Újautó

2002. július 30. kedd, 11:47

Tesztnapló: Renault Thalia Expression 1.5 dCi - Mérsékelt helyáron

A megújult négyajtós kicsit átalakult külsővel és korszerű dízelmotorral jelent meg a kis lépcsőshátúak mezőnyében.

A nagy csomagterű családi kisautót a sokat közlekedők dízelmotorjáért is kereshetik

A Clio ráncfelvarrását követő Thalia formaváltása nemcsak a lökhárítók alakján módosított, hanem az elődnél némileg igényesebb belső kialakítást is hozott.

Karosszéria, utastér

Az elöl új Clio, hátul nagy puttony felépítésű autó utastere széles, s elöl a fej fölötti tér is elegendő. A műszerfalat és a belső teret egyszerű anyagok borítják, a kidolgozás nem mindig alapos. Az utastér azonban csöndes, a sok műanyag nem zajong, és az ajtókra jut textil is. Az ajtók és a műszerfal rakodóterei takarékosak. A pedálrend jó, a kormány és a vezetőülés magassága szabályozható. Rövid a kevés oldaltartást adó ülés, mégis hosszabb utazáskor is kényelmes. A tükrök nem nagyok, a bal oldali osztott. A hátralátást tolatáskor nehezítik a vaskos hátulsó oszlopok és a magas kalaptartó. A használaton kívüli hátsó fejtámlák az üléstámlába süllyeszthetők. Az irányjelző, mint rossz csapból a megtelt pohárba magasról csöppenő vízcsepp, hangosan klattyog. A magas hátsó ülésen három fejtámla és automata öv vár az utasokra. Hármasban utazni itt kényelmetlen, de nem lehetetlen, a padló középhulláma nem magas. A térdhely és a fej fölötti hely a középtermetűeknek elég, a magasabbaknak szűkös. Az ülés kemény és rövid, s az utasok körül nincs pakolási lehetőség.

A hagyományos Thalia-műszerfalú tesztautó egyedi kialakítású. Rendszerint a felszereléshez rádió tartozik, a légkondicionáló felárért kapható

A csomagtér fedele nem nyílik magasra, ez balesetveszélyes is lehet, különösen, ha az erőteljes felnyitást követően visszalendül a tető. Kitámasztói lecsukáskor benyúlnak a csomagtérbe. A perem magas, a nyílás nem nagy, a raktér mély, tornamutatvány pakolni a hatalmas üregbe. A padlólemez hajlatai szolgálnak a szerszámok és a pótkerék tárolására, fölöttük a szőnyeg megközelítően egyenletes felületet ad. A megvilágítható csomagtartó több részén semmi sem fedi a lemezt. A hátulsó üléstámla egyben dönthető előre, az alacsony nyíláson legfeljebb bő arasznyi magasságú tárgyak bújtathatók át az utastérbe.

Motor, erőátvitel

Az erőteljes gyorsításokat nem számítva nem túl hangos, ám jól hallható motor felmelegedve is erősen reszketteti a váltókart, mérsékeltebben a kormányt, az üléseket. Jól gyorsít, nyomatéka 2000 és 3500 fordulat között dinamikusan mozgatja az autót. A gázadásra rögvest reagál, turbóxlyuk okozta megtorpanást nem érezni. Sokat nem kell váltani, kis fordulaton is dinamikus az autó, a rövid úton járó váltókar gázelvételkor nagyokat lendül.

Vezetés, menettulajdonságok

A rugózás kemény, megérezni az úthibákat. A kocsi úttartása jó, de a hirtelen irányváltásokra nagy lengésekkel reagál. Kanyartulajdonságain ront a megrakott csomagtér. A kormány a végállások között 3,5 fordulatot tesz meg. Forgatását szervo segíti, így az nem nehéz, de lassú, és a városi forgalomban fárasztóan sok.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses, közös csöves turbódízel alumíniummotor elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 1461 cm3, furat 76, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 65 LE/48 kW (4000/ min). Nyomaték: 160 Nm (2000/ min). Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 510 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4171x1639x 1437 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1020/1500 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 15 s. Végsebesség: 162 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 6/4 l/100 km.
Ára: 2 700 000 Ft

Előnyei:

+ Hatalmas csomagtér
+ Korszerű, nyomatékos motor
+ Alacsony ár
+ Visszafogott gázolajfogyasztás

Hátrányai:

— Egyszerű kivitel
— Utastéri rezonanciák
— Rakodási nehézségek
— Kemény rugózás

Felszereltség

A felszerelési sor előkelő helyén szerepel az Expression-kivitel, amelynek része a két elülső légzsák, az indításgátló, az elülső övfeszítő és överő-határoló, a ködfényszóró, a szervokormány, a kormányoszlop és a vezetőülés állítható magassága, a távnyitós központi zár, az elülső ablakemelő, a színezett üvegek, az egyben ledönthető hátsó üléstámla, a fordulatszámmérő.

Költség

A korszerű dízelmotorral felszerelt autó a kínálat egyik legolcsóbbja. Kedvező árához csekély fogyasztás társul, a tesztátlag 5 l/100 km. Dicséretes a 12 év rozsdagarancia, a 30 000 km-enkénti szervizigény. Szűkmarkú az egy év általános garancia.

Az Autó2 újság 2002/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás