Újautó

2003. október 27. hétfő, 16:46

Teszt: Volkswagen Touran 1.6 FSI - Előd utóbb

A Volkswagen is megjelent a Scénic-követők között: az egyterű megismétli az ismert térrendezési fogásokat.

 

A magasra nőtt Golf-származéknak kicsit kemény a rugózása, nagyon jó az úttartása

 

Kihasználható a dobozforma tér, a ki-beszállást hosszú ajtók segítik

 

Nem könnyű eltalálni a megfelelő kormánymagasságot. A középkonzol levegős elrendezésű kapcsolói nem vonják el szükségtelenül a figyelmet

 

Mindkét elülső ülés magassága szabályozható. A széles ülés oldaltartása érezhető, de nem tolakodó

 

A középső sor ülései előre-hátra is mozgathatók, előttük nagy lábhely adódhat. A három üléshez két asztalka jár

 

Alkalmi ülőhely: alacsony és vékony a feláras csomagtéri ülés

 

Hely a tetőn: a két ülés között, fenn tárolókat helyeztek el

 

A tokozott zárszerkezetű hátsó ajtó 16 cm eltéréssel két ponton megállítható

 

A pótülést rögzítő vasat a csomagtér felé hátrahúzható ház takarja

 

Biztosan támaszkodik rúdján az előrebuktatott ülés

 

A pótszékpár egyike a csomagtartó lapja. A középső sor ülése lehajtható, ki is vehető. Az elülső ülésekig 180 cm-es tárgyak is elférnek

 

A kesztyűzseb hűthető, a légzsák hideg fejjel kikapcsolható

 

Sérülékeny, ám feltűnő az oldalvillogó tüköralji helye

 

A lámpa divatos, a hűtő hagyományos, a lökhárítót azonos színű betét óvja

 

Lehajtható és kihúzható ajtajú rakodóhelyek a jobb elülső ülés alatt

 

Kellemes a gondosan burkolt FSI-motor hangja – meg kell küzdenie a nehéz autóval

  

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Jó zajszigetelés, finom kialakítás
+ Sokoldalúan variálható tér
+ Jó úttartás
+ Nagy csomagtér, magasra nyíló ajtó
— Kemény rugózás
— Nehezen kialakítható vezetői helyzet
— Akadályozott kilátás

Motor, erőátvitel
+ Környezetkímélő motor
+ Pontos váltó
— Mérsékelt menetteljesítmény

Biztonság
+ Oldalvédelem, aktív fejtámlák
+ Elülső és függönylégzsákok szériában
+ Blokkolás- és kitörésgátló az alapárban

Költségek
+ Várhatóan mérsékelt értékvesztés garancia
+ Ritka szervizintervallum
— Drága benzinfogyasztás
— Tetemes ár

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adatlap: Volkswagen Touran

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, közvetlen benzinbefecskendezés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 76,5, löket 86,9 mm. Sűrítési arány: 12:1. Teljesítmény 115 LE/85 kW (5800/min). Nyomaték: 155 Nm (4000/min).

Erőátvitel
Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,46; II. 1,96; III. 1,28; IV. 0,98; V. 0,78; VI. 0,67; H: 3,18. Végáttétel: 5,07. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések háromszöglengőkarokkal, kanyarstabilizátorral. Hátul négylengőkaros felfüggesztés, csavarrugók, lengéscsillapítók, stabilizátor. Elöl-hátul tárcsafék, ABS, ESP.

Karosszéria
Ötajtós, 5-7 üléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1423 kg. Megengedett össztömeg: 2090 kg. Üzemanyagtartály: 60 l., Hosszúság: 4391 mm, Szélesség: 1795 mm, Magasság: 1650 mm, Tengelytáv: 2675 mm, Nyomtáv elöl: 1540 mm, Nyomtáv hátul: 1520 mm,
Belső szélesség elöl: 1430 mm, Belső szélesség hátul: 1210 mm, Belmagasság elöl: 970–1040 mm, Belmagasság középen: 940 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Lábhely: 490–730 mm, Elülső üléslaphossz: 490 mm, Középsori ülőlap: 450 mm, Hátsó üléslaphossz: 410 mm, Üléstér: 160–410 mm, Csomagtér: 695/1990 l, Gumi: 205/55 R16. Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,9 s.
Végsebesség: 186 km/h.

Fogyasztás (EU)
város: 9,5 l/100 km, városon kívül: 6,2 l/100 km,
vegyes: 7,4 l/100 km Tesztátlag: 9,1 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, két személlyel, 25–35 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Elülső és függönylégzsákok, kitörésgátló, automata légkondicionáló, elöl aktív fejtámlák, elülső ülések magasságállítása, sebességfüggő szervokormány, égve hagyott lámpára figyelmeztető hang, indításgátló, távirányítós központi zár, három hajtogatható ülés a második sorban, elektromos tükörmozgatás és ablakemelő elöl, színezett üvegek, rakodórekeszek, CD-s rádió, állítható kormányoszlop-magasság és -távolság.

Ára: 4 999 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/10. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás