Újautó

2003. május 28. szerda, 10:50

Teszt: Nissan Micra 1.2 Visia Plus - Régi vágású

Jellegzetes, kissé múltba néző formával párosul a Nissan korszerű műszaki tartalma.

Messziről felismerhető magasra emelt lámpáiról, vállas oldalvonalárólA kemény műanyag műszerfal nem tükröződik. A kevés szellőzőnyílás elegendő a légcseréhez
Régies hatású a kormánykerék. A kürtöt a középső, légzsákos púp szólaltatja meg. A küllő rádió-távirányítója opciós tartozékAligközépkonzol: könnyű kiigazodni a kevés gombbal, egyszerűen szervezett irányítópulton
Többrétegűek a tárolók. A kesztyűzseb melletti falrészből csomagfogóhorog hajtható kiA könyöklő alsó fele a rakodóhely fedele. A műanyag elemek nem nyöszörögnek
A kar megemelésével indítható el a sínen a hátsó ülés. A gyerekülések felső hevederének rögzítőihöz csomagokat lehet horgonyozniA belső világítás burájának forgatása dönti el, hova világítson az olvasófény
Buboréklámpa a különös formájú reflektoron. A kitüremkedés a vezetőülésből is látszikMint a múltban: a helyzetjelző és a fék ugyanabban a mezőben világít, csupán a fényerőkülönbség igazít el
Hosszához képest nagy a tengelytávolság, jól viseli az autó a hirtelen irányváltásokatElegendő térdhelyet teremt a hátratolt ülőpad. Fejtámla nincs, rakodni az utasülés hátába és az ajtók tartókájába lehet
A motortér alig burkolt, a csupa alumínium erőforrás mégis csöndes

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Egyéni forma
+ Jó úttartás
+ Kellemes rugózás
+ Változtatható utas/csomagtér
+ Jó anyagválasztás, csöndes utastér
— Oldaltartás hiánya az üléseken
— Alacsony hátulsó belmagasság
— Mély csomagtér

Motor, erőátvitel
+ Csöndes, takarékos motor
+  Pontos váltó
— Indirekt kormányzás

Biztonság
+  Oldalvédelem, övfeszítők
+  ABS, EBD alapáron
— Hátulsó fejtámaszok hiánya

Költségek
+ Hosszú garancia (5 év)
+ Kényelmi felszerelések
— Gyakori szervizigény (15 000 km)
— Tetemes ár

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adatlap: Nissan Micra

Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1240 cm3, furat 71, löket 78,3 mm. Sűrítési arány: 10,2: 1. Teljesítmény: 80 LE/59 kW (5600/min). Nyomaték: 90 Nm (3600/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73; II. 2,05; III. 1,40; IV. 1,03; V. 0,82; H: 3,54. Végáttétel: 4,21. Huzalos működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések segédalvázon, háromszöglengőkar, stabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés, csavarrugók, stabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS, EBD, fékasszisztens.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 980 kg. Megengedett össztömeg: 1475 kg. Üzemanyagtartály: 46 l, Hosszúság: 3715 mm, Szélesség: 1660 mm, Magasság: 1540 mm, Tengelytáv: 2430 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1455 mm,
Belső szélesség elöl: 1340 mm, Belső szélesség hátul: 1300 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Lábhely: 420–610 mm, Elülső üléslaphossz: 510 mm, Hátsó üléslaphossz: 480 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 237–371/584 l., Gumik: Gumi: 165/70 R14

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,9 s.
Végsebesség: 167 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 7,4 l/100 km.   városon kívül: 5,1 l/100 km
Vegyes: 5,9 l/100 km.   Tesztátlag: 6,9 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés két személlyel, 5–15 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két elülső légzsák, manuális légkondicionáló, ABS, EBD, fékasszisztens, fényszórómagasság-állítás, Isofix-pontok, szervokormány, égve hagyott lámpára figyelmeztető hang, indításgátló, távirányítós központi zár, osztva dönthető hátsó üléstámla, tologatható hátsó üléssor, elektromos ablakemelő elöl, színre fújt lökhárítók, fedélzeti számítógép, fordulatszámmérő, CD-s rádió 4 hangszóróval.

Ára: 3 090 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/5. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás