Újautó
Teszt: Nissan Micra 1.2 Visia Plus - Régi vágású
Jellegzetes, kissé múltba néző formával párosul a Nissan korszerű műszaki tartalma.
Messziről felismerhető magasra emelt lámpáiról, vállas oldalvonaláról | A kemény műanyag műszerfal nem tükröződik. A kevés szellőzőnyílás elegendő a légcseréhez |
Régies hatású a kormánykerék. A kürtöt a középső, légzsákos púp szólaltatja meg. A küllő rádió-távirányítója opciós tartozék | Aligközépkonzol: könnyű kiigazodni a kevés gombbal, egyszerűen szervezett irányítópulton |
Többrétegűek a tárolók. A kesztyűzseb melletti falrészből csomagfogóhorog hajtható ki | A könyöklő alsó fele a rakodóhely fedele. A műanyag elemek nem nyöszörögnek |
A kar megemelésével indítható el a sínen a hátsó ülés. A gyerekülések felső hevederének rögzítőihöz csomagokat lehet horgonyozni | A belső világítás burájának forgatása dönti el, hova világítson az olvasófény |
Buboréklámpa a különös formájú reflektoron. A kitüremkedés a vezetőülésből is látszik | Mint a múltban: a helyzetjelző és a fék ugyanabban a mezőben világít, csupán a fényerőkülönbség igazít el |
Hosszához képest nagy a tengelytávolság, jól viseli az autó a hirtelen irányváltásokat | Elegendő térdhelyet teremt a hátratolt ülőpad. Fejtámla nincs, rakodni az utasülés hátába és az ajtók tartókájába lehet |
A motortér alig burkolt, a csupa alumínium erőforrás mégis csöndes |
Előnyei-hátrányai:
Karosszéria, felfüggesztés
+ Egyéni forma
+ Jó úttartás
+ Kellemes rugózás
+ Változtatható utas/csomagtér
+ Jó anyagválasztás, csöndes utastér
— Oldaltartás hiánya az üléseken
— Alacsony hátulsó belmagasság
— Mély csomagtér
Motor, erőátvitel
+ Csöndes, takarékos motor
+ Pontos váltó
— Indirekt kormányzás
Biztonság
+ Oldalvédelem, övfeszítők
+ ABS, EBD alapáron
— Hátulsó fejtámaszok hiánya
Költségek
+ Hosszú garancia (5 év)
+ Kényelmi felszerelések
— Gyakori szervizigény (15 000 km)
— Tetemes ár
Adatlap: Nissan Micra
Motor
Vízhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros motor elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely lánchajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, elektronikus befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1240 cm3, furat 71, löket 78,3 mm. Sűrítési arány: 10,2: 1. Teljesítmény: 80 LE/59 kW (5600/min). Nyomaték: 90 Nm (3600/min).
Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,73; II. 2,05; III. 1,40; IV. 1,03; V. 0,82; H: 3,54. Végáttétel: 4,21. Huzalos működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.
Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztések segédalvázon, háromszöglengőkar, stabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés, csavarrugók, stabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS, EBD, fékasszisztens.
Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 980 kg. Megengedett össztömeg: 1475 kg. Üzemanyagtartály: 46 l, Hosszúság: 3715 mm, Szélesség: 1660 mm, Magasság: 1540 mm, Tengelytáv: 2430 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm, Nyomtáv hátul: 1455 mm,
Belső szélesség elöl: 1340 mm, Belső szélesség hátul: 1300 mm, Belmagasság elöl: 980 mm, Belmagasság hátul: 870 mm, Lábhely: 420–610 mm, Elülső üléslaphossz: 510 mm, Hátsó üléslaphossz: 480 mm, Üléstér: 120–340 mm, Csomagtér: 237–371/584 l., Gumik: Gumi: 165/70 R14
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 13,9 s.
Végsebesség: 167 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 7,4 l/100 km. városon kívül: 5,1 l/100 km
Vegyes: 5,9 l/100 km. Tesztátlag: 6,9 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés két személlyel, 5–15 Celsius-fok hőmérsékleten
A szériakivitel érdemleges tartozékai
Két elülső légzsák, manuális légkondicionáló, ABS, EBD, fékasszisztens, fényszórómagasság-állítás, Isofix-pontok, szervokormány, égve hagyott lámpára figyelmeztető hang, indításgátló, távirányítós központi zár, osztva dönthető hátsó üléstámla, tologatható hátsó üléssor, elektromos ablakemelő elöl, színre fújt lökhárítók, fedélzeti számítógép, fordulatszámmérő, CD-s rádió 4 hangszóróval.
Ára: 3 090 000 Ft
Az Autó2 újság 2003/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...