Újautó

2003. július 29. kedd, 10:58

Tesztnapló: Honda Jazz 1.4i LS - Az ár ára

A Honda felszerelésmódosítással harcol a Japánban készülő autókat sújtó borsos európai árral.

 

Előrevitt lapos szélvédő, rövid motortér,
tágas utastér a Jazzben. Az ajtók tágra
nyílnak, kényelmes a beszállás

A Honda Jazz, amely lapunktól elnyerte „Az év tesztautója” kitüntető címet, csak kevés kritikát kapott. Ezek közül a tetemes ár volt az egyik. Az autó már olcsóbb változatban is kapható, de a felszerelés értékelésével együtt érdemes a tudását újból elemezni.

Karosszéria, utastér

A Honda Civic nyomtávjánál milliméterekkel kisebb terpeszben álló autóban bőséges a tér a kategóriájához képest. A koccanásoktól védtelen karosszéria fényezése és a beltér anyagai, kidolgozása kiemelkedően jó, már-már prémiumkategóriás minőséget mutat.

A sportosra hangolt műszerfal kemény, de jó minőségű burkolatot kapott, a kidolgozás a drága autókra jellemző. A rövid váltókar határozottan vezetett, rövid úton kapcsol

A rövidre szabott motortér mögött elöl-hátul kényelmes a lábtér. A műszerfal kemény, de fiatalos, sportos, modern. A hátsó ülés széthajtásához nem kell a fejtámlát kivenni, a raktér majdnem két méter hosszú.

Lapos és hosszú a kombis raktér, városi parkoláskor a jól átlátható karosszériának köszönhetően könnyű mozogni

A belméret két kerékpár szállítására is alkalmas. A hátsó üléspad a támlához hajtható, ebben az esetben magas holmik is elférnek.
Családi autó jellegét erősíti, hogy az Európában még életbe sem lépett szabvány szerint az Isofix-rögzítőpontok három helyen fogják a gyerekülést.

Motor, erőátvitel

A kétszelepes motor két gyertyája a terheléstől függő késleltetéssel gyújt. A csendes motor már kis fordulaton reagál a gázadásra, és húz, fogyasztása visszafogott. A rövid áttételekkel élénken mozog.

Vezetés, menettulajdonságok

A kormány túláttételezett, középállásban pontatlan. A Jazz futóműve a nagy Hondák sportosságát idézi, agresszív terhelésváltásra is jóindulatúan reagál, biztonságos, de úthibaelnyeléshez túlzottan kemény. A váltókar rendkívül pontos, rövid utakon, határozottan jár.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve, egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, két gyújtógyertya. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat 73 mm, löket 80 mm. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5700/min). Nyomaték: 119 Nm (2800/ min). Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, kanyarstabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfék. Fogasléces kormánymű, elektromos szervorásegítéssel. Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 380/1321 l. Üzemanyagtartály: 42 l. Hossz x szélesség x magasság: 3830x1677x1523 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1000/1420 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,7/5,5/7,2 l/100.
Ára: 2 990 000 Ft

Felszereltség

A hárommilliós pszichikai határ alá az ABS, a CD-s rádió, az oldallégzsák, a légkondi, a tükörfűtés, a hátsó elektromos ablakemelés, a pollenszűrő és a könynyűfém kerekek elhagyásával sikerült lemenni. Az LS Jazzben alapfelszerelés a két elülső légzsák, az elektromos elülső ablakok, az elektromos tükör, az elektronikus fékerőelosztó, az elektronikus szervokormány, az indításgátló, a központi zár, a négyhangszórós rádiókiépítés.

Költség

Az autó ára arányban áll az értékeivel, elsősorban a minőséggel és a térkínálattal. Az utolsó modellek egyike, amelyet még Japánban gyártanak, nagy a presztízsértéke. Értékcsökkenése az átlagosnál jóval kisebb.

 

Előnyei

Hátrányai

+ Jó ár/érték arány
+ Finoman dolgozó, csendes motor
+ Kis fordulatról is jó menetteljesítmények
+ Pontos váltókapcsolás
+ Hárompontos Isofix-gyerekülésrögzítés
+ Négy személynek kényelmes karosszéria
+ Szellemes üléshajtogatás, sík és hosszú csomagtér
+ Stabil útfogás
+ Kedvező értéktartás
Úthibákon kemény
Középállásban pontatlan kormány
Autópályán enyhe szélzaj a tükröktől

 

Az Autó2 újság 2003/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás