Újautó

2003. augusztus 29. péntek, 00:04

Tesztnapló: Ford Streetka 1.6i Elegance - Utcabál

Sportos élményt és biztos feltűnést kínál a Ford kétüléses kabriója.

 

Határozott vonalvezetésű,
a kerekeknél kidudorodó Ka-leszármazott.
A sportos karosszérián nincsenek
oldalsó műanyag csíkok

A Pininfarina-műhelyből kikerült alacsony autó hosszú fara mintha nyújtózkodna, hogy elérje a hátsó kerekeket.

Karosszéria, utastér

A szélvédő lapos ívű, vaskos oszlopa csak kicsit zavarja a ki-beszállást. Az enyhe oldaltartást adó, kemény ülés kényelmes lehet hosszabb távon is. A lap rövidsége döntögetéssel, így a támasztási pont megváltoztatásával feledtethető.

Nagyobb képA tetővászon sokat eltakar, pedig a hátsó műanyag ablak kabrióhoz képest nagy felületet láttat. A külsõ tükrök felülete nem osztott

A sportos bőrülés csak nagyon kis távolságon tologatható a hátfalig, magas termetűeknek nagyobb távolság kellene. A kormány magassága nem változtatható. A gázpedál mélyen ül, a padálok egymáshoz közel vannak, a cipő széle a fékébe akadhat. A műszerfalat kemény műanyag borítja – a Kára utal, de itt több a zárható rakodóhely. A hátfalban csak a totemoszlop formára faragott Ford-kulccsal nyitható üreg szolgál az értékek tárolására és a csomagtér kézi szükségnyitására. Egyébként a távnyitóval lehet a raktér mély, kabrióhoz mérten tágas üregéhez jutni. Felcsukott tetővel is nagy a fej fölötti tér. Az oldaltávolság kicsi, a beltér zajos.

Semmi sem zavarja a kabriós szabadságot, az oldalablakok teljesen eltüntethetők az ajtókban. Az utasokat a támla mögötti bukókeretek is védik

A tetőmozgatás kézi, gyors és egyszerű. Részben a hátsó ülések helyén utazik az összehajtott tető tárolására szolgáló üreg, amihez csak leállított motorral, de a gyújtás ráadásával, s a vezetőoldali ajtó kinyitása után lehet hozzájutni – a rendszer véd az idegenek beavatkozásától és a menet közbeni tetőmozgatástól is. A tető ki-behajtása egyszemélyes, könnyű feladat, nagyon rövid ideig tart. A kinyitott tető vasváza veszélyesen a fejek közelében húzódik az utastérben.

Motor, erőátvitel

A motor nagyon hangos, e tulajdonsága állandó, szinte független a fordulatszámtól. Viszonylag kis fordulaton érezhető a sportosat meg sem közelítő gyorsítóképessége. A váltót sűrűn kell használni, mert 3500 fordulat táján felhangosodik a motor, hogy váltást sürgessen. A kapcsolás könnyű és pontos.

Vezetés, menettulajdonságok

Sportosan kemény a rugózás, ütnek az úthibák. Az egyenetlenségeken csavarodik a karosszéria, de a kanyartulajdonságok kedvezőek. A direkt kormány érzékelhető kapcsolatot tart a kerekekkel. A menetszél 100-110 körül kezd hajat cibálni, kisebb sebességnél, felemelt oldalablak esetén megkerüli a bent ülőket.

Költség

A Streetka nem fogyaszt keveset, az átlag 7,9 l. A kiadás az autó megvételekor tetemes. A nagyon drága kabrió még drágább Elegance-kivitele 630 000 forinttal kerül többe az alapfokú Trendnél, a különbség többlemezű CD-t, kettővel több hangszórót, utasülésmagasság-állítást, kézi légkondicionálót, valamint fűthető bőrüléseket tartalmaz. A szervizbe 20 000 kilométerenként kell visszatérni, a 2 év garancia felárért további egy-két-három évre kitolható.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 1598 cm3, furat 82, löket 75,5 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 95 LE/70 kW (5500/min). Nyomaték: 135 Nm (4250/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/45 R16. Csomagtér: 215 l. Üzemanyagtartály: 40 l. Hossz x szélesség x magasság: 3650x1695x1335 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1060/1285 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 12,1 s. Végsebesség 173 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,6/6,4 l/100 km.
Ára: 5 859 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Izgalmas forma
+ Könnyű tetőmozgatás motor
+ Viszonylag tágas csomagtér
+ Kedvező kanyartulajdonságok
+ Bőséges felszerelés
Csavarodó karosszéria
Rövid lábtér
Rossz pedálrend
Hangos motor
Tetemes ár

Az Autó2 újság 2003/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás