Újautó

2002. augusztus 28. szerda, 10:30

Teszt: Nissan Primera 1.8 Tekna - Csendhagyó

A Nissan a korábbiaknál lényegesen forradalmibb karosszériával fedte le az új Primerát. A födő alatti tartalom is sokat változott.

Különleges formája a fizika törvényeit és a méretes belteret szolgálja. A lökhárító szervesen belenőtt az autó orrábaA lépcsős hátú karosszéria hátsó lépcsőzete nem kitapintható, a csomagtér szinte a tetőív folytatása
Az ajtókra kupésan ráforduló egyedi műszerfal olvasási és használati egyszerűsítést hozott, s jelentősen növeli az elöl ülők térérzetét. Anyagában viszont nem túl igényesAz újszerű kezelőfelület leegyszerűsíti a kapcsolgatásokat, a hátrameneti kamera jó képet ad a parkoláshoz
A telefonkihangosító, akárcsak az ülésfűtés és a központi zár külön kapcsolója a Tekna gyári tartozéka, több Nokia-készülék menüjét a műszerfalon is megjelenítiA hátsó résznek különösen a nagy lábtere meglepő, az erősen kiálló könyöklők csökkentik a belső szélességet, a középső padlómerevítő magas
A csomagtér az elődjénél negyven literrel kisebb, de sík falaival jól kihasználható. A hátsó üléstámlák előrehajtásával nyíló ablak elszűkíti az összenyitott teretAz 1,8 literes motor takarékos, de a hosszú áttételei miatt hirtelen gyorsításhoz vissza kell kapcsolni

 

Előnyei – hátrányai:

Karosszéria, felfüggesztés
+ Igen merev, jó beosztású, biztonsági karosszéria
+ Kényelmes ülés és vezetési helyzet, nagy hátsó lábtér az utasoknak
+ Szél- és egyéb zajoktól mentes beltér
+   Jól értelmezhető és olvasható különleges műszerfal praktikus kezelőfelülettel
+ Jó zaj- és rezgésszigetelt, kényelmes felfüggesztések
+ Jó egyenesfutási és kanyarodási tulajdonságok
— Kevés rakodási lehetőség
— A könyöklőktől korlátozott belső szélesség hátul

Motor, erőátvitel
+ Szép járású, csöndes motor
+ Csekély mért fogyasztás
— A belső csendhez mérten nagy sebességnél kicsit felhangosodó motor
— Nyomatékszegénység a hosszú áttételek miatt

Biztonság
+  Biztonsági karosszéria, ma már ebben a kategóriában átlagos biztonsági felszerelésekkel
+ Két elülső és két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, Isofix-rögzítési pontok, öt hárompontos biztonsági öv és fejtámla
+ Jó lámpák
— A kitörésgátló nem szériafelszerelés
— A két hátsó szélső ülésen nincs övfeszítő és erőhatároló

Költségek
+ Ötévi, vagy 100 ezer km-es
általános garancia
+ 12 év átrozsdásodás elleni garancia
+ Jó értéktartás
+ 3 évi védőszárny-szolgáltatás
— Drága ár
— Olajcsere 15 ezer kilométerenként

 

Műszaki adatok: Nissan Primera 1.8 Tekna

Motor
Négyütemű, folyadékhűtéses, négyhengeres soros motor, hengerenkénti befecskendezéssel, elöl keresztben beépítve. Öt helyen csapágyazott főtengely, két lánchajtású, felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szeleppel. Acélblokk, könnyűfém hengerfej. Hengerűrtartalom: 1796 cm3, furat 80,0 mm, löket 88,0 mm. Sűrítési arány: 9,5: 1. Teljesítmény: 116 LE/85 kW (5600/min). Nyomaték: 163 Nm (4000/min). Olajtöltés: 2,7 l. Hűtővíz: 6,7 l. Akkumulátor: 12 V 45 Ah. Generátor: 80 A W.

Erőátvitel
Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerékhajtás, egytárcsás tengelykapcsoló hidraulikus működtetéssel. Áttételek: I. 3,33; II. 1,96; III. 1,29; IV. 0,93; V. 0,76; H. 3,21. Végáttétel: 4,44.

Futómű
Elöl független, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, hidraulikus lengéscsillapítókkal segédalvázon, hátul Scott–Russel-felfüggesztés, spirálrugók, hidraulikus lengéscsillapítók. Elöl-hátul torziós stabilizátor. Hidraulikus fékrendszer blokkolásgátlóval, négy tárcsafékkel, pánikrendszer, elektronikus fékerőelosztó négy tárcsafékkel. Fogasléces kormánymű hidraulikus rásegítéssel.

Karosszéria
Négyajtós, ötszemélyes, önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1293 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1810 kg. Üzemanyagtartály: 62 l. , Hosszúság: 4565 mm, Szélesség: 1760 mm, Magasság: 1480 mm, Tengelytáv: 2680 mm, Nyomtáv elöl: 1530 mm, Nyomtáv hátul: 1535 mm,
Belső szélesség elöl: 1450 mm, Belső szélesség hátul: 1420 mm, Belmagasság elöl: 1000 mm, Belmagasság hátul: 910 mm, Lábhelyméret: 490–690 mm, Elülső ülőlap: 500 mm, Hátsó ülőlap: 500 mm, Üléstér: 140–390 mm, Csomagtér: 450 l., Gumik:
215/50 R 17 (Dunlop SP Sport 3000)

Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,9 s.
Végsebesség: 194 km/h.

Fogyasztás (EU)
Város: 9,6 l/100 km.   Városon kívül: 6,1 l/100 km.
Vegyes: 7,4 l/100 km.   Tesztátlag: 9,0 l/100 km*
(Gyári adatok) * Saját mérés (zömében városban), egy személlyelv 14–26 Celsius-fok hőmérsékleten.

A szériakivitel érdemleges tartozékai
Szervokormány, utas- és vezetői légzsák, két elülső oldallégzsák, két függönylégzsák, öt hárompontos biztonsági öv (az elülső kettő elektronikus övfeszítővel és erőhatárolóval), Isofix-pontok, blokkolásgátló, elektronikus fékerőelosztó, pánikfékrendszer, indításgátló, riasztó, elülső ködlámpák, ködfény hátul, harmadik féklámpa, elektromosan állítható és fűthető aszferikus visszapillantó tükrök, esőérzékelős ablaktörlő, fedélzeti számítógép, ülésmagasság- és gerinctámasz-állítás a vezető és az utasülésen, osztva dönthető hátsó ülések, automatikus légkondicionáló, belső keringetés pollenszűrővel, tengely- és sugárirányban állítható kormányoszlop, bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, rádióirányítású központi zár, tolatókamera, telefonrendszer, rádiós magnó 6 CD-s lejátszóval és 6 hangszóróval, 17 colos könnyűfém kerekek, ülésfűtés, fényszórómosó és -magasságállító

A tesztautó ára: 6 750 000 Ft

Az Autó2 újság 2002/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás