Újautó

2003. március 30. vasárnap, 11:36

Tesztnapló: Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique - Alapolaj

Az eddig csak a Clióban szolgáló 1,5 literes turbódízel „Az év autójá”-nak orrába is beköltözött. A takarékos és erős kismotor a hozzá képest nagy és nehéz Mégane-ban meglepő eredményeket produkál.

Az oldalról merész forma elölről belesimul a mai irányzatba, hátulról a terpeszállás sportosít. A szögletes vonalakkal határolt utastér tágas, az elöl ülők hosszú távon is kényelmesen utazhatnak

Az 1,5-ös dCi Mégane a fogyasztást mint legfőbb szempontot figyelembe vevők kedvelt autója lehet. Gazdaságos, ugyanakkor viszonylag tágas, és hosszabb távú utazásokra is alkalmas.

Karosszéria, utastér

Az utastérben a látványé a főszerep; formásak és modernek a beltéri elemek. Az új padlólemezre állított Mégane jóval szélesebb elődjénél, az elülső utasok vállának középkategóriásan sok hely jut. A hosszú ülőlapú, a korábbiaknál keményebb, de még így is kényelmesen puha kárpitozású ülések jól tartják az utasok hátát, az üléshelyzet hosszú távon is kényelmes. A kezelőszervek kézre állnak, a kormány jó fogású. A műszerpult anyaga kopogósan kemény, a középkonzol és az utas előtti felület jóval kellemesebb tapintású. Az elülső ajtók zsebei szinte használhatatlanul keskenyek, és a körülöttük levő kárpitburkolat is vékony. Sok a pakolóhely. Méretes a kesztyűtartó, és a repülőgép-gázkarszerű kézifék-kialakítás miatt a két elülső ülés közötti könyöklő is tágas. A hátsó utasok helye hangsúlyozottan kétszemélyes, ennek ellenére három automata öv és ugyanennyi állítható magasságú fejtámla van. A hátsó lábtér tágas, az utasok az elülsőkénél némileg nagyobb ajtózsebekbe és az elülső ülések háttámláira varrt „szatyrokba” pakolhatnak.

A műszerfal könnyen áttekinthető, az órákat övező burkolat kopogósan kemény

A csomagtartó teljesen kárpitozott, jól megvilágított, de a Mégane furcsa farkiképzése miatt használata nehézkes, a hátsó lámpatestek és a meredek ablak erősen leszűkítik a rakodónyílást. A magas lökhárító fölött nagyot kell emelni a csomagokon.

Motor, erőátvitel

A kis köztes hűtős, közös csöves turbódízel igényli a forgatást, igazából csak 2000/perctől húz, 1500 alatt terhelve pedig rázkódással és morgással fejezi ki nemtetszését. A sebességváltó fokozatai túlságosan hosszúak a motorhoz, városban a harmadik az ideális választás, az ötödik használhatatlan. A kis motor közepes fordulattól becsületesen belefeszül a hámba, és majdnem a végfordulatig egyre erősödve húz, zaja 2200/perc felett válik zavaróvá. A sebességváltó karja határozottan, kis erőszükséglettel, átlagos hosszúságú utakon mozog.

Vezetés, menettulajdonságok

Az apró dízel egy-két személlyel még autópályán is jól boldogul, nagyobb terheléssel azonban már érezhető a teljesítményhiány. Hosszú távon viszonylag könnyen tartható a 130 km/órás tempó, ekkor azonban már zavaróan erős a motorzaj. Az autópályás előzésekhez üres kocsival is tanácsos visszakapcsolni. Városban és országúton jól halad a kis dízel, nyomatékos és dinamikus előzésekre is képes. A vezető kilátása előre és oldalra kifogástalan, a hátsó „szoknyás” farrész tolatáskor láthatatlan. A külső tükrök holtteresek, és a szélzajuk is jelentős. A meredek hátsó szélvédő esős időben gyorsan átláthatatlanná koszolódik. A mind a négy keréken tárcsás fékek hatékonyak, a pedálerő megszokást igénylően csekély. A futómű minden terhelési helyzetben jóindulatúan alulkormányozott, a jól eltalált rásegítésű kormányon érezhető visszajelzés elegendő.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl keresztben beépítve, OHC-vezérlés, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1461 cm3, furat 76 mm, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 80 LE/60 kW (4000/min). Nyomaték: 185 Nm (2000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés kanyarstabilizátorral, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött tárcsafékek, hátul tárcsafékek. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 330 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4209x1777x1457 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1175/1745 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 14,3 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,6/4,0/4,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,4 l/100 km.
Ára: 4 075 000 Ft

Előnyei:

+ Takarékos motor
+ Gazdag alapfelszereltség
+ Sok pakolóhely az utastérben
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Egyedi forma

Hátrányai:

— Zajos motor
— Túlságosan hosszú váltóáttételek
— Rossz formájú, nehezen pakolható csomagtér

Felszereltség

A Dynamique-felszereltség minden fontosabb kényelmi és biztonsági extrát tartalmaz. Alapáras a két oldal- és a két függönylégzsák, a légkondicionáló, az elektromos rásegítésű szervokormány, a távirányítós központi zár, a blokkolásgátló, a pánikfék, az elektronikus fékerőelosztó, a vezetőülés magasságállítása, a négy elektromos ablakemelő, az elektromos tükörállítás, a fedélzeti számítógép, a két elülső ködlámpa, a fényérzékelős világításkapcsoló és az esőérzékelős ablaktörlő is.

Költség

A kis dízel olajcsere-periódusa kedvezően hosszú, 30 000 kilométeres. „Az év autója”-díj és a takarékos dízelüzem miatt az értéktartása várhatóan átlagon felüli. Az általános garancia, a kilométer-korlátozás nélküli 1 év – ma már kevés. Az átrozsdásodás elleni védelmet 12 évig szavatolja a márka. A teszt során mért átlagfogyasztás vegyes használatban 5,4 l/100 km volt.

 


Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás