Újautó

2003. január 27. hétfő, 17:17

Teszt: VW Beetle 2.0i - Dugattyúk Hollywoodnak

Mindenki azt hiszi, hogy feltámadt a Bogár, pedig csak nosztalgia borítja fel az agyunkat.

Ősi formák high tech-tartalommal. A négytárcsafékes futóművet blokkolásgátló, elektronikus diffizár és kitörésgátló felügyeli. Az autó elejének és végének helyét meg kell tanulni, az átláthatóságot a masszív A-oszlop nehezíti.

Még a marketingmargaréta is hasonlít az eredeti virágra. Kedves ötlet az autóban

 

A Beetle minden porcikája azonosul az eredeti Bogár formavilágával.

Ami az illesztések pontosságát, a fényezést illeti, a karosszéria a mai autógyártási átlagot jóval meghaladó kivitelű

Az űrkorszakot idéző fém- és műanyag burkolatok a formák miatt megőrizték kapcsolatukat az autógyártás múltjával. A kormány két irányban állítható, az egyszerűséget imitáló műszerfalon és órán minden megtalálható, amire a vezetőnek szüksége van. A váltókarról kormányhoz emelt kéz beleütközik a kiálló konzolba

A rövid fém váltókar könnyen és pontosan működik, előtte rakodóhelyek találhatóak

Az utas előtt ott van a régi kapaszkodó, felette légzsák rejtőzik, alatta a kesztyűtartó minimáligényeket elégít ki

 

 

A régi kétszelepes 2,0 literes motor sem mai darab, de meglepően szépen forog, gázérzékeny, és jól repíti a Beetle-t. Városban pazarlóan (11,8 l/100km) fogyaszt

A szűk hátsórészbe könnyű a bejutás. Az utastérben jó az anyagminőség és a kidolgozás. Négy légzsák, överő-határoló és -feszítő, jó fejtámlák a passzív biztonság egységei

A csomagtartót elektromos úton távkapcsolóval és kézzel is lehet nyitni. Az emblémakifordítás és alatta a zárszerkezet finom munka

 

Kicsi és előnytelen a csomagtartó, pontosan olyan, amilyet ilyen autóformától el lehet várni. A háttámla egyben dől előre

 

A csomagtér ülésdöntés után sem valami nagy, de a műanyag tálca praktikus védelmet jelent az aljában

 

 

 

 

Műszaki adatok: Volkswagen Beetle 2.0

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, fogazottszíjhajtás. Hengerenként két szelep. Öt helyen csapágyazott főtengely. Könnyűfém hengerfej, hengerenkénti befecskendezés, Bosch Motronic-vezérlés. Hengerűrtartalom: 1984 cm3, furat 82,5 mm, löket 92,8 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 116 LE/85 kW (5200/min). Nyomaték: 170 Nm (2400/min). Olajtöltés: 4 l. Hűtővíz: 5,3 l. Akkumulátor: 12 V 60 Ah. Generátor: 90 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I.3,78; II. 2,12; III. 1,36; IV. 1,03; V. 0,84; H. 3,06. Végáttétel: 4,24. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl McPherson-felfüggesztés, kanyarstabilizátor. Hátul csatolt hosszanti lengőkarok, kanyarstabilizátor. Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul tárcsafék.

Karosszéria
Kétajtós, négyüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1230 kg. Megengedett össztömeg: 1650 kg.
Üzemanyagtartály: 55 l. Hossz: 4080 mm. Szélesség: 1725 mm. Magasság: 1500 mm. Tengelytáv: 2510 mm. Nyomtáv elöl: 1510 mm. Nyomtáv hátul: 1490 mm. Gumiméret: 205/55 x 16  Belső szélesség elöl: 1370 mm. Belső szélesség hátul: 1350 mm. Belmagasság elöl: 963 mm. Belmagasság hátul: 900 mm. Elülső ülőlap: 500 mm. Lábhely elö: 460-630 mm. Hátsó ülőlap: 480 mm. Üléstér hátul: 150-300 mm. Csomagtér: 210/525 l Üzemanyagtartály: 55 l.

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km): 10,9 s
Végsebesség: 185 km/h

Fogyasztás (EU, l/100 km)
Város: 11,8     Városon kívül: 6,9

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Vezetői és utaslégzsák, első oldallégzsák, erőhatárolós első övek, négy övfeszítő, ABS, differenciálzár, kitörésgátló, négy állítható fejtámla, állítható szervokormány, indításgátló, elektromosan állítható és fűthető tükrök, központi zár távirányítóval, elektromos ablakok elöl, vezetőűlés magasságállítással, légkondicionáló.

Ár: 6 119 000 Ft

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Erős, biztonsági karosszéria, jellegzetes formavilággal, igényes részletmegoldásokkal, elöl tágas beltérrel
+ Elöl jól tartó, kényelmes ülések
+ Biztonságos menettulajdonságú, hatásos fékrendszerű futómű, az átlagosnál jobb úthibaelnyelő képességgel
–  Kevés rakodóhely az utastérben
–  Kis csomagtér, előnytelen formával
–  Hátul szűk tér
–  Az A oszlop takarása
–  A középkonzol útban van

Biztonság
+ A luxuskategóriát idéző biztonsági felszerelések

Motor, erőátvitel
+ Szépen, vibrációmentesen forgó motor
+ A rövid áttételekkel dinamikus menetteljesítmények
+ Kis erővel, finoman működő kezelőszervek
–  Nagy városi fogyasztás

Költségek
+ Gazdag felszereltség
+ Nagy presztízs
–  Igen magas ár

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás