A kínai tulajdonú egykori brit MG az európai piac egyik vezető elektromos modelljének szánja az új MG4-est.
Az autóról – MG4
A 4-es az MG – és anyagcége a Shanghai Auto – első modellje a márka saját fejlesztésű, moduláris elektromos padlólemezén, a hangzatos nevű Nebulán; Kínában SAIC Mulan néven június óta árulják. Az új, – elöl McPherson, hátul oldalankénti többkaros felfüggesztésen guruló – padló kizárólag tisztán elektromos hajtásláncok befogadására alkalmas, alapkivitelben egy villanymotorral és hátsókerék hajtással. A 4-es belépő változatában 170 LE-s a hátsó futóműbe épített vízhűtéses villamos gép, és 51 kWh-s a mindössze 11 centi vastag, padlóba épített akku. A másik választható telep 64 kWh-tud és picivel vastagabb, ehhez már első motor is rendelhető, így az összkerékhajtású MG4 450 LE-s. A hátsókerekes változat a nagyobb akkuval 204 LE-t tud.
Adatok:
A 4-es 4,29 m hosszú (tengelytáv: 2705 mm), így Európában a Volkswagen ID.3 vezette kategóriára céloz. Már tervezett induló árat is közölt az MG: nettó 29 000 euróról startolnának, állami támogatások, és kedvezmények nélkül.
Kényelem:
Az első ajtók nagyok, könnyű beszállni, az üléshelyzet – részben a padlóba épített akku miatt is – finoman emelt, de a fejtér nem szűk. A kialakítás egyszerű, a műanyagok többsége kemény, de a rendeltetésszerűen fogdosott felületek kellemes tapintásúak, pontos illesztésekkel. Az alul-felül lapított karimájú kormány jó fogású. Az ülések puhák, a vezető előtti okostelefonos méretű képernyő nem mozog együtt a kormányoszloppal. A középső kijelző nem mindig látható jól, de jó, hogy hagyományos gombok is akadnak körülötte. A hátsó pad kényelmesen széles, és a lábhellyel sincs gond, de itt sokkal jobban érezhető az akku fejtér-csökkentő hatása.
Vezetésélmény:
A felfüggesztés feszes, rossz utakra túlságosan is. A hátsókerék-hajtás óriási előnye, hogy az első kerekek nagy szögben fordulnak el, így a fordulási sugár is kellemesen kicsi. A tesztautót a 170 LE-s motor és a kisebb akku párosa vitte. Az Ecobest Challenge szigorú mérései alapján több mint 330 km-es, normál használatú hatótávolsággal. A MG Pilot nevű aktív biztonsági rendszer (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, táblafelismerő, stb.) sávtartója a próbán kifejezetten durván, zavaróan avatkozott bele a kormányzásba.
Az MG céljai komolyak és nem is csak villanyautókkal tervezi meghódítani Európa nagy piacait!
SZG – Rob van Ginneken, Autobest