Újautó

2003. január 9. csütörtök, 08:32

Teszt: Daewoo Kalos 1.4 SE - Opel Lanos

Az újonnan alakult GM-Daewoo egyik húzómodellje lehet a Lanos- utód Kalos. Vajon képes-e az új modell erre a szerepre?

A nem túlcicomázott karosszéria elején a hűtőmaszk a Daewoo-emblémát nagyítjaA rutinos Italdesign-munka hátulról is kiegyensúlyozottá teszi a Kalozt
A műszerfal és a kormány modern kialakítású, a felületek esztétikusak, de kopogósak. A bal oldali fordulatszámmérő alatt nehezen olvasható a benzinóra és a hőmérőMutatósak a lámpák elöl is, hátul is. A hátsó lámpa alatt
szűk illesztésnél magassági eltéréssel találkoznak a lemezek
A formák szépek, az anyag rideg, a hátsó ajtón nincs zsebA szűk nyílású ajtónyitóba beakadhatnak az ujjak
A modern fogantyúmintázatú kézifékkar tövében is van elektromos csatlakozóA csomagtartó tágas, az üléstámla előtti lépcső határt szab a csomagok mozgásának
A csomagtartó alja vékony és hajlékony, a pótkerék belsejébe lehet rámolniAz ülések kényelmes tömetűek, de nem támasztják eléggé a hátat. A lap hossza megfelelő
A Corsából származó 1,4 literes motor finoman dolgozik, zajforrásnak csak nagy fordulaton számítA rövid orr és a rövid csomagtérfedél között kategóriájában tágasnak számít az utastér. A lemezek műanyag csík védelme a kulturálatlan fővárosi parkolókban hiányzik

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Egyszerű, jó megjelenésű külső
+ Nagy csomagtér
+ Osztályában bő fej- és lábtér
+ Az átlagosnál jobb úthibaelnyelés, kényelmes rugózás
+ Hangulatos színvilágú utastér
+ Két 12 voltos csatlakozás az utastérben
— Kanyarban bedőlő, terhelésváltásra érzékeny karosszéria
— Holtteres tükrök
—  Futómű- és szélzaj
— Kemény műanyagok az utastérben

Motor, erőátvitel
+ Gázpedálérzékeny, szépen forgó motor
+  A rövid gyorsító áttételekkel dinamikus menetteljesítmény
+ Pontos váltó
— Túlzottan hosszú 5. fokozat
— A fordulatszám-tartomány utolsó harmadában gázadáskor és motorféknél erős kipufogóhang

Biztonság*
+  Csomagmegállító merevítés a raktérben
+ Isofix-gyerekülésrögzítés
— Nem állítható biztonsági övek elöl
— Hátul középen csak csípőöv
— Légzsákok hiánya

Költségek*
+ Három év garancia
+ 30 ezres szervizciklus
— Alacsony felszereltség

 

A Daewoo Kalos és néhány konkurense

 

Daewoo Kalos

Hyundai Accent 

Renault Thalia

Skoda Fabia 

Suzuki Swift

VW Polo 

Hengerűrtartalom [cm3]

1399

1341

1390

1397

1299

1390

Teljesítmény [LE/kW(1/min)]

83/61(5600)

84/62 (5400)

98/75 (6000)

68/50 (5000)

85/60 (6000)

75/55 (5000)

Nyomaték [Nm(1/min)]

123(3000)

118 (3000)

127 (3750)

120 (2500)

106 (3500)

128 (3800)

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

12,4

14,7

10,5

15,8

11,5

12,9

Végsebesség[km/h]

170

169

185

164

165

172

Fogyasztás [l/100 km]
Város

10,2

8,3

9,2

9,6

7,3

8,8

Városon kívul

6,0

5,3

5,3

5,5

4,7

5,2

Csomagtér [l]

375

320

510

438

365

455

Tengelytáv [mm]

2480

2440

2472

2460

2335

2460

Hossz x Szél x Mag [mm]

4235x1670x1495

4200x1670x1390

4150x1639x1427

4220x1645x1450

3745x1590x1350

3895x1650x1460

Ár [Ft]

2 099 000

2 349 000

2 099 000

2 597 00

1 899 000

2 734 000

 

Műszaki adatok: Daewoo Kalos 1.4 SE

Motor
Vízhűtéses, soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve, könnyűfém hengerfej, hengerenkénti befecskendezés, hengerenként két szelep, egy felülfekvő vezérműtengely, szíjhajtás. Hengerűrtartalom: 1399 cm3, furat 77,49 mm, löket 73,45 mm. Sűrítési arány: 9,5:1. Teljesítmény: 83 LE (61 kW) (5600/min). Nyomaték: 123 Nm (3000/min). Olajtöltés: 3,75 l. Hűtővíz: 7 l. Akkumulátor: 55 Ah. Generátor: 1020 W.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, fronthajtás. Áttételek: I. 3,545 II. 1,952 III. 1,276 IV. 0,892 V. 0,7067 H. 3,33 Végáttétel: 4,176. Hidraulikus működtetésű egytárcsás tengelykapcsoló.

Futómű
Elöl független McPherson-felfüggesztés, alsó lengőkarok, stabilizátor. Hátul csatolt felfüggesztés hosszlengőkarral, csavarrugó, lengéscsillapító, satabilizátor. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel. Kétkörös, hidraulikus fékrendszer vákuumos rásegítővel, elöl belső hűtésű tárcsa, hátul dobfék.

Karosszéria
Négyajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1005 kg. Megengedett össztömeg: 1500 kg. Üzemanyagtartály: 45 l., Hosszúság: 4235 mm, Szélesség: 1670 mm, Magasság: 1495 mm, Tengelytáv: 2480 mm, Nyomtáv elöl: 1450 mm, Nyomtáv hátul: 1410 mm, Belső szélesség elöl: 1370 mm, Belső szélesség hátul: 1350 mm, Belmagasság elöl: 940 mm, Belmagasság hátul: 920 mm, Lábhely: 480-670 mm, Elülső üléslap hossza: 500 mm, Hátsó üléslap hossza: 470 mm, Üléstér: 150-340 mm, Csomagtér: 375 l., Gumik: Gumi: 185/60 R 14 Hamkook Optimo K 406

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,4 s.
Végsebesség: 170 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 8,5 l/100 km.   Országút: 5,8 l/100 km.
Vegyes: 7,3 l/100 km.   Tesztátlag: 6,8 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés két személlyel, 8-16 Celsius-fok közötti hőmérsékleten

A tesztautó érdemleges tartozékai
Színezett üveg, rádióelőkészítés, két frontlégzsák, blokkolásgátló, négy fejtámla, szervokormány, elektromos elülső ablakmozgatás, sugárirányban állítható kormány, indításgátló, elektromos ablakok elöl, osztva hajtható hátsó ülések.

Ára: 2 725 000 Ft

Az Autó2 újság 2003/1. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás