Újautó

2003. július 29. kedd, 10:58

Tesztnapló: Honda Jazz 1.4i LS - Az ár ára

A Honda felszerelésmódosítással harcol a Japánban készülő autókat sújtó borsos európai árral.

 

Előrevitt lapos szélvédő, rövid motortér,
tágas utastér a Jazzben. Az ajtók tágra
nyílnak, kényelmes a beszállás

A Honda Jazz, amely lapunktól elnyerte „Az év tesztautója” kitüntető címet, csak kevés kritikát kapott. Ezek közül a tetemes ár volt az egyik. Az autó már olcsóbb változatban is kapható, de a felszerelés értékelésével együtt érdemes a tudását újból elemezni.

Karosszéria, utastér

A Honda Civic nyomtávjánál milliméterekkel kisebb terpeszben álló autóban bőséges a tér a kategóriájához képest. A koccanásoktól védtelen karosszéria fényezése és a beltér anyagai, kidolgozása kiemelkedően jó, már-már prémiumkategóriás minőséget mutat.

A sportosra hangolt műszerfal kemény, de jó minőségű burkolatot kapott, a kidolgozás a drága autókra jellemző. A rövid váltókar határozottan vezetett, rövid úton kapcsol

A rövidre szabott motortér mögött elöl-hátul kényelmes a lábtér. A műszerfal kemény, de fiatalos, sportos, modern. A hátsó ülés széthajtásához nem kell a fejtámlát kivenni, a raktér majdnem két méter hosszú.

Lapos és hosszú a kombis raktér, városi parkoláskor a jól átlátható karosszériának köszönhetően könnyű mozogni

A belméret két kerékpár szállítására is alkalmas. A hátsó üléspad a támlához hajtható, ebben az esetben magas holmik is elférnek.
Családi autó jellegét erősíti, hogy az Európában még életbe sem lépett szabvány szerint az Isofix-rögzítőpontok három helyen fogják a gyerekülést.

Motor, erőátvitel

A kétszelepes motor két gyertyája a terheléstől függő késleltetéssel gyújt. A csendes motor már kis fordulaton reagál a gázadásra, és húz, fogyasztása visszafogott. A rövid áttételekkel élénken mozog.

Vezetés, menettulajdonságok

A kormány túláttételezett, középállásban pontatlan. A Jazz futóműve a nagy Hondák sportosságát idézi, agresszív terhelésváltásra is jóindulatúan reagál, biztonságos, de úthibaelnyeléshez túlzottan kemény. A váltókar rendkívül pontos, rövid utakon, határozottan jár.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros benzinmotor elöl keresztben beépítve, egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, két gyújtógyertya. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat 73 mm, löket 80 mm. Teljesítmény: 83 LE/61 kW (5700/min). Nyomaték: 119 Nm (2800/ min). Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, kanyarstabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsafékek, hátul dobfék. Fogasléces kormánymű, elektromos szervorásegítéssel. Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 380/1321 l. Üzemanyagtartály: 42 l. Hossz x szélesség x magasság: 3830x1677x1523 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1000/1420 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,7/5,5/7,2 l/100.
Ára: 2 990 000 Ft

Felszereltség

A hárommilliós pszichikai határ alá az ABS, a CD-s rádió, az oldallégzsák, a légkondi, a tükörfűtés, a hátsó elektromos ablakemelés, a pollenszűrő és a könynyűfém kerekek elhagyásával sikerült lemenni. Az LS Jazzben alapfelszerelés a két elülső légzsák, az elektromos elülső ablakok, az elektromos tükör, az elektronikus fékerőelosztó, az elektronikus szervokormány, az indításgátló, a központi zár, a négyhangszórós rádiókiépítés.

Költség

Az autó ára arányban áll az értékeivel, elsősorban a minőséggel és a térkínálattal. Az utolsó modellek egyike, amelyet még Japánban gyártanak, nagy a presztízsértéke. Értékcsökkenése az átlagosnál jóval kisebb.

 

Előnyei

Hátrányai

+ Jó ár/érték arány
+ Finoman dolgozó, csendes motor
+ Kis fordulatról is jó menetteljesítmények
+ Pontos váltókapcsolás
+ Hárompontos Isofix-gyerekülésrögzítés
+ Négy személynek kényelmes karosszéria
+ Szellemes üléshajtogatás, sík és hosszú csomagtér
+ Stabil útfogás
+ Kedvező értéktartás
Úthibákon kemény
Középállásban pontatlan kormány
Autópályán enyhe szélzaj a tükröktől

 

Az Autó2 újság 2003/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás