Újautó

2003. március 30. vasárnap, 10:55

Tesztnapló: Peugeot 807 2.2 HDi Pullman - Hatos fogat

A felsőkategóriás egyterű csúcsfelszereltséggel járul hozzá az utazási luxushoz.

A nagy üvegfelületek mögött világos, tágas az utastér. A kétoldali tolóajtó távnyitással működik, a két hátsó ablak mögé függönyt lehet húzni, a harmadik sor ablakai kibillenthetők

A Citroën, a Fiat, a Lancia és a Peugeot közös fejlesztésű és gyártású egyterűcsaládjának Peugeot-változata csak felszerelésében és néhány optikai részletben tér el társaitól. Az alapváltozatban nyolc önálló ülésű autó az ülések számának hatra csökkentésével is a luxust szolgálja.

Karosszéria, utastér

A Peugeot-kat sikeressé emelő divatos formájú karosszéria jellemzi a 807-est is: arányos egyterűs, nem busz jellegű autó. A két hátsó ajtó elektromos motorral is csúsztatható a távirányítóval, de a kilincs megnyitására is könynyen indul, végállásában stabilan akad. Városban különösen praktikus, megkönnyíti a rakodást és a beszállást. A védelemre szánt műanyag csíkok színre fújva maguk is sérülékenyek. Az A-oszlop és környékének kiképzése (alacsonyra emelt elülső oldallemez, visszapillantó tükör az ajtóban) kevésbé zavarja a kilátást, mint egy személyautóban. A széles B-oszlop viszont igencsak zavarhat.

Nagyobb képKedélyes színvilágú, puha kárpitozású a műszerfal, a műszerek formája és elrendezése egyedi

Az utastérbe fel kell lépni, a második és a harmadik sorba húzódzkodva lehet bejutni, kiszálláskor a küszöb ruhát koszolhat. A harmadik sorba jutáshoz belülről vagy kívülről egy mozdulattal előre lehet billenteni és gördíteni a második ülést. Ez akkor bonyolultabb, ha az elülső ülés hátsó állásban van, ilyenkor előbb azt kell előretolni. Az utastér padlója teljesen sík, az ülések között egy átlagmagasságú személy kis főhajtással könynyen közlekedhet, a műszerfalra tett váltókar és a vezetőülés bal oldalán dolgozó kézifékkar miatt még az elülső ülések között is szabad a tér. Az elülső ülések üléslapja nagyautósan 50 centis, a többi ülés rövidebb, a könyöklők lehetnének hosszabbak is. Az ülések 15 centis úton csúsztathatók, de 20-25 kilós súlyuk miatt kiemelésük körülményes.

A sík padlón járkálni lehet az ülések között, az utastér minden porcikája luxus jellegű

A második sorban másfél tenyérnyi a fejtere az átlagos magasságú utasnak, a harmadikban csak kétujjnyi. Hat üléssel kicsi a raktér, a harmadik üléssor felszámolása után csaknem egy köbméteres, ez megduplázható a második üléspár kivételekor. A függőleges térzárás megoldható a C-oszlopba akasztható hálóval, de a megnövelt raktér takarása nem lehetséges. A rakodást elősegítendő a harmadik üléspárt előrehajtva nem lehet rögzíteni, visszadőlhet a raktérbe. A B-oszlopban a légáramlás sebességének és irányának szabályozására van lehetőség, a C-oszlopban csak rostélyos nyílás található. Az utastér harmadik sora 0–20 fokra 10-15 perc alatt melegszik fel. A műszerfal és a műszerek formája, elhelyezése, a színek különlegesen hangulatos atmoszférát adnak, az utastér minden részlete praktikus, jó minőségre utaló anyagokból áll.

Motor, erőátvitel

A 128 lóerős dízelmotor csendes, ahol zajossá válik, nem is érdemes pörgetni, mert jelentős nyomatékát már valamivel a 2000-es fordulatszám felett leadja. Autópályatempónál sem éri el a 3000-es fordulatot, kifejezetten halkan, vibrációmentesen dolgozik. A váltókiosztás lendületes autózáshoz is alkalmas, a végsebesség az ötödik fokozatban érhető el. A rugalmas motornak köszönhetően a nagy testű autó mozgatásához is mérsékelt fogyasztás tartozik. A 700 kilométerenként magától tisztuló részecskeszűrővel tisztán dolgozik a motor. Automata váltó nem rendelhető.

Vezetés, menettulajdonságok

A körbelátás jó, a parkolást nagyon pontos, négyérzékelős tolatóradar segíti. A feláras xenonvilágítás nagy távolságra csaknem nappali fényt ad. A kormány 3,5 fordulatával, kényelmes rásegítésével pontos irányítást enged, az egyenesfutás ideális. A váltó könnyű és pontos, az autó kezelése személyautós. A 807-es rugózása biztonságosan feszes, ennek ellenére kimagaslóan jó az úthibaelnyelése. Kanyarvételi tulajdonságai biztonságosak, karosszériamozgása jelentéktelen, nem indít veszélyes tömegerőket.

Műszaki adatok

Négyhengeres soros, közös csöves, közvetlen befecskendezéses turbódízelmotor elöl keresztben beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2179 cm3, furat 85 mm, löket 96 mm. Teljesítmény: 128 LE/94 kW (4000/min). Nyomaték: 314 Nm (2000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor, hátul csatolt, hosszanti lengőkar, Panhard-stabilizátor. Elölhátul tárcsafék. Ötfokozatú, kézikapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 215/65 R15. Csomagtér 340/780/3300 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 4730x1850x1750 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1795/2505 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13 s. Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10/5,9/9,2 l/100 km.
Ára: 9 160 000 Ft

Előnyei:

+ Kényelmes rugózás
+ Stabil kanyarvétel
+ Csendes, kis fogyasztású, tiszta dízelmotor
+ Kitűnő biztonsági felszerelések
+ Tágas, variálható beltér praktikus oldalajtókkal
+ Nagyon jó világítás
+ Érzékeny és pontos tolatóradar

Hátrányai:

— Hat üléssel kis raktér
— Nehéz ülések nehézkes kiszerelése
— Hátul rövid üléslapok
— Lassan bemelegedő utastér
— Kivett hátsó ülések esetén hiányzó tértakaró

Felszereltség

Az alaplistáról: ABS, kitörésgátló, mindenhol hárompontos övek, Isofix-ülésrögzítés, ködlámpa, elülső légzsákok, oldal- és utastér-hosszúságú függönylégzsák, övfeszítő és erőhatároló az első négy ülésen, erőhatároló a harmadik sorban, pánikfék, kétzónás, automata klímaberendezés, állítható magasságú vezetőülés, elektromos ablakok és tolóajtók, elektromos tükrök parkoló állással, fedélzeti számítógép, ülésfűtés elöl, sötétített hátsó szélvédő, négy napvédő roló a hátsó ablakokhoz.

Költség

Az ár a felszereltséghez és főként a szolgáltatásokhoz szabott. A szériában nem szereplő extrák ára átlagon alatti: három tolótető (300 000 Ft), navigációrendszer rádiótelefonnal (345 000), tempomat (50 000), tetősínek (30 000). Az olajcsere és a szervizperiódus 20 000 km. A már- ka presztízse erősen emelkedőben.

Az Autó2 újság 2003/2. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás