Újautó

2003. október 29. szerda, 12:02

Tesztnapló: Kia Magentis 2.0 SE

A Kia felső-középosztályosa becsületes munka.

 

Kia Magentis – kényelmes nagyterű
igényes felfüggesztéseken,
igen jó felszereltségge

Nagy méreteit letisztult, de kétségtelenül korábbi japán formába olvasztja. A hagyományos limuzin megjelenés a Kia Magentis esetében nagy utas- és csomagteret is jelent.

Karosszéria, utastér

Az autó egészében a világ meghódítására induló japán autóipar virágkorát idézi fel, persze mai eszközökkel. Az általános minőség: a lemezfelületek simasága, a rések, a fényezés meglepően jó. A limuzinelrendezés nagy utas- és csomagteret rajzol. A belső minőség is jó, a műszerfal puha, akárcsak az oldalburkolatok felső széle, a textúra azonban kissé múltidéző, akárcsak az igényes, de mára némileg anakronisztikus oldalkárpit textilje és a fautánzat alkalmazása. A műszerfal jól értelmezhető, a kormány csak sugárirányban billenthető, az ülés párnája pedig viszonylag szűk határok között, két forgatógombbal emelhető. A hely elöl széles és magas, az áttekinthetőség még hátra is jó. A hátsó hely is minden irányban nagy, a kardánalagút kicsit magas. Az ülések támlái aszimmetrikusan dönthetőek, a csomagtér 375 literes.

Motor, erőátvitel

A négyhengeres, kétvezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, könnyűfém hengerfej acélblokkon ül. A 136 lovas motor alapjáraton szépen, rezgések nélkül, csöndesen forog, és ezt a tulajdonságát az összes üzemállapotban megtartja, gyorsításkor inkább csak a generátor halk fütyörészése hallatszik. A 180 Nm-es nyomaték átlagos gyorsításra (11,5) elég, országúton a viszonylag hosszú negyedik és ötödik fokozat sem a sportosságot, inkább a gazdaságosságot veszi célba. A zömében városi tesztátlag kicsit nagy (14,9 l/100 km), a 205 km/órás végsebesség normális. A huzalos működtetésű, ötfokozatú kéziváltó sportosan határozottan, élvezetesen megvezetett, rövid úton finoman kapcsol, a hidraulikus kuplung is jól működik. Az erőátviteli lánc holtjátékmentes és csendes.

Vezetés, menettulajdonságok

A számunkra kissé mély ülésből is jó a kilátás, a vezetési helyzet szintén jó. A kezelőszervek japános finomsággal működnek, a szervokormány igen kis erőkkel dolgozik, a kormány az erőátviteltől annyira befolyásolatlan, mintha hátsókerékhajtásos lenne – az egyenestartást még kis sebességnél is szokni kell. A prémiummárkákat megszégyenítően igényes első és hátsó, kettős lengőkaros felfüggesztések lágyra hangoltak, ettől kicsit amerikaiasan, a rossz útszakaszokon átreppenve gyors fordulókban némileg megdőlve halad a Michelin 195/65 R15-ös gumikon a Magentis. A motor és az út zaja az országúton nem éri el az utasteret, a szélzaj viszont már 120 km/óra körül, ha nem is zavaróan, de jól hallhatóan megjelenik, és onnan egyre hangosabb lesz. Az elöl-hátul tárcsafékek jól dolgoznak.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85,0 löket 88,0 mm. Kompresszió 10,0:1. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 180 Nm (4600/min). Ötfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztések, hátul kereszt- és hosszanti lengőkarokból álló összetett felfüggesztés lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Kétkörös hidraulikus fékrendszer, elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 195/70 R14. Csomagtér: 375 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1820x1410 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1480/1985 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,5 s. Végsebesség: 207 km/h. Fogyasztás (EU, városon kívül/város/vegyes): 6,9/12,3/9,1 l/100 km. Tesztátlag: 14,9 l/100 km.
Ára: 6 199 900 Ft

Felszereltség

A Magentis értéke a felszereltség. A már említetteken kívül a két front- és az elülső oldallégzsák, a blokkolás- és kipörgésgátló, a hárompontos Isofix-bekötés, a három hátsó fejtámla és biztonsági öv alapáras. Az elektronikus légkondicionáló, a négy elektromos ablakemelő és a külső tükrök, a rádióvezérléses központi zár, az indításgátló, a riasztó, a színezett üveg, a hat hangszórós rádió-előkészítés szériafelszerelés, hogy csak a fontosabbakat említsük.

Költség

A Magentis jól felszerelt, de az árát is megkérik; a sok minőségi extrával annyi, mint nevesebb versenytársaié azok nélkül. Az általános garancia három év (vagy 100 000 km), az olajcsere ciklus kicsit sűrű (15 ezer km) az átrozsdásodás ellen ötévi a védelem, a fényezésre három, a védőszárnyszolgálat azonban hiányzik.

Előnyei

Hátrányai

+ Nagy utas- és csomagtér
+ Kényelmes, nagy ülések
+ Igényes felfüggesztések
+ Aszimmetrikus lehajtható hátsó ülések
+ Hosszú garancia
+ Szép járású motor
Túlságosan érzékeny kormány
A kormányoszlop csak billenthető
A vezetőülés magasságállítása nehézkes

 

Az Autó2 újság 2003/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás