Újautó

2003. szeptember 9. kedd, 09:28

Teszt: Fiat Punto 1.3 JTD Active - Lámpaváltás

Az idő múlásával a Fiat frissített a Puntón, csak „látszatmegoldásokkal” változott a kategória sikerautója.

Az orr-rész divatosabb lett, a lökhárítóváltozás 3 centis hossznövekedést hozott. Az új lámpák fénye jobban terül, a ködlámpa útközelbe kerültHátul a nagyobb embléma és a szoknya fényvisszaverő prizmái jelentenek változást. Utóbbi apróság, de biztonságosabban mutatja az autó körvonalát éjjel
A karimás órák sportosabbak az elődénél, a középső szellőző kiképzése és a műszerfal színe felszereltség- függő. Az Active-kivitelben nem lehet a fúvókákat zárni, és elég komor a sötét színű műanyag borításA kormány két oldalán aprópénz, és tárgyrakodóhely van
Az ülések kényelmesek, jól tartanak. Az első tér tágassága nagyautósHátul sem szűkös a hely, nincs ülés, és ajtózseb sem. A fejtámlákért és a hárompontos övekért fizetni kell. A csatok kihúzása üléshajtás után macerás
A Multiplából származó nyitó-kapaszkodó praktikus, a textilkárpit szövése tartósságot jósol, méretes a térképzsebMeglepő a pótkerék helyén a kompresszor és a defektjavító cucc. A raktér vékony filctakarója súly hatására benyomódik a kompresszor feletti légrésbe
Hasznos a megnövelhető raktér, és az is, hogy ülések hátoldala fémborítású. Az ülőlap lyukai a szellőzést szolgáljákAlaphelyzetben a csomagtér csaknem 300 literes
Rezgésmentesen jár a nyomatékos és kis étvágyú dízelmotor, csak a mélyebb hangtónusa és a gázadáskor hallható erősebb hangja különbözteti meg egy benzinestől, motorikus tulajdonságai viszont sokkal jobbak

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Tágas utastér, nagy csomagtér
+ Kényelmes vezetői helyzet
+ Sík alapú csomagtér
+ Elöl számtalan rakodóhely
+ Nagyon kényelmes rugózású futómű, jó úthibaelnyeléssel
+ Biztonságos kanyarvétel, stabil útfogás
+ Kétfokozatú szervokormány
— Gördülési zaj
— Egyszerű kiképzésű, nem zárható szellőzőrácsozat középen
— Pótkerék helyett defektjavító készlet

Motor, erőátvitel
+ Kiegyensúlyozott dízelmotor
+ Alacsony fordulatról induló magas nyomaték
+ Alacsony fogyasztás
+ Pontos váltó

Biztonság
+ Rendelhető kitörésgátló és függyönylégzsák
— Hárompontos övek és fejtámlák csak extraként
— Rossz keresztirányú kilátás

Költségek
+ Gazdaságos üzemeltetés
— Drága ár és extrák

 

A Fiat Punto és néhány versenytársa

Fiat Punto 1.3 JTDCitroën C3 1.4 HDiFord Fiesta 1.4 TDCIPeugeot 206 1.4 HDiRenault Clio 1.5 dCi
Hengerűrtartalom (cm3)12481398139913981461
Teljesítmény (LE/kW(1/min))70/51(4000)68/50(4000)68/50(4000)68/50(4000)65/48(4000)
Nyomaték (Nm(1/min))180(1750)150(1750)160(2000)150(1750)160(2000)
Gyorsulás (0–100 km/h) (s)13,415,414,914,715
Végsebesség (km/h)164165164166163
Fogyasztás (l/100 km)
 város5,65,15,35,55,6
 városon kívül3,93,83,73,63,9
Csomagtartó (l)297/1080305/1310285/950245/1130255/1035
Tengelytáv (mm)24602460248524402470
H x sz x m (mm)3865x1660x 14803850x1670x 15203915×1680 x14603835x1650x 14303775x1640x 1420
Ár (Ft)*2 920 0003 130 0003 060 0002 960 0002 715 000

*A legolcsóbb változatok árai
Műszaki adatok: Fiat Punto 1.3 JTD Active

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, multijet befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1248 cm3, furat 69,6 mm, löket 82,0 mm. Kompresszió: 18,1:1. Teljesítmény: 70/51 LE/kW (4000/min). Nyomaték: 180 Nm (1750/min). Akkumulátor: 50 Ah. Generátor: 75 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,909; II. 2,238; III. 1,444; IV. 1,029; V. 0,767; H. 3,909; Végáttétel: 3,353. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló, automatikus utánállítás.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés segédalvázon. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt hidraulikus lengéscsillapítókkal, elöl torziós kanyarstabilizátor. Elektronikus fékerőelosztós fékrendszer elöl tárcsa-, hátul dobfékkel. Elektrohidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 965 kg. Megengedett össztömeg: 1475 kg. Üzemanyagtartály: 47 l., Hosszúság: 3865 mm, Szélesség: 1660 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2460 mm, Nyomtáv elöl: 1398 mm, Nyomtáv hátul: 1392 mm, Belső szélesség elöl: 1350 mm, Belső szélesség hátul: 1360 mm, Belmagasság elöl: 930–1000 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhely: 470–650 mm, Elülső üléslaphossz: 520 mm, Hátsó üléslaphossz: 490 mm, Üléstér: 150–330 mm, Csomagtér: 297/1080 l., Gumik: 185/60 R14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,4 s.
Végsebesség: 164 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 5,6 l/100 km.   városon kívül: 3,9 l/100 km
Vegyes: 4,5 l/100 km.   Tesztátlag: 5,2 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés 2 személlyel, +15 – + 30 Celsius-fok hőmérsékleten, városi, elővárosi használatban

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két frontlégzsák, elektrohidraulikus szervokormány, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelő elöl.
Néhány extrafelszerelés ára (Ft)
Állítható kormány és vezetőülés, deréktámasz (19 000 Ft), rádió-előkészítés (19 000), három hátsó fejtámla hárompontos övekkel (30 000), ködfényszóró (29 000), ABS (119 000), légkondi (225 000), CD-s rádió (89 000), oldallégzsák (69 000), függönylégzsák (119 000), kitörésgátló (169 000).

Ára: 2 920 000 Ft

 

Az Autó2 újság 2003/9. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás