Újautó

2003. szeptember 29. hétfő, 14:09

Tesztnapló: Mitsubishi Outlander 2.0 Comfort 4WD

A Mitsubishi legújabb szabadidőkombija igazi életmódautó: egyszerű összkerékhajtásával még rossz úton is könnyen elvontatja a lakókocsit, elviszi a család biciklijeit, síléceit.

 

A közvetlen elődnek tekinthető, kizárólag
Japánban forgalmazott Airtek oldalnézete a
modellápolás során változatlan maradt.
Az Outlander formaújítása a „kampós csőrű”
orr és a lámpák bordázatlan burája

Az Outlander nem teljesen új típus. A bázisát adó utazókombi, a Mitsubishi Airtek Japánban két éve mutatkozott be, az összkerekes hajtáslánc pedig a Space Wagoné.

Karosszéria, utastér

A beltér színvilága komor, sok a fekete, a műanyag felületek többsége is kopogósan kemény. A kárpitozás kopásálló, kosztűrő, az ajtókra csak jelzésértékű textilbevonat jutott. A lendületes vonalú, egyetlen nagy ívből rajzolt műszerpultban kevés a pakolóhely, a középkonzol két tárolófiókján kívül csak a világítás nélküli kesztyűtartóba és a középső kartámasz apró rekeszébe lehet pakolni. A sebességváltó karja mögé szerkesztett pohártartók (2 db) zajcsillapító betétjükkel „szabadidejükben” aprópénz, kulcs vagy telefon tárolására is megfelelnek. Az elöl ülők mindezeken túl a meglehetősen keskeny, de mély ajtózsebekbe rámolhatnak.

A műszerpult könnyen leolvasható, az órák elrendezése a motorkerékpárok műszerfalait idézi. A beltér kopogós műanyag elemei még rossz úton is csendesek

Az ülések tömete viszonylag puha, ülőlapjuk rövid, az oldaltartás nagyon határozott. A vezető fotelje állítható magasságú, a kizárólag magasságban szabályozható kormányoszlop miatt nehezen található meg a kényelmes vezetői helyzet. Az elülső lábtér tágas, a hátul utazók térdeinek is több hely jut az átlagosnál. A hátsó ülőlap két személyre formázott, de három állítható fejtámla, s ugyanennyi hárompontos öv jár hozzá. A hátul ülők az elülső ülések háttámláira varrott zsebekbe pakolhatnak, az aszimmetrikusan osztott támlából kihajtható kartámaszba két pohártartót rejtettek. A teljesen kárpitozott csomagtér padlója magas, de a küszöbbel majdnem azonos szintű, így könnyű a pakolás; praktikusak a padlóba süllyesztett fedeles tárolórekeszek és a csomagrögzítő kampók.

Motor, erőátvitel

A kétvezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes motor kifejezetten fordulatszám-kedvelő, igazán csak 2000 feletti fordulatokon él, 3000-től megélénkül, de 5000 felett már kifogy a szuflából. A 3000–5000 közötti tartományban a rövid fokozatokkal operáló váltó ellenére is visszafogott a dinamika, a tempós haladáshoz szorgalmasan kell kapcsolgatni, és határozottan kell taposni a gázt. A villanymotorszerűen finoman forgó erőforrás zaja csak 3500 fölött válik zavaróvá, ez éppen az autópályás utazósebesség alsó határa. A sebességváltó fokozatosztása szűk, a kapcsolókar kis erőszükséglettel, nagyon pontosan tologatható. Az összkerékhajtás viszkokuplungos, alapesetben az elülső kerekek hajtottak, és csak azok kipörgésekor jut nyomaték a hátsókra.

Vezetés, menettulajdonságok

A sok üvegfelület jól áttekinthetővé teszi a karosszériát, a magas üléshelyzetben egyszerű a tájékozódás. A nagyméretű külső tükrök holttere csekély, de a szélzajuk jelentős. A nagy kormánnyal könnyű az Outlander dirigálása, a nagy autó meglepően fordulékony, így még a mélygarázsos parkolások is könynyedén kivitelezhetők; tolatáshoz viszont jól jönne a radar segítsége. A hagyományosan hidraulikus szervokormány rásegítése sebességfüggő, az elülső kerekekről érkező viszszajelzés minden helyzetben megfelelő. A kis fordulatszámon nyomatékszegény erőforrással városban legfeljebb a negyedik fokozat használható, autópályás előzésekhez gyakran a harmadik a megfelelő választás. A futómű hangolása feszes, de nem pattogós, az ívmenet terhelten semlegesből enyhén túlkormányozottba vált. A mind a négy keréken tárcsás, elektronikus erőelosztós, blokkolásgátlós fékek hatásosak, még a kemény igénybevételt is jól bírják. A fényszórók hosszan és széles sávban világítanak.

Műszaki adatok

Soros négyhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve, két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1997 cm3, furat 85 mm, löket 88 mm. Teljesítmény: 136 LE/100 kW (6000/min). Nyomaték: 176 Nm (4500/min). Ötfokozatú kéziváltó, állandó összkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztés, hátul keresztlengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 215/60 R16 Csomagtér: 402 l. Üzemanyagtartály: 59 l. Hossz x szélesség x magasság: 4545 x 1750 x 1670 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1535/2070 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 11,4 s. Végsebesség: 192 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,5/7,7/9,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,3 l/100 km.
Ára: 7 363 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Jól átlátható utastér
+ Jó világítás
+ Kényelmesen pakolható csomagtartó
+ Takarékos, fordulatszám-kedvelő motor
+ Jó fékek
+ Pontos kormányzás
+ Finoman kapcsolható sebességváltó
Kevés pakolóhely az utastérben
Nyomatékszegény motor
Szélzajos visszapillantók
Közepes fordulatszámtól felerősödő motorzaj
Csak magasságban állítható kormányoszlop
Sok műanyag az utastérben

 

Felszereltség

A Comfort-felszereltségű Outlander alapkínálata a gyári rádió kivételével minden, manapság elvárható extrafelszerelést tartalmaz. Része a négy légzsák, az állítható magasságú vezetőülés, a légkondicionáló, a fedélzeti számítógép, az elektronikus fékerőelosztó, a blokkolásgátló, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, a központi zár, a külső tükrök fűtése és a tetőcsomagtartó keret is.

Költség

Az Outlanderrel gyakran, 15 000 kilométerenként esedékes a szervizvizit, az általános garancia 3 évre vagy 100 000 kilométerre érvényes, az átrozsdásodás ellen 8 évi szavatosságot vállal a márka. A tesztautó fogyasztása állandó légkondicionáló-használattal vegyes forgalomban 8,3 l/100 km-re adódott. A sportsikerei miatt is kedvelt Mitsubishi értékőrzése a hazai piacon átlagon feletti.

Az Autó2 újság 2003/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás