Újautó

2003. március 30. vasárnap, 11:36

Tesztnapló: Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique - Alapolaj

Az eddig csak a Clióban szolgáló 1,5 literes turbódízel „Az év autójá”-nak orrába is beköltözött. A takarékos és erős kismotor a hozzá képest nagy és nehéz Mégane-ban meglepő eredményeket produkál.

Az oldalról merész forma elölről belesimul a mai irányzatba, hátulról a terpeszállás sportosít. A szögletes vonalakkal határolt utastér tágas, az elöl ülők hosszú távon is kényelmesen utazhatnak

Az 1,5-ös dCi Mégane a fogyasztást mint legfőbb szempontot figyelembe vevők kedvelt autója lehet. Gazdaságos, ugyanakkor viszonylag tágas, és hosszabb távú utazásokra is alkalmas.

Karosszéria, utastér

Az utastérben a látványé a főszerep; formásak és modernek a beltéri elemek. Az új padlólemezre állított Mégane jóval szélesebb elődjénél, az elülső utasok vállának középkategóriásan sok hely jut. A hosszú ülőlapú, a korábbiaknál keményebb, de még így is kényelmesen puha kárpitozású ülések jól tartják az utasok hátát, az üléshelyzet hosszú távon is kényelmes. A kezelőszervek kézre állnak, a kormány jó fogású. A műszerpult anyaga kopogósan kemény, a középkonzol és az utas előtti felület jóval kellemesebb tapintású. Az elülső ajtók zsebei szinte használhatatlanul keskenyek, és a körülöttük levő kárpitburkolat is vékony. Sok a pakolóhely. Méretes a kesztyűtartó, és a repülőgép-gázkarszerű kézifék-kialakítás miatt a két elülső ülés közötti könyöklő is tágas. A hátsó utasok helye hangsúlyozottan kétszemélyes, ennek ellenére három automata öv és ugyanennyi állítható magasságú fejtámla van. A hátsó lábtér tágas, az utasok az elülsőkénél némileg nagyobb ajtózsebekbe és az elülső ülések háttámláira varrt „szatyrokba” pakolhatnak.

A műszerfal könnyen áttekinthető, az órákat övező burkolat kopogósan kemény

A csomagtartó teljesen kárpitozott, jól megvilágított, de a Mégane furcsa farkiképzése miatt használata nehézkes, a hátsó lámpatestek és a meredek ablak erősen leszűkítik a rakodónyílást. A magas lökhárító fölött nagyot kell emelni a csomagokon.

Motor, erőátvitel

A kis köztes hűtős, közös csöves turbódízel igényli a forgatást, igazából csak 2000/perctől húz, 1500 alatt terhelve pedig rázkódással és morgással fejezi ki nemtetszését. A sebességváltó fokozatai túlságosan hosszúak a motorhoz, városban a harmadik az ideális választás, az ötödik használhatatlan. A kis motor közepes fordulattól becsületesen belefeszül a hámba, és majdnem a végfordulatig egyre erősödve húz, zaja 2200/perc felett válik zavaróvá. A sebességváltó karja határozottan, kis erőszükséglettel, átlagos hosszúságú utakon mozog.

Vezetés, menettulajdonságok

Az apró dízel egy-két személlyel még autópályán is jól boldogul, nagyobb terheléssel azonban már érezhető a teljesítményhiány. Hosszú távon viszonylag könnyen tartható a 130 km/órás tempó, ekkor azonban már zavaróan erős a motorzaj. Az autópályás előzésekhez üres kocsival is tanácsos visszakapcsolni. Városban és országúton jól halad a kis dízel, nyomatékos és dinamikus előzésekre is képes. A vezető kilátása előre és oldalra kifogástalan, a hátsó „szoknyás” farrész tolatáskor láthatatlan. A külső tükrök holtteresek, és a szélzajuk is jelentős. A meredek hátsó szélvédő esős időben gyorsan átláthatatlanná koszolódik. A mind a négy keréken tárcsás fékek hatékonyak, a pedálerő megszokást igénylően csekély. A futómű minden terhelési helyzetben jóindulatúan alulkormányozott, a jól eltalált rásegítésű kormányon érezhető visszajelzés elegendő.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl keresztben beépítve, OHC-vezérlés, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1461 cm3, furat 76 mm, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 80 LE/60 kW (4000/min). Nyomaték: 185 Nm (2000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés kanyarstabilizátorral, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött tárcsafékek, hátul tárcsafékek. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 330 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4209x1777x1457 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1175/1745 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 14,3 s. Végsebesség: 170 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,6/4,0/4,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,4 l/100 km.
Ára: 4 075 000 Ft

Előnyei:

+ Takarékos motor
+ Gazdag alapfelszereltség
+ Sok pakolóhely az utastérben
+ Kényelmes ülések
+ Stabil futómű
+ Egyedi forma

Hátrányai:

— Zajos motor
— Túlságosan hosszú váltóáttételek
— Rossz formájú, nehezen pakolható csomagtér

Felszereltség

A Dynamique-felszereltség minden fontosabb kényelmi és biztonsági extrát tartalmaz. Alapáras a két oldal- és a két függönylégzsák, a légkondicionáló, az elektromos rásegítésű szervokormány, a távirányítós központi zár, a blokkolásgátló, a pánikfék, az elektronikus fékerőelosztó, a vezetőülés magasságállítása, a négy elektromos ablakemelő, az elektromos tükörállítás, a fedélzeti számítógép, a két elülső ködlámpa, a fényérzékelős világításkapcsoló és az esőérzékelős ablaktörlő is.

Költség

A kis dízel olajcsere-periódusa kedvezően hosszú, 30 000 kilométeres. „Az év autója”-díj és a takarékos dízelüzem miatt az értéktartása várhatóan átlagon felüli. Az általános garancia, a kilométer-korlátozás nélküli 1 év – ma már kevés. Az átrozsdásodás elleni védelmet 12 évig szavatolja a márka. A teszt során mért átlagfogyasztás vegyes használatban 5,4 l/100 km volt.

 


Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás