Újautó

2003. május 28. szerda, 15:59

Tesztnapló: Citroën C3 1.4 16V HDi SX - Gyerekjáték

Kedves külsejével, felszerelésével és takarékos motorjával a fiatal családokra vár a Citroën C3.

 

Főként városi autó. Parkoláskor, ajtó-rányitástól
sérülhet a felár nélkül rendelhető, színre fújt
lökhárító- és oldalsó védőcsík

Divatot teremtő, egyedi formát rajzol a jellegzetes buborékutastér, a szinte visszahajló első-hátsó oszlop.

Karosszéria, utastér

Mintha egyetlen fröccsöntéssel készült volna az utastér, mindenütt kemény műanyag a burkolat. A műszerfal sötét felső része nem tükröződik a szélvédőn. Fémhatású légterelők, váltógomb, kilincsek színezik az anyagkínálatot. Egyenként nem tágasak, de együttesen sok a pakolóhely az ajtókban, a műszerfalon, a kesztyűzsebekben, az utasülés alatti fiókban. A magas elülső ülések kissé keskenyek, puhák, oldaltartásuk alig van. A pedálrend megfelelő, a kormány magassága és távolsága is szabályozható. A hátsó oszlopok vaskosak, a tükrök nem osztottak, de nincs bennük nagy holttér. A hátsó támlák, hogy ne takarjanak, az ülésbe tolhatók. A műszerfal legfeltűnőbb jelzése az aktuális sebesség nagy száma.

A műszerfali kijelző felső széle a fordulatszámmérő, alatta sokféle hasznos információ tűnik fel, így indításkor az olajszintjelző és a karbantartási esedékességjelző is megjelenik

A műszerfal fényereje nappal felerősíthető, éjjel az üzenetek száma is korlátozható. Hátul az ereszkedő tető ellenére bőven jut hely a fejek fölött. Három automata öv és fejtámla a berendezés, felnőttből azonban csak kettő fér el szorongás nélkül. Rövid az ülőlap, s nagyon kevés a térdhely az elülső támla mögött. A holmiknak jut hely. Egyterűsek az elülső ülések hátáról felhajtható asztalkák, keskenyek, de a játékok elférnek rajtuk. A gyerekek utazása fontos szempont, erre utal a műszerfali elektromos gyerekzár-kapcsológomb és az utastérre vetülő kis domború tükör is a középső nagy tükör fölött. Hátul két Isofix-pontot helyeztek el, elöl kikapcsolható a légzsák. Családbarát a kategóriájában feltűnően nagy csomagtér is. Széles az ajtaja, magas a pereme, mögötte mélyre kell pakolni – a fiatal szülő dereka könnyen hajlik a járóka után nyúlva. Az üléstámla osztva hajtható előre, az ülőlap fix. A támla nem fektethető le teljesen vízszintesre.

Motor, erőátvitel

Hideg időben sem kell az izzításra várakozni, a gyorsan életre kelő 16 szelepes dízelmotor lassan melegszik fel, addig lefulladásközeli lehet az elindulás. A meleg motor sem csöndes, enyhén remegteti az utasteret. A váltókar hosszú utat tesz meg a fokozatok között. A 120-as tempónál is csak 2500-at forduló közös csöves turbófeltöltős motor a gázadásra erősen gyorsít, lassúbb tempóról visszakapcsolásokkal még az emelkedőkön is biztos előzésekbe lehet vinni az autót. A városban bajos a 3. fölé kerülni a hosszú váltófokozatok miatt – negyedikben, 1800 alatti fordulaton kelletlenül rángat a kínálat erősebbik 1,4-es HDI-motorja.

Vezetés, menettulajdonságok

Rugózása franciásan kellemes, az úthibákat szépen elmorzsolja a C3. Nyomkövetése jó, enyhe alulkormányozottságával könynyen irányítható. A kormányszervo segítése minden sebességnél megfelelő. Erősebb ívekben megdől a karosszéria. A fék gyakran túl erősen hat, mintha a vészfékrásegítő maga pánikolna.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, közös nyomócsöves turbódízelmotor elöl keresztben beépítve. Köztes hűtő, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1398 cm3, furat 73,7, löket 82 mm. Közvetlen befecskendezés. Teljesítmény: 92 LE/66 kW (4000/min). Nyomaték: 200 Nm (1750/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 185/60 R15. Csomagtér: 305/1301 l. Üzemanyagtartály: 47 l. Hossz x szélesség x magasság: 3850x 1667×1519 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1072/1539 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,9 s. Végsebesség 150 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 5,3/3,7 l/100 km.
Ára: 3 390 000 Ft

Felszereltség

A három felszerelési szint középsője bőséges. Fontosabb eleme a két elülső és oldallégzsák, a négy irányban állítható kormányoszlop, az elektromos kormányszervo, az indításgátló, az ABS, a vészfékrásegítő automatikus vészvillogó-kapcsolóval, az osztott hátsó támla, a távirányítós központi zár a haladáskor reteszelődő csomagtérajtóval. Elektromos ablakemelő elöl, színezett üvegek, éjszakai vezetési belsőfény-funkció programozható sebességtúllépés-jelzővel, magasságában állítható vezetőülés, lehajtható elülső könyöktámaszok, ködlámpák.

Költség

A C3 ára a hasonló méretű és motorizáltságú konkurensekénél leheletnyivel alacsonyabb. Kedvező az átrozsdásodás elleni 12 év jótállás, elfogadható a 20 000 km-enkénti szervizintervallum, szűkmarkú a 12 hónap garancia. Fenntartását csekély üzemanyag-fogyasztása olcsóbbítja.

Előnyei

Hátrányai

+Vonzó, egyéni karosszéria
+
Kellemes rugózási komfort
+ Kiváló gyorsítóképesség
+ Biztonsági felszereltség
+Kedvező fogyasztás
Vastag hátsó oszlopok
Szűk hátulsó lábtér
Mély csomagtér, magas peremmel
Kissé hangos motor
Rövid garanciaidő

Az Autó2 újság 2003/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás