Újautó

2003. október 28. kedd, 22:59

Tesztnapló: Daewoo Kalos 1.4 16V SX - Nagyterű

A családi autó igényeinek is megfelelhet az ötajtós Kalos.

A kompakt az ötajtósok legjobb
elemét mutatja kombijellegű, nagyajtós
farával. Pótkereke teljes értékű,
nagyon kevés a kacatoknak a hely

A Giorgio Giugiaro vezette Italdesign-stúdió munkája a legzsúfoltabb piaci szegmensben már puszta megjelenésével is vásárlási vágyat gerjeszthet. Tere és minősége is megvan ehhez.

Karosszéria, utastér

A Kalos jól bevált iskolát követve kompakt felépítésével is hódít. Sima felületekkel, rövid orr-részszel nagy belteret épít, a kombihoz közeli ötajtós forma erre és a rakodás könnyítésére hajt. A berendezés funkcionális, a kemény műszerfal a kevés textillel borított oldalfalakon folytatódik. Az elülső ülések oldaltartásukkal és még párnaméretükkel is kényelmesek. A vezetőülés is, a kormány magassága is változtatható.

Nagyobb képPraktikus kialakítású plasztikberendezés kemény műanyag keretben

A majdnem hibátlan pedálrenddel jól beállítható a vezetési helyzet. Hátul a kategóriához képest jó a tér, még a lábaké is, de középre is elkelne a fejtámla. A doblemezektől kicsit girbegurba csomagtér a kiscsomagos rakodásnak (egy zacskót ide, egyet oda) kedvez, az aszimmetrikusan dönthető hátsó hátlapok és az egyben előredönthető ülőlappal méretes csomagtér formálható.

Motor, erőátvitel

Az Opel 1,4 literes, 16 szelepes motorja hangjával és teljesítményével is meggyőző. Mindehhez még szépen is indul és forog, csendes, és a 130 Nm-es nyomaték oroszlánrészét 3000 fölötti fordulaton leadva kényelmesen vezethető. Az ötfokozatú váltó mechanizmusa kicsit nógatósan, akadozva kapcsol, a jól méretezett áttételsor az alacsonyabb fokozatokban a dinamizmust, a hosszabb ötödikben a takarékosságot támogatja. A motor és a váltó alapvetően minden tartományban halk, még a hevesebb húzatásokat sem kíséri zavaró zaj.

Vezetés, menettulajdonságok

A jó átláthatóságot az osztatlan felületű tükrök és a széles elülső oszlopok kissé zavarják, a hátsó oszlopokon a kis ablakok javítják. Az elülső McPherson-felfüggesztések (stabilizátorral) és a hátsó (stabik nélküli) csatolt hosszanti lengőkarok hangoltsága inkább lágy, semmint kemény, ez jó rugózási kényelmet ad; a rezonancia- és hangszigetelésük is jó. Az elülső kerekek viszont kicsit nehezen teszik az útra a nyomatékot, a kerekek kipörgésre hajlamosak. Az éppen háromfordulatos hidraulikus szervokormány megfelelő erőkkel segíti az átlagos kormányzási tulajdonságokat. Jó az egyenesfutás, a kormányzási tulajdonságok enyhén alulkormányozottak, a dőlésre kissé hajlamos karosszéria még fel is erősíti ezt az érzést. Jó a fék is. A Kalos értéke az árkategóriájában csendes, futómű-, motor- és szélzajtól elszigetelt utastere.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses soros négyhengeres négyütemű benzinmotor elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, acélblokk. Két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1399 cm3, furat 77,9, löket 73,4 mm. Kompresszió: 9,5:1. Teljesítmény: 94 LE/69 kW (6200/min). Nyomaték: 130 Nm (3400/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás, hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok lengéscsillapítókkal, spirálrugókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Kétkörös hidraulikus fékrendszer, elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 185/60 R14. Csomagtér: 220/980 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 3880x1670x1495 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1050/1525 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,1 s. Végsebesség: 176 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 8,6/6,1 l/100 km.
Ára: 2 705 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+Nagy beltér
+
Méretessé formálható csomagtér
+ Kényelmes rugózás
+ Jelentős felszereltség
+ Jó motor
A lágy rugózás miatt dőlési hajlam
Nehezen kapcsolható váltó
Vastag elülső oszlopok

Felszereltség

Az SX-kivitel része a manuális légkondicionáló, a szervokormány, a két elülső légzsák, az elektromos elülső-hátsó ablakemelő, az elektromos külső tükör, az állítható magasságú vezetőülés, a központi zár, az Isofix-rögzítő, a három hárompontos hátulsó öv, az osztva dönthető hátsó ülés, a ködlámpa, a színezett üveg, a színre festett tükrök és lökhárítók.

Költség

A Kalos alapára a korszerű motorral és a felszereléssel jó, a 7 l-es átlagfogyasztás a motor teljesítményéhez képest megfelelő. A két év garancia szokványos.

Az Autó2 újság 2003/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás