Újautó

2002. november 5. kedd, 11:27

Első találkozás: Renault Mégane Coupé

A Renault új alsó-középosztályosa nemcsak szoknyájával, hanem a maga egészében a csábításra született.

Elölről a jelenlegi Renault-arculathoz igazodik. Az elülső sárvédők műanyagból vannak. Csak a bal oldali külső tükör aszferikus. Az opciós xenonfényszóróhoz a berugózást is érzékelő, dinamikus fényszóróállítás járMessze nem avantgárd a jól áttekinthető műszerfal. A két nagy műszer között villanyújság ad hírt az olajszintről, egy sereg ellenőrzött rendszerről és a hibákról, ezek utólag is visszaolvashatók. A napi számláló egyszerű fedélzeti számítógép kijelzőjeként is dolgozik. A kormányoszlopról a rádió, a kormányról a sebességtartó automatika vezérelhető
Itt látszik jól, hogy az autó hosszához képest mennyit (legalább 80 litert) veszít a belső térből a szoknya feletti rész. A csomagtér pereme miatt magasan kell a csomagot átemelniA dCi-motor takartságával a német mintát követi
Különleges kézifék, különleges helyen. Egyszerű használni és tértakarékosErősen kifogásolható az aktív biztonságosságnak ártó pedálrend
Az ajtók alsó részén kapcsolódó elemek javítják az oldalütközés védelmetAz ajtó kárpitozását fele-fele arányban borítja textil és műanyag. A zseb mérete tekintélyes
Nagyszerű ötlet a tanksapka nélküli üzemanyagtöltő nyílásSzinte ingyenesen gyártható szellemes ötlet a napellenzőre tett parkolójegytartó. A képen látszik, hogy tükörvilágítás is van a plafonon
Ebből a nézetből jól látszik a szoknya és az is, hogy az ablak, vagyis a kalaptartó külső szegélye mennyivel beljebb vanRakodási hely a vezető és az utas lábánál a padló alatt. Ha nem is könnyen, de szükség esetén hozzá lehet férni. A telefon csak illusztráció, nincs olyan hülye, aki erre a célra használná
A csomagtér felfelé szűkül, padlózatának dupla hangszigetelése alatt van a pótkerékMerész, de korántsem méretkihasználó farával az érzelmekre hat

Előnyei
+ Nagy utastér
+ Dinamikus menettulajdonságok
+ Méretes lábtér hátul
+ Kényelmes rugózás, jó úttartás
+ Sok rakodási lehetőség
+ Csöndes beltér

Hátrányai
— Felfelé csökkenő csomagtér
— Nagy átemelési magasság a csomagtérnél
— Rossz pedálrend
— Korlátozott lábtér jobb- oldalt elöl

MŰSZAKI ADATOK

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotor, keresztben beépítve, acélblokk, könnyűfém hengerfej turbófeltöltővel, köztes hűtővel. Egy fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1870 cm3, furat 80,0 mm, löket 93,0 mm. Kompresszió 19:1. Teljesítmény: 120 LE/88 kW (4000/min). Nyomaték: 270 Nm (2000/min). Hatfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztések segédalvázon, hátul csatolt hoszszanti lengőkarok spirálrugókkal, külön szerelt lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, sebességfüggő, elektromos rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló, pánikfék. Gumiméret: 205/50 R 17. Csomagtér: 330/420/1109 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hossz x szélesség x magasság: 4209x1777x1458 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1250/1800 kg. Gyorsulás (0-100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 196 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 4,4/7,2/5,4 l/100 km.

Az Autó2 újság 2002/11. számában megjelent cikk rövidített változat

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás