Újautó

2003. augusztus 28. csütörtök, 10:25

Teszt: Kia Rio 1.5 Safety - Akarattal

A jövőre hatvanéves Kia 2010-re a világ első öt autógyára közé szeretne kerülni. A márka megújulási programjának első modellje a tavaly felfrissült Rio.

A Rio formáját az eredeti terveket is jegyző Italdesign rajzolta át, a méretek változatlanok, a megjelenés mégis jóval harmonikusabbA teljesen áttervezett műszerfal kopogósan kemény műanyag, a középkonzol szellőzőnyílásai elzárhatatlanok
A Rio négy személynek hosszú távon is viszonylag kényelmes utazóautóA külső visszapillantók nagyok, de holtteresek
A kesztyűtartó mély, de kárpitozatlan, és világítása sincsA pedálsor erősen jobbra tolt, a hely szűk
A mazdás-fordos segédlettel fejlesztett és a Hyundaijal finomított 1,5-ös motor már kis fordulatszámon is dolgoztatható, a közepes tartománytól mechanikus zajai felerősödnek, és 5000 felett a teljesítménye is lecsökkenAz elődmodellénél kényelmesebbre formázott, hangsúlyozottan kétszemélyes hátsó padon az átlagosnál magasabb vezető mögött a lábtér jelzésértékűre szűkül. A középkonzol végére szerkesztett tárolórekesz új
Az új ajtókárpitokra előre mélyebb, italtartásra formázott térképzsebek kerültek, a textilkárpit kevésA hátsó ajtók szélesre tárhatók, a térképzsebnek volna ugyan helye, de kihagyták
A szépen kárpitozott, aszimmetrikus ülésdöntéssel növelhető csomagtér a szélesre táruló ajtón keresztül könnyen megpakolható, a kerékdobok felett nyitott rekeszek várják az apróbb holmikat. A tető nem nyílik elég magasra, és zárszerkezetének élei sérülést okozhatnak 

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Kategóriájához képest tágas, széles karosszéria
+ Kényelmes ülések
+ Tágas, jól pakolható csomagtér
+ A korábbinál jóval több pakolóhely az utastérben
— Keresztbordákon pattogásra hajlamos futómű
— Hátralátásban zavaró hátsó oszlopok
— Billegésre hajlamos karosszéria
— Erős gördülési zaj
— Keskeny hátsó lábtér

Motor, erőátvitel
+ Kis fogyasztású, nyomatékos motor
+ Jó fokozatelosztású sebességváltó
— Zajos motor
— Lazán megvezetett sebességváltókar

Biztonság
+ Jó lámpák
+ Két elülső légzsák
+ Blokkolásgátló
+ Jól adagolható fékek
— Oldallégzsákok nem rendelhetők
— Kényelmetlen pedálrend
— Holtteres külső visszapillantók

Költségek
+ 3 évi vagy 100 000 kilométeres általános garancia
— 15 000 kilométeres szervizciklus
— 5 évi rozsdásodás elleni garancia
— Tetemes ár

Adatlap: Kia Rio 1.5 Safety

Motor
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású vezértengely, hengerenként négy szelep. Könynyűfém hengerfej, acélblokk, elektronikus motorirányítás, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1493 cm3, furat 75,5 mm, löket 83,4 mm. Sűrítési arány: 9,3:1. Teljesítmény: 97 LE/71 kW (5500/min). Nyomaték: 132 Nm (4500/min). Olajtöltés: 3,4 l. Hűtővíz: 6 l. Akkumulátor: 12 V 33 Ah. Generátor: 50 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,42; II. 1,9; III. 1,3; IV. 0,97; V. 0,78; H. 3,27. Végáttétel: 4,17. Mechanikus működtetésű, egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfékek. Fogasléces hidraulikus szervokormány.

Karosszéria
Ötajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 977 kg. Üzemanyagtartály:  45l
Hosszúság: 4240 mm, Szélesség: 1680 mm, Magasság: 1420 mm, Tengelytáv: 2410 mm, Nyomtáv elöl: 1430 mm, Nyomtáv hátul: 1435 mm, Belső szélesség elöl: 1360 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Belmagasság hátul: 940 mm, Lábhelyméret: 400–580 mm, Elülső ülőlap: 495 mm, Hátsó ülőlap: 490 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 450/1275 l., Gumik: 185/60 R14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,6 s.
Végsebesség: 175 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9 l/100 km.   városon kívül: 5,7 l/100 km
Vegyes: 6,9 l/100 km.   Tesztátlag: 6,8 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés, egy-két személlyel 20-25 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, indításgátló, két elülső légzsák, állítható magasságú elülső biztonsági övek feszítővel, három darab állítható magasságú hátsó fejtámla, fényszórómagasság-állítás, belülről nyitható tanksapka, rádió-előkészítés négy hangszóróval, központi zár, elektromos mozgatású külső visszapillantók, elektromos ablakemelők, hátsó ablaktörlő és -mosó, fordulatszámmérő, indításgátló, osztottan dönthető hátsó ülés, csomagtér-világítás.

Ára: 2 990 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás