinlabdaként pattant le az akadályról ütközés után a 2,5 méteres apróság, ezt követően a menetiránytól 180 fokkal elfordulva állt meg. A hármas védelmi sík, vagyis a tengelymagasságban, a motornál és a szélvédő alatt kiépített erősítés tökéletesen védte a bent ülőket. Még az első ablak sem tört össze, a bábuk is a helyükön maradtak. A csomagok viszont áttörték a hátfalat, nekicsapódtak az elülső üléstámlának, de különösebb következmény nélkül. Az ütközési összehasonlító teszt nyertese a legkisebb autó lett.

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás