Újautó

2003. május 4. vasárnap, 10:08

Teszt: Honda Accord 2.0 Comfort - Dirigens

A Honda hangnemet váltott. Az Accord 7. generációja a prémium kategóriába emeli a márkát.

Elegáns, egyéni, divatos vonalak. A szoknya ezen a verzión a ködlámpákkal együtt extra. A 0,26-os alaktényező igen jó érték, a csekély fogyasztásban és szélzajban ennek is szerepe vanA krómmal szegélyezett ablaksor a masszívságra domborított ajtósor felett. A karosszéria szolid, de rangos farban végződik. Az ajtók nyitási és csukási hangolása jó minőségével minden képzeletet felülmúl
Áttekinthetőségével és kivitelével példát mutató műszerfal: merész világos alsó felét és a kárpitot szépen követik a világos biztonsági övekÍzlésesen kivitelezett komfortpult kicsit sok kapcsolóval. Az extra CD-lejátszó 6 lemez közül válogathat
Rangemelő kilincs talpig krómbanNem új, de elegáns ötlet a visszapillantó tükörbe épített villogó
A csomagtér karral a vezetőülésből vagy az indítókulcs rádióvezérlésével külön nyitható. 459 literes űrtartalma a fix hátsó ülések miatt nem növelhetőA teljes értékű pótkerék közepébe tett egyszerű és jól kezelhető tartozékrögzítésnek is köszönhetően példás és csöndes a rend
A kevés textil ellenére is minőségi képet mutató ajtóburkolat. A zsebek kicsik, hátul pedig nincsenek isIgen nagy üléspárnájú, sportosra hangolt ülés
A hátsó hely méretes, az üléssor hangsúlyozottan két utasra formált, a középső padlómerevítő is magas. Az elülső ülések támlájának kialakítása növeli a lábhelyet a térdnél és a sípcsontnálA Honda egyik erőssége a motor, tesztautónk esetében csupa könnyűfém, változó vezérlésű hengerenkénti négyszelepes. Akár a hathengeres V-motornak is helye van itt

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Szilárd, jó minőségű, biztonsági karosszéria jó beosztással
+ Tágas utastér
+ Kiváló egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
+ Jó útfekvéssel párosuló kényelmes rugózás és csillapítás
+ Igényes felfüggesztések
+ Jó kormánymű
+ A vezetési helyzet bőséges változtathatósága
+ Nagy csomagtér
+ Zajtalan utastér
— Kevés rakodási hely az utastérben
— Hangsúlyozottan sportos ülés a mindennapi használathoz

Motor, erőátvitel
+ Szép járású motor
+  Dinamikus menettulajdonságok
+ Kiváló váltó (kapcsolhatóság, áttétel)
+  Nagy végsebesség
+ Csekély fogyasztás
+ Zajtalan és hibátlan erőátviteli lánc
— Könnyen kipörgethető kerekek

Biztonság
+  Korszerű biztonsági karosszéria
+  Két adaptív elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix rögzítési pontok (még felül is), öt hárompontos biztonsági öv (ebből az első kettő övfeszítős, az összes szélső erőhatárolós), öt fejtámla, az elsők aktívak
+ Jó lámpák
+ Nagy felületet tisztán tartó ablaktörlők
— Az elülső ülésen sem foglaltságérzékelő nincsen, sem a légzsák nem kapcsolható ki
— Hibás pedálrend
— Csak blokkolásgátló (kipörgés-, kitörésgátló hiányzik)

Költségek
+ Osztályában kedvező ár
+ 3 évi kilométer-korlátozás nélküli általános garancia
— Nincs védőszárny szolgáltatás

A Honda Accord és néhány versenytársa

 

Honda Accord 2.0

Alfa Romeo 156 2.0

Audi A4 2.0

BMW 318i

Citroën C5 2.0

Ford Mondeo 2.0

Lancia Lybra 2.0

Mazda6 2.0

Hengerűrtartalom [cm3]

1998

1969

1984

1995

1997

1999

1998

1999

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]

155/114 (6000)

165/121 (6400)

131/96 (5700)

143/105 (6000)

136/100 (6000)

145/107 (6000)

150/110 (6500)

141/104 (6000)

Nyomaték [Nm (1/min)]

1908 (4500)

206 (3250)

195 (3300)

200 (3750)

190 (4100)

190 (4500)

186 (3750)

181 (4500)

Gyorsulás  (0–100 km/h) [s]

9,6

8,2

9,9

9,3

10,8

9,8

9,6

10

Végsebesség [km/h]

217

220

212

218

208

200

210

210

Fogyasztás [l/100 km]

  város

10,3

12,2

11,4

11,2

11,5

11,6

13,8

11

  városon kívűl

6,2

6,6

5,9

6,1

6,4

5,9

7,5

6,5

Csomagtér [l]

459

380

445/720

440

455/1310

500/1370

420

430

Tengelytáv [mm]

2670

2595

2650

2725

2750

2755

2595

2675

Hossz x szélesség x magasság [mm]

4665 x1760 x1450

4430 x1745 x1420

4545 x1765 x1430

4470 x1740 x1420

4620 x1770 x1480

4730 x1810 x1430

4465 x1745 x1460

4745 x1780 x1440

Ár [Ft]

6 199 000

7 560 000

8 342 000

8 017 000

5 500 000

6 385 000

6 860 000

5 999 000

 

Mercedes C 200

Nissan Primera 2.0

Opel Vectra 2.2

Peugeot 406 2.0

Renault Laguna 2.0

Saab 9-3

Volkswagen Passat 2.0

 

Hengerűrtartalom [cm3]

1998

1998

2198

1997

1998

1998

1984

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]

163/120 (5300)

140/103 (6000)

147/108 (5800)

136/100 (6000)

140/103 (5500)

175/129 (5500)

115/85 (5400)

Nyomaték [Nm (1/min)]

230 (2500)

192 (4000)

203 (4000)

190 (4100)

200 (4250)

265 (2500)

172 (3500)

Gyorsulás  (0–100 km/h) [s]

9,3

9,6

10,2

10,8

9,8

05.aug

11,2

Végsebesség [km/h]

230

204

216

208

210

220

200

Fogyasztás [l/100 km]

  város

14,3

11,7

11,9

11,5

10,4

08.nov

12,3

  városon kívűl

7

6,7

6,7

6,5

6,1

06.jún

6,3

Csomagtér [l]

455

450

500

430

430

425

475/800

Tengelytáv [mm]

2710

2680

2700

2700

2745

2675

2505

Hossz x szélesség x magasság [mm]

4526 x1728 x1426

4565 x1760 x1480

4596 x1798 x1460

4600 x1765 x1400

4580 x1750 x1430

4635 x1762 x1466

4705 x1750 x1460

Ár [Ft]

9 828 000

5 590 000

6 544 500

5 555 000

5 955 000

8 695 000

6 227 000

 

Megjegyzés: a hengerűrtartalomban egymáshoz legközelebb eső, legolcsóbb (ahol van, 4 ajtós) változatok árai, valamennyi kéziváltóval

Adatlap: Honda Accord 2.0 Comfort

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres, négyütemű soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két lánchajtású, felülfekvő vezértengely, változó mélységű és időzítésű szívószelep-vezérlés (i-VTEC), hengerenként négy szelep. Könnyűfém blokk, könnyűfém hengerfej, két kiegyensúlyózótengely. Elektronikus motorirányító rendszer. Hengerűrtartalom: 1998 cm3, furat 86,0 mm, löket 86,0 mm. Sűrítési arány: 9,8:1. Teljesítmény: 155 LE/114 kW (6000/perc). Nyomaték: 190 Nm (4500/perc). Olajtöltés: 4,2 l. Hűtővíz: 6,6 l. Akkumulátor: 12 V 28 Ah. Generátor: 90 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,266 ; II. 1,796 ; III. 1,212; IV. 0,972; V. 0,780 ; H. 3,583. Végáttétel: 4,105. Hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló, ötfokozatú kéziváltó.

Futómű
Elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon, hátul kereszt- és hosszanti lengőkarokból kialakított összetett független felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, pánikfékrendszer, elektronikus fékerőelosztó. Fogasléces kormánymű, sebességfüggő, hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Négyajtós, 5 személyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1357 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1920 kg. Üzemanyagtartály: 65 l. , Hosszúság: 4665 mm, Szélesség: 1760 mm, Magasság: 1450 mm, Tengelytáv: 2670 mm, Nyomtáv elöl: 1515 mm, Nyomtáv hátul: 1515 mm, Belső szélesség elöl: 1490 mm, Belső szélesség hátul: 1480 mm, Belmagasság elöl: 1008 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhelyméret: 520–705 mm, Elülső ülőlap: 515 mm, Hátsó ülőlap: 505 mm, Üléstér: 150–385 mm, Csomagtér: 459 l., Gumik: GumiK: 195/65 R15 (Pirelli 190 Snowsport)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,6 s.
Végsebesség: 217 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 10,3 l/100 km.   városon kívül: 6,2 l/100 km
Vegyes: 7,7 l/100 km.   Tesztátlag: 10,3 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyel –1–8 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, adaptív utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő övfeszítővel, valamennyi szélső erőhatárolóval), négy fejtámla (az első kettő aktív), Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztás, pánikfék, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető visszapillantó tükrök, egyszerű fedélzeti számítógép, ülésmagasság- és deréktámasz-állítás a vezetőülésen, két irányban állítható kormányoszlop, könyöklő elöl középen, kormányról vezérelhető CD-s audio négy hangszóróval, négy elektromos ablakemelő, fényszórómagasság-állítás, indításgátló, kétzónás automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, szükségpótkerék, rádióirányítású központi zár, kilépőlámpa az elülső ajtókon.

Ára: 6 199 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás