Újautó

2002. augusztus 29. csütörtök, 16:24

Tesztnapló: Peugeot 206 cc

A Peugeot kupé-kabriója most kisebb motorral is a piacon van

 

A tetőt 27 mp alatt pakolja el, vagy teszi fel

A képességeihez képest kedvező árú nyitható tetejű 2,0 literes változat (Autó2 2001/9.) mellé az 1,6-os is felsorakozott.

Karosszéria, utastér

A főképpen megjelenésével és vezethetőségével hódító kupé, a Peugeot 206 cc esetében lényegi többletet nyújt. A kemény tető levonhatóságával gombnyomásra válik kabrióvá, a csukott kemény tető pedig valódi kupévá formálja az autót. A két hátsó plusz ülés rövid távon akár négy személy utazását is megengedi, ha azok gyerekek, de előretolt jobb elsővel három felnőtt is bepréselheti magát. Az elülső sor maradéktalanul kényelmes. A vezető- és utas-ülés magassága és a kormányoszlop is sugárirányban (eléggé szűk határok között) állítható, a vezetési helyzet jó; a bal lábnak azonban kicsit kevés a helye, a pedálrend a magas fék miatt nem jó. A sportos elülső ülések oldaltartása megfelelő és kényelmes. A karosszéria kupéhoz mérten jól átlátható, a két széles elülső szélvédőoszlop viszont sokat takar, a magasabbaknak pedig kicsit zavaró lehet az elülső utasokra szinte ráboruló, erősen döntött szélvédő. A hátsó helyekre a bejutást mindkét oldalon az elülső ülések egyszerű előremozdításával működő beszállást könnyítő rendszere segíti.
A kidolgozás az osztályra jellemző, a műszerfal a 206-osból jön apróbb módosítgatásokkal. A csomagtér, ha fenn a tető, igen nagy (320 l), nyitott tetővel sem pici (150 l). Pótkerék nincs, gumijavító-készlet pótolja.

Motor, erőátvitel

A Peugeot 1,6-os motorja ebben az osztályban igen jó. Az acélblokk könnyűfém hengerfejében két vezértengely és hengerenként négy szelep van. Csendesen és szépen forog alapjárati fordulatszám-tartományban, az erős gázadásokkor viszont alaposan felerősödik. Eddigi tapasztalatunk szerint a kis fordulaton megjelenő 147 Nm-es nyomaték a napi autózáshoz megfelelő dinamikát ad, a viszonylag könnyű karoszszériát (papírjai szerint) 11,2 s alatt húzza 100 km/órára, és a 110 lóerős teljesítmény 193 km/órás végsebességet ad. Ismerve ezt a motort, feltehetően beállítási hiba miatt a tesztautóban elinduláskor a megszokottnál lényegesen erőtlenebb volt, csak a túráztatás és a kuplungos aláfestés hozta meg a minimálisan elvárható vehemenciát. A minden fokozatban jól áttételezett váltó rövid mozdulatokra határozottan, finoman kapcsol, az erőátviteli lánc zajtalan.

Vezetés, menettulajdonságok

Alapvetően kis autó, és ezt minden porcikája tükrözi. Az egyszerű felfüggesztések, az elülső McPhersonok és a hátsó, keresztirányú torziós rugókra támasztott, csatolt hosszanti lengőkarok valójában nincsenek jól elszigetelve a karosszériától, és ezt a széria-206-osnál keményebb rugózás csak felerősíti, a kerekek gördülési, de még csapágyhangjai is jól kivehetőek. A kicsit feszesebb rugózás inkább kényelmes, mint sportos, a nagyobb úthibák zajjal és keményen teszik próbára a karosszériát. A négy tárcsafék a blokkolásgátlóval hatásosan dolgozik.
A szervokormány precíz, áttétele, erőszükséglete jó, a fékek is dicséretet érdemelnek. Csukott tetővel a karosszéria szélzajszegény és elég merev, a tetőt lenyitva is szélvédettek az elülső ülések. A torziós és a hajlítószilárdság esése a vezetőülésből is jól érezhető.

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, hengerenkénti befecskendezéses benzinmotor, keresztben beépítve, acélblokk, könnyűfém hengerfej. Két fogazottszíjhajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1587 cm3, furat 78,5 mm, löket 82,0 mm. Kompresszió 11:1. Teljesítmény: 109 LE/80 kW (5750/min). Nyomaték: 147 Nm (4000/min). Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Elöl McPherson-felfüggesztések segédalvázon, hátul hosszanti lengőkarok keresztben szerelt torziós rugókon, hidraulikus lengéscsillapítókkal. Kanyarstabilizátor elöl-hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 185/55 R15. Csomagtér: 320/150 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 3835x1670x1370 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1140/1535 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,2 s. Végsebesség: 193 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/vegyes): 5,7/9,5/6,9 l/100 km. Tesztátlag: 8,5 l/100 km.
Ára: 4 785 000 Ft

 

Előnyei

Hátrányai

+ Teljes értékű kupé- és kabrió-karosszéria
+ 2+2 üléses karosszéria
+ Két személynek elöl kényelmes hely
+ Viszonylag nagy csomagtér (zárt tetővel)
+ Gazdaságos motor
+ Gazdag felszereltség
+ Jó vezethetőség
Rossz úton kemény rugózás
Elinduláskor lassan észhez térő motor
Az elülső oszlopok sokat takarnak
Rossz pedálrend

 

Felszereltség

A biztonsági felszerelés az autó jellegéhez képest teljes. A két elülső légzsák, a két fejtámla, a két hátsó hárompontos öv, a szervormány és a blokkolásgátló is szériában jár. Van klímaberendezés, elektronikus olajszint- és szervizciklusjelzés, távvezérelhető központi zár, fedélzeti számítógép, sportülések, könnyűfém felnik, kormányról dirigálható hangszórós rádió-CD, ködlámpa, sebességfüggő ablaktörlés, az ablakokat és tükröket elektromosság mozgatja.

Költség

Az autó képességeihez mérten az ár kifejezetten kedvező. A 206-ossal sok közös alkatrész jót tesz a javítási költségeknek.
Az olajcsere- és a szervizperiódus 30 000 km, a garancia egyévi a védőszárny-szolgáltatással együtt, az átrozsdásodás ellen 12 évre szól. A különleges Peugeot már csak a neve miatt is várhatóan tartja értékét.

Az Autó2 újság 2002/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás