Újautó

2003. augusztus 29. péntek, 00:04

Tesztnapló: Ford Streetka 1.6i Elegance - Utcabál

Sportos élményt és biztos feltűnést kínál a Ford kétüléses kabriója.

 

Határozott vonalvezetésű,
a kerekeknél kidudorodó Ka-leszármazott.
A sportos karosszérián nincsenek
oldalsó műanyag csíkok

A Pininfarina-műhelyből kikerült alacsony autó hosszú fara mintha nyújtózkodna, hogy elérje a hátsó kerekeket.

Karosszéria, utastér

A szélvédő lapos ívű, vaskos oszlopa csak kicsit zavarja a ki-beszállást. Az enyhe oldaltartást adó, kemény ülés kényelmes lehet hosszabb távon is. A lap rövidsége döntögetéssel, így a támasztási pont megváltoztatásával feledtethető.

Nagyobb képA tetővászon sokat eltakar, pedig a hátsó műanyag ablak kabrióhoz képest nagy felületet láttat. A külsõ tükrök felülete nem osztott

A sportos bőrülés csak nagyon kis távolságon tologatható a hátfalig, magas termetűeknek nagyobb távolság kellene. A kormány magassága nem változtatható. A gázpedál mélyen ül, a padálok egymáshoz közel vannak, a cipő széle a fékébe akadhat. A műszerfalat kemény műanyag borítja – a Kára utal, de itt több a zárható rakodóhely. A hátfalban csak a totemoszlop formára faragott Ford-kulccsal nyitható üreg szolgál az értékek tárolására és a csomagtér kézi szükségnyitására. Egyébként a távnyitóval lehet a raktér mély, kabrióhoz mérten tágas üregéhez jutni. Felcsukott tetővel is nagy a fej fölötti tér. Az oldaltávolság kicsi, a beltér zajos.

Semmi sem zavarja a kabriós szabadságot, az oldalablakok teljesen eltüntethetők az ajtókban. Az utasokat a támla mögötti bukókeretek is védik

A tetőmozgatás kézi, gyors és egyszerű. Részben a hátsó ülések helyén utazik az összehajtott tető tárolására szolgáló üreg, amihez csak leállított motorral, de a gyújtás ráadásával, s a vezetőoldali ajtó kinyitása után lehet hozzájutni – a rendszer véd az idegenek beavatkozásától és a menet közbeni tetőmozgatástól is. A tető ki-behajtása egyszemélyes, könnyű feladat, nagyon rövid ideig tart. A kinyitott tető vasváza veszélyesen a fejek közelében húzódik az utastérben.

Motor, erőátvitel

A motor nagyon hangos, e tulajdonsága állandó, szinte független a fordulatszámtól. Viszonylag kis fordulaton érezhető a sportosat meg sem közelítő gyorsítóképessége. A váltót sűrűn kell használni, mert 3500 fordulat táján felhangosodik a motor, hogy váltást sürgessen. A kapcsolás könnyű és pontos.

Vezetés, menettulajdonságok

Sportosan kemény a rugózás, ütnek az úthibák. Az egyenetlenségeken csavarodik a karosszéria, de a kanyartulajdonságok kedvezőek. A direkt kormány érzékelhető kapcsolatot tart a kerekekkel. A menetszél 100-110 körül kezd hajat cibálni, kisebb sebességnél, felemelt oldalablak esetén megkerüli a bent ülőket.

Költség

A Streetka nem fogyaszt keveset, az átlag 7,9 l. A kiadás az autó megvételekor tetemes. A nagyon drága kabrió még drágább Elegance-kivitele 630 000 forinttal kerül többe az alapfokú Trendnél, a különbség többlemezű CD-t, kettővel több hangszórót, utasülésmagasság-állítást, kézi légkondicionálót, valamint fűthető bőrüléseket tartalmaz. A szervizbe 20 000 kilométerenként kell visszatérni, a 2 év garancia felárért további egy-két-három évre kitolható.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 1598 cm3, furat 82, löket 75,5 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 95 LE/70 kW (5500/min). Nyomaték: 135 Nm (4250/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/45 R16. Csomagtér: 215 l. Üzemanyagtartály: 40 l. Hossz x szélesség x magasság: 3650x1695x1335 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1060/1285 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 12,1 s. Végsebesség 173 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,6/6,4 l/100 km.
Ára: 5 859 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Izgalmas forma
+ Könnyű tetőmozgatás motor
+ Viszonylag tágas csomagtér
+ Kedvező kanyartulajdonságok
+ Bőséges felszerelés
Csavarodó karosszéria
Rövid lábtér
Rossz pedálrend
Hangos motor
Tetemes ár

Az Autó2 újság 2003/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás