Újautó

2003. január 20. hétfő, 20:35

Teszt: Opel Zafira - Ülésszak

A vonalak inkább az Opel családhoz tartozást fejezik ki, semmint a futurisztikus elképzeléseket. A jól átlátható karosszéria és a magasabb üléshelyzet a biztonság elemei

Az Astrától némileg eltérő műszerfal egyedi jelleget kölcsönöz a Zafirának. A szellőzőnyílások keresztmetszete megpróbál megfelelni a nagyobb térnek. Az elektrohidraulikus kormányzás precíz, a váltás könnyű, és szintén pontosA tágas első sorban kényelmesek az ülések, a kidolgozás és a minőség illik az Opel “újastrás” korszakához
Az utasülés kivehető gumialjú oldaldoboza a kis ajtózsebet pótolja, az ülés alól 1,5 kg terhelhetőségű tálca húzható kiCélszerű vonalak, hasznos koccanásvédelem.
Az alsó műanyag perem a rakodósík széle
Ha utas híján a középső ülések összehajtva előre vannak tolva az elsők mőgé olyan helyzetbe, amikor a két hátsó ülés kiemelhető a padlóból, lábnyújtásos hely van előtte. A bal oldali süllyesztett ülést a háttámla aljához közeli kapaszkodóval lehet kiemelni. Az ülések mögötti felhajtható fedél alatt vannak a szerszámok, innen lehet kiengedni a padlólemez alá szorított teljes méretű pótkereketA harmadik sorba szűk nyíláson át lehet bejutni, az ülések oldaltartás nélküliek, de mély könyöklő van mellettük. A kárpitozás még a csomagtérben is utastéri minőségű

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Jól átlátható, városban is könnyen irányítható, körben koccanásvédett
karossszéria
+ Tágas, könnyen és sokcélúan változtatható hétszemélyes utastér, sok rekesszel,
rakodóhellyel, térválasztó hálóval
+ Terhelten is biztonságos kanyarodási
tulajdonság, kényelmes rugózás, precíz kormányzás
– Nehézkes bejutás a harmadik sorba
– A második sorban az övvégződések
rögzítése nem megoldott
– Nincs határozott akadópontja a hátsó
ajtóknak, a külső tükrök nem hajthatók be eléggé

Biztonság
+  Blokkolásgátló alapáron
+ Minden üléshez (7) állítható, merev fejtámla
+ Minden külső üléshez hárompontos öv (6), a két első sorban állítható magassággal
+ A biztonsági csomagtérháló a két üléssor mögé is rögzíthető
+ Biztonságos gyermekelhelyezés, más
autókban is használható ülésekkel
– Az 1,6-os motorhoz nem rendelhető
kipörgésgátló

Motor, erőátvitel
+ A képességekhez képest elfogadható fogyasztás
+ A motor nyomatékához és az autó jellegéhez ideálisan rövid váltóáttétel, jó kapcsolással
– Dinamikus mozgásnál motorzaj

Költségek
+ Kihasználtság esetén a sokcélúság pénzmegtakarító hatású
+ Értékarányos ár
– 15 000 km-es olajcsereciklus

Adatlap: Opel Zafira 1.6 Comfort

Motor
Folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két felülfekvő vezérműtengely, fogazottszíjhajtás. Hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, Delphi elektronikus motorvezérlés, hengerenkénti befecskendezés. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 79 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 100 LE/74 kW (6000/min). Nyomaték: 150 Nm (3600/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 6,3 l. Akkumulátor: 12 V 44 Ah. Generátor: 70 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Áttételek: I.3,73; II. 2,14; III. 1,41; IV. 1,12; V. 0,89; H. 3,31. Végáttétel: 4,18. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elől McPherson-felfüggesztés, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugók és lengéscsillapítók. Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul tárcsafék.

Karosszéria
Ötajtós, hétüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1375 kg. Megengedett össztömeg: 1935 kg. Üzemanyagtartály: 58 l.
Hossz: 4320 mm, Szélesség: 1740 mm, Magasság: 1630 mm, Tengelytáv: 2690 mm, Nyomtáv elöl: 1470 mm,
Nyomtáv hátul: 1490 mm, Belső szélesség elöl: 1400 mm, Belső szélesség a második sorban: 1400 mm, Belső szélesség a harmadik sorban: 1110 mm, Belmagasság elöl: 960-1000 mm, Üléslap elöl:500 mm, Lábhely elöl: 980-1140 mm, Belmagasság a második sorban: 970 mm, Üléslap a második sorban: 440 mm, Üléstér a második sorban: 540-380, Belmagasság a harmadik sorban: 920 mm, Üléslap a harmadik sorban: 380 mm, Üléstér a harmadik sorban:580-870 mm

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km): 13,5 s.
Végsebesség: 176 km/h.

Fogyasztás (EU, l/100 km)
Város: 10,9.
Városon kívül: 6,8.
Vegyes: 8,3.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Vezetői és utaslégzsák, ABS, hét állítható fejtámla, elektrohidraulikus szervokormány kétirányú állíthatósággal, indításgátló, elektromosan állítható és fűthető tükrök, központi zár, elektromos ablakok elöl, vezetőülés magasságállítással.

Ár: 4 150 000 Ft

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás