Újautó

2003. szeptember 9. kedd, 09:28

Teszt: Fiat Punto 1.3 JTD Active - Lámpaváltás

Az idő múlásával a Fiat frissített a Puntón, csak „látszatmegoldásokkal” változott a kategória sikerautója.

Az orr-rész divatosabb lett, a lökhárítóváltozás 3 centis hossznövekedést hozott. Az új lámpák fénye jobban terül, a ködlámpa útközelbe kerültHátul a nagyobb embléma és a szoknya fényvisszaverő prizmái jelentenek változást. Utóbbi apróság, de biztonságosabban mutatja az autó körvonalát éjjel
A karimás órák sportosabbak az elődénél, a középső szellőző kiképzése és a műszerfal színe felszereltség- függő. Az Active-kivitelben nem lehet a fúvókákat zárni, és elég komor a sötét színű műanyag borításA kormány két oldalán aprópénz, és tárgyrakodóhely van
Az ülések kényelmesek, jól tartanak. Az első tér tágassága nagyautósHátul sem szűkös a hely, nincs ülés, és ajtózseb sem. A fejtámlákért és a hárompontos övekért fizetni kell. A csatok kihúzása üléshajtás után macerás
A Multiplából származó nyitó-kapaszkodó praktikus, a textilkárpit szövése tartósságot jósol, méretes a térképzsebMeglepő a pótkerék helyén a kompresszor és a defektjavító cucc. A raktér vékony filctakarója súly hatására benyomódik a kompresszor feletti légrésbe
Hasznos a megnövelhető raktér, és az is, hogy ülések hátoldala fémborítású. Az ülőlap lyukai a szellőzést szolgáljákAlaphelyzetben a csomagtér csaknem 300 literes
Rezgésmentesen jár a nyomatékos és kis étvágyú dízelmotor, csak a mélyebb hangtónusa és a gázadáskor hallható erősebb hangja különbözteti meg egy benzinestől, motorikus tulajdonságai viszont sokkal jobbak

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas utastér, nagy csomagtér
+ Kényelmes vezetői helyzet
+ Sík alapú csomagtér
+ Elöl számtalan rakodóhely
+ Nagyon kényelmes rugózású futómű, jó úthibaelnyeléssel
+ Biztonságos kanyarvétel, stabil útfogás
+ Kétfokozatú szervokormány
— Gördülési zaj
— Egyszerű kiképzésű, nem zárható szellőzőrácsozat középen
— Pótkerék helyett defektjavító készlet

Motor, erőátvitel
+ Kiegyensúlyozott dízelmotor
+ Alacsony fordulatról induló magas nyomaték
+ Alacsony fogyasztás
+ Pontos váltó

Biztonság
+ Rendelhető kitörésgátló és függyönylégzsák
— Hárompontos övek és fejtámlák csak extraként
— Rossz keresztirányú kilátás

Költségek
+ Gazdaságos üzemeltetés
— Drága ár és extrák

 

A Fiat Punto és néhány versenytársa

Fiat Punto 1.3 JTDCitroën C3 1.4 HDiFord Fiesta 1.4 TDCIPeugeot 206 1.4 HDiRenault Clio 1.5 dCi
Hengerűrtartalom (cm3)12481398139913981461
Teljesítmény (LE/kW(1/min))70/51(4000)68/50(4000)68/50(4000)68/50(4000)65/48(4000)
Nyomaték (Nm(1/min))180(1750)150(1750)160(2000)150(1750)160(2000)
Gyorsulás (0–100 km/h) (s)13,415,414,914,715
Végsebesség (km/h)164165164166163
Fogyasztás (l/100 km)
 város5,65,15,35,55,6
 városon kívül3,93,83,73,63,9
Csomagtartó (l)297/1080305/1310285/950245/1130255/1035
Tengelytáv (mm)24602460248524402470
H x sz x m (mm)3865x1660x 14803850x1670x 15203915×1680 x14603835x1650x 14303775x1640x 1420
Ár (Ft)*2 920 0003 130 0003 060 0002 960 0002 715 000

*A legolcsóbb változatok árai
Műszaki adatok: Fiat Punto 1.3 JTD Active

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, multijet befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6 mm, löket 82,0 mm. Kompresszió: 18,1:1. Teljesítmény: 70/51 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 180 Nm (1750/min). Akkumulátor: 50 Ah. Generátor: 75 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,909; II. 2,238; III. 1,444; IV. 1,029; V. 0,767; H. 3,909; Végáttétel: 3,353. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló, automatikus utánállítás.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés segédalvázon. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl torziós kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztós fékrendszer elöl tárcsa-, hátul dobfékkel. Elektrohidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 965 kg. Megengedett össztömeg: 1475 kg. Üzemanyagtartály: 47 l., Hosszúság: 3865 mm, Szélesség: 1660 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1398 mm, Nyomtáv hátul: 1392 mm, Belső szélesség elöl: 1350 mm, Belső szélesség hátul: 1360 mm, Belmagasság elöl: 930–1000 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhely: 470–650 mm, Elülső üléslaphossz: 520 mm, Hátsó üléslaphossz: 490 mm, Üléstér: 150–330 mm, Csomagtér: 297/1080 l., Gumik: 185/60 R14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,4 s.
Végsebesség: 164 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 5,6 l/100 km.   városon kívül: 3,9 l/100 km
Vegyes: 4,5 l/100 km.   Tesztátlag: 5,2 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés 2 személlyel, +15 – + 30 Celsius-fok hőmérsékleten, városi, elővárosi használatban

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, elektrohidraulikus szervokormány, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelő elöl.
Néhány extrafelszerelés ára (Ft)
Állítható kormány és vezetőülés, deréktámasz (19 000 Ft), rádió-előkészítés (19 000), három hátsó fejtámla hárompontos övekkel (30 000), ködfényszóró (29 000), ABS (119 000), légkondi (225 000), CD-s rádió (89 000), oldallégzsák (69 000), függönylégzsák (119 000), kitörésgátló (169 000).

Ára: 2 920 000 Ft

 

Az Autó2 újság 2003/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás