Újautó

2002. szeptember 28. szombat, 10:07

Teszt: Opel Vectra 1.6 Comfort - Bajnok születik?

Az Opel az új Vectrával egy új korszak nyitányát hirdeti meg. A cél a régi: visszakapaszkodni az európai eladások élére.

Egyénisége van az arányos beosztású karosszériának. A gépháztető alumíniumötvözet, a nagy lámpatestből extrapénzért xenonfény lövell az útra. A karosszériacsavarodási szilárdság az elődhöz képest 74, a -hajlítási 62%-kal nagyobbA teljesen függőleges hátfal 500 literes csomagteret és teljes értékű pótkereket takar. Finom ötlet, hogy a csomagtér nyitásakor a rendszámtáblaizzók világítani kezdenek
Minden porcikájában mai a jól olvasható és használható műszerfalA szériában kínált audiorendszer profiszínvonalon szól, az automatikus klímaberendezés hőfoka oldalanként állítható. Az alapáras, 12,7 cm átmérőjű képernyőn a szellőzés és az infotainment szolgáltatásai jeleníthetőek meg
Az elülső ablakok kapcsolói egy másik kapcsoló átváltásával a hátsókat működtetik. A központi zár belülről kapcsolóval működtethető, a csomagtér bentről is nyithatóA csomagtérfedél magasra nyílik, de magas küszöbön kell átemelni a terhet
A pillekönnyű alu gépháztetőt gázos kitámasztók emelik. A kis Ecotec- motornak bőven van helye, mellette jobb oldalon a burkolat alatt az akkumulátorAz ülés hosszirányban igen finom osztásokkal állítható, a karok az ülésmagasság állítást leegyszerűsítik, a forgatógombos támlaállítás precíz, de nehézkes
Nagy a lábtér hátul, de a középső padlómerevítő nehezíti a harmadik utas helyzetét. Az első ülések támláján zseb, a középső könyöklőben rakhely, mögötte síalagút van. Az üléspárnából pohártartót lehet kihúzni. 12 voltos aljzat is megbújik hátulAz ülésnek aszimmetrikusan csak a támlája dönthető

 

Előnyei-hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Merev, jó beosztású, biztonsági karosszéria
+ Kényelmes, tágas utastér elöl és hátul, jó vezetési körülmények
+ Minden zavaró tényezőtől csendes utastér
+ Áttekinthető, minőségi műszerfal jó kezelőelemekkel
+ Kiválóan rezgésszigetelt, kényelmes felfüggesztések
+ Élvezetesen jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
+ Alapáron gazdag felszerelés
+ Szép hangzású CD-rádió
+ Hatásos és csendes szellőzés
— Igen rossz pedálrend
— Nehézkes szellőzésszabályozás

Motor, erőátvitel
+ Finoman forgó, csendes motor
+ Rezzenéstelen, jól kapcsolható váltó
+ Alacsony mért fogyasztás
— Az autó méretéhez viszonyítva kisebb motor szerény dinamikus tulajdonságai

Biztonság
+  Biztonsági karosszéria, ma már e kategóriában átlagos biztonsági felszerelésekkel
+ Két elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix-rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv (a szélsők elöl-hátul överőfeszítővel és -határolóval), öt fejtámla (az első kettő aktív)
+ Jó lámpák
— A kitörésgátló nem szériafelszerelés

Költségek
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ 30 000 km-es (vagy kétévi) olajcsere-periódus
+ Értékarányos ár
+ Jó értéktartás
— Egyéves (két évvel hosszabbítható) kilométer-korlátozás nélküli általános garancia
— Egyévi (hosszabítható) védőszárny-szolgáltatás

 

Adatlap: Opel Vectra 1.6 Comfort

Motor
Négyütemű, folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, hengerenkénti befecskendezéssel, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két fogazottszíjhajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat 79,0 mm, löket 81,5 mm. Sűrítési arány: 10,5: 1. Teljesítmény: 101 LE/74 kW (6000/min). Nyomaték: 150 Nm (3600/min). Olajtöltés: 3,5 l. Hűtővíz: 6,3 l. Akkumulátor: 12 V 55 Ah. Generátor: 70 A.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás, egytárcsás tengelykapcsoló hidraulikus működtetéssel. Áttételek: I. 3,73; II. 1,96; III. 1,31; IV. 0,95; V. 0,76; H. 3,31. Végáttétel: 4,19.

Futómű
Elöl független McPherson hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon, hátul kerekenként három kereszt- és egy hosszanti lengőkaros összetett felfüggesztés segédalvázon, spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Elöl és hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszerrel, elektronikus fékerőelosztó. Fogasléces kormánymű elektrohidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Négyajtós, 5 személyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1375 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1850 kg. Üzemanyagtartály: 61 l. , Hosszúság: 4596 mm, Szélesség: 1798 mm, Magasság: 1460 mm, Tengelytáv: 2700 mm, Nyomtáv elöl: 1536 mm, Nyomtáv hátul: 1525 mm,Belső szélesség elöl: 1470 mm, Belső szélesség hátul: 1455 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 930 mm, Lábhelyméret: 490–710 mm, Elülső ülőlap: 495 mm, Hátsó ülőlap: 515 mm, Üléstér: 135–380 mm, Csomagtér: 500 l., Gumik:
215/55 R16 (Bridgestone Turanza)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 12,5 s.
Végsebesség: 192 km/h.
Fogyasztás (EU)
Város: 10,2 l/100 km.   Városon kívül: 5,9 l/100 km.
Vegyes: 7,5 l/100 km.   Tesztátlag: 8,2 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyel 14–32 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az első kettő és a két szélső hátsó elektronikus övfeszítővel és erőhatárolóval), Isofix-pontok, öt fejtámasz (az első kettő aktív), légkondicionáló, nyolc irányban állítható két elülső ülés, középső könyöklő elöl és hátul, kormányról vezérelhető 9 hangszórós CD-rádió, indításgátló, háromfunkciós kijelző, elektromos ablakemelők elöl, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, kulcsról távvezérelt központi zár, színezett üvegek, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, sebességtartó automatika, osztva dönthető hátsó ülések, belső keringetés pollenszűrővel, tengely- és sugárirányban állítható kormányoszlop.

A tesztautó ára: 5 341 300 Ft

 

Az Autó2 újság 2002/9. számában megjelent cikk rövidített változata

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás