Újautó

2003. január 27. hétfő, 16:00

Teszt: Volvo V70 2.3 T5

Igazi S80-rokon. A magas övvonal keltette zártságot a párkány törésvonala márkajellegzetességgé oldja Hosszú úton sem fáradságos az utazás, kényelmesek az ülések, és funkciójának jól megfelel a műszerfal berendezése A soros öthengeres motor az első kerekeket hajtja meggyőző erővel és takarékosan. A hűtőbevonat az ózonbőség ellen küzd Az opciós felszerelésgazdagítás nyomán megtöltik a középkonzolt a hangközpont,

Igazi S80-rokon. A magas övvonal keltette zártságot a párkány törésvonala márkajellegzetességgé oldjaHosszú úton sem fáradságos az utazás, kényelmesek az ülések, és funkciójának jól megfelel a műszerfal berendezése
A soros öthengeres motor az első kerekeket hajtja meggyőző erővel és takarékosan. A hűtőbevonat az ózonbőség ellen küzdAz opciós felszerelésgazdagítás nyomán megtöltik a középkonzolt a hangközpont, a telefon, a légkondicionáló és az ülésfűtés kezelői. A tesztelt kivitelen 55 aktív kapcsolót számoltunk össze

 Akár egyterű is lehetne a sokoldalú átrendezhetősége alapján.
A hátsó középrészből asztalt lehet kibontani

Könnyen rakodható kombi, alacsony padlószinttel, nagy raktérajtóval. Volvo módon hosszú a harmadik ablaksor 

 

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztés
+ Oldaltartást adó, kényelmes ülések
+ Gazdag kényelmi felszereltség
+ Csöndes, jól szervezett utastér
+ Jól pakolható raktér
+ Rugózási kényelem
+ Jó úttartás
— Túlzott kormányszervo
— Tükröződés a szélvédőn

Biztonság
+ A szériaautókban maximálisan nyújtható utasvédelem
+ Többszörös lopás elleni védelem

Motor, erőátvitel
+ Erős, nyomatékos motor
+ Pontos váltó

Költségek
+ Gazdag felszereltség
+ Mérsékelt fogyasztás
+ Kedvező ár
— Rövid garanciaidő
— Várhatóan jelentős értékvesztés

 

Adatlap: Volvo V70 2.3 T5

Motor
Vízhűtéses, öthengeres, négyütemű soros motor, elöl keresztben beépítve. Hat helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezértengely fogazottszíjhajtással. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej és blokk, Bosch Motronic elektronikus befecskendezés, Garrett T3 turbófeltöltő, töltőlevegő-hűtő. Hengerűrtartalom: 2319 cm3, furat 81 löket 90 mm. Sűrítési arány: 8,5: 1. Teljesítmény: 250 LE/184 kW (5200/min). Nyomaték: 330 Nm (2400-5200/min).

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I. 3,39; II. 1,91; III. 1,19; IV. 0,87; V. 0,7; H: 3,3. Végáttétel: 4. Egytárcsás száraz tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl segédalvázra épített független felfüggesztések rugós tagokkal és háromszöglengőkarokkal. Hátul többlengőkaros független felfüggesztés, alumínium segédvázon, csavarrugók, lengéscsillapítók. Elöl-hátul stabilizátor, tárcsafék, blokkolás- és kipörgésgátló.

Karosszéria
Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1560 kg. Megengedett össztömeg: 2060 kg. Üzemanyagtartály: 80 l.
Hossz: 4710 mm, Szélesség: 1804 mm, Magasság: 1488 mm, Tengelytáv: 2755 mm, Nyomtáv elöl: 1563 mm, Nyomtáv hátul: 1560 mm, Belső szélesség elöl: 1430 mm, Belső szélesség hátul: 1430 mm, Belmagasság elöl: 935   mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Első ülőlap: 500 mm, Lábhely méret: 480-690 mm, Hátsó ülőlap: 480 mm, Üléstér: 135-400 mm, Csomagtér: 485/1641 l, Gumik: 215/55 16

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,1 s Végsebesség: 250 km/h

Fogyasztás (EU)
Város: 13 l/100 km
Városon kívül: 7,1 l/100 km
Vegyes: 9,3 l/100 km
(Gyári adatok)
Tesztátlag: 9,8 l/100 km*
* Saját mérés, két személlyel, 10-20 Celsius-fok hőmérsékleten

A szériakivitel érdemleges tartozékai
A bőven mért biztonsági alapfelszerelések közé tartozik az ABS, az automata öv és (elöl nyaksérüléstől védő, hátul lehajtható) fejtámla minden ülőhelyhez, az övbekötésre figyelmeztető jelzés, az EBD (elektronikus fékerőelosztó), a kipörgésgátló, az elektromos külső tükrök, az indításgátló, az ütközéstől függő mértékben felfúvódó elülső légzsákok, az oldalsó és függönylégzsákok, az övfeszítők és överő-határolók elöl, a szabadon forgó zárhengerek. A kényelmi felszerelések listájához tartozik az állítható deréktámasz, ülésmagasság és dőlésszög az első, az állítható dőlésszög a hátsó ülésen, a minden irányban állítható kormány, a csomagtéri háló, az elektromos ablakemelő, az italtartók, a könyöktámasz elöl és hátul, a légkondicionáló oldalanként osztható hőmérséklettel, a szervokormány, a színezett üvegek, a bőrkormány és bőr sebességváltógomb-bevonat, a 16 colos alu keréktárcsa.

Ára: 13 245 000 Ft

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás