Újautó

2002. november 5. kedd, 11:27

Első találkozás: Renault Mégane Coupé

A Renault új alsó-középosztályosa nemcsak szoknyájával, hanem a maga egészében a csábításra született.

Elölről a jelenlegi Renault-arculathoz igazodik. Az elülső sárvédők műanyagból vannak. Csak a bal oldali külső tükör aszferikus. Az opciós xenonfényszóróhoz a berugózást is érzékelő, dinamikus fényszóróállítás járMessze nem avantgárd a jól áttekinthető műszerfal. A két nagy műszer között villanyújság ad hírt az olajszintről, egy sereg ellenőrzött rendszerről és a hibákról, ezek utólag is visszaolvashatók. A napi számláló egyszerű fedélzeti számítógép kijelzőjeként is dolgozik. A kormányoszlopról a rádió, a kormányról a sebességtartó automatika vezérelhető
Itt látszik jól, hogy az autó hosszához képest mennyit (legalább 80 litert) veszít a belső térből a szoknya feletti rész. A csomagtér pereme miatt magasan kell a csomagot átemelniA dCi-motor takartságával a német mintát követi
Különleges kézifék, különleges helyen. Egyszerű használni és tértakarékosErősen kifogásolható az aktív biztonságosságnak ártó pedálrend
Az ajtók alsó részén kapcsolódó elemek javítják az oldalütközés védelmetAz ajtó kárpitozását fele-fele arányban borítja textil és műanyag. A zseb mérete tekintélyes
Nagyszerű ötlet a tanksapka nélküli üzemanyagtöltő nyílásSzinte ingyenesen gyártható szellemes ötlet a napellenzőre tett parkolójegytartó. A képen látszik, hogy tükörvilágítás is van a plafonon
Ebből a nézetből jól látszik a szoknya és az is, hogy az ablak, vagyis a kalaptartó külső szegélye mennyivel beljebb vanRakodási hely a vezető és az utas lábánál a padló alatt. Ha nem is könnyen, de szükség esetén hozzá lehet férni. A telefon csak illusztráció, nincs olyan hülye, aki erre a célra használná
A csomagtér felfelé szűkül, padlózatának dupla hangszigetelése alatt van a pótkerékMerész, de korántsem méretkihasználó farával az érzelmekre hat

Előnyei
+ Nagy utastér
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Méretes lábtér hátul
+ Kényelmes rugózás, jó úttartás
+ Sok rakodási lehetőség
+ Csöndes beltér

Hátrányai
— Felfelé csökkenő csomagtér
— Nagy átemelési magasság a csomagtérnél
— Rossz pedálrend
— Korlátozott lábtér jobb- oldalt elöl

MŰSZAKI ADATOK

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, keresztben beépítve, acélblokk, könnyűfém hengerfej turbófeltöltővel, köztes hűtővel. Egy fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80,0 mm, löket 93,0 mm. Kompresszió 19:1. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (4000/min). Nyomaték: 270 Nm (2000/min). Hatfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztések segédalvázon, hátul csatolt hoszszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, sebességfüggő, elektromos rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló, pánikfék. Gumiméret: 205/50 R 17. Csomagtér: 330/420/1109 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4209x1777x1458 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1250/1800 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 196 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 4,4/7,2/5,4 l/100 km.

Az Autó2 újság 2002/11. számában megjelent cikk rövidített változat

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás