Újautó

2002. július 30. kedd, 11:22

Tesztnapló: Renault Laguna 2.0 IDE Privilège - Jövendőmondó

A Laguna közvetlen befecskendezéses benzinmotorral is őrzi helyét a műszaki élmezőnyben.

A jellegzetes hűtő és lámpák fölött könnyűfém a gépháztető, kétoldalt műanyag a sárvédő

A kényelemre összpontosító Privilège-kivitel gazdag felszerelésével fokozza az ötajtós Laguna komfortját.

Karosszéria, utastér

A kártyás ajtónyitást a nyomógombbal vagy a kártya közelségével lehet elkezdeni; az utóbbi előnye, hogy már akkor érzékel, amikor a vezető még nem is sejti, melyik zsebben, táskában vagy pénztárcában lapul a plasztik lapocska. Az ajtók tágra és finoman kialakított utastérre nyílnak. Tetszetősek és kellemes tapintásúak az ajtókat, a műszerfalat burkoló anyagok, hosszú úton is kényelmesek az ülések. A műszerfal jelzései jól láthatók és hallhatók, a sokféle fedélzeti figyelmeztetés némelyike fennhangon is szól valamelyik főbb európai nyelven. A számítógépes ellenőrzés a kerekek nyomását megjeleníti a műszerfali kijelzőn.

A korszerű műszerfal a megszokottnál több információval szolgál, jelzi az olajcsere idejét is. A belső tükör és az ablaktörlő önműködő

A kezelők pontosan működnek. A pedálrend lépcsősebb a kelleténél, a kormány és mindkét elülső ülés föl-le és előre-hátra is mozgatható. Az ülőhely oldaltartása határozott, fölfelé és széltében is sok a hely az elöl utazók körül. A vezetőülésből előre jól kilátni, de tolatáskor akadályt jelent a vaskos hátulsó oszlop és a magas csomagtértető. Az útiholmiknak sokfelé jut tárolóhely. A kényelem a hátul utazóknak is kijár, s ez nem csupán az ülőhely kialakítását és a térkínálatot jelenti, hanem a rugózásra és az utastér csöndességére is kihat. Hárman is utazhatnak hátul, a középső padlómerevítő nem magas. Fejtámlákból jut elegendő, s ha nem kellenek, a támlába süllyeszthetők. Az osztott háttámla középső részéből könyöktámasz hajtható ki. A raktér ajtaja magasra nyílik fel, a csomagtér mérete jó közepes, s bár könnyen lehet ki-be rakodni, a teherhez igazítást korlátozza, hogy a hátulsó ülőlap nem dönthető előre.

Motor, erőátvitel

A 140 lóerős közvetlen befecskendezéses motor kiegyensúlyozottan, majdnem csöndesen jár. Gyorsítóképessége 3000-es fordulaton túl megerősödik, vele együtt a hangerő is, az előbbi a kitartóbb, még az emelkedőkön is érezhető. A motor kedveli a nagyobb fordulatot, de a hosszú áttételű váltót nem feltétlenül kell sűrűn kapcsolgatni. A váltókar pontosan mozgatható.

Vezetés, menettulajdonságok

A kormány pontos és könnyen kezelhető, az élvezetes rugózási komfort nagyon jó úttartással társul. A fékek hatásosak, sokféle segédeszköz önműködően könnyíti meg az autó irányítását. A fényszórók erősen világítják meg az utat.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1998 cm3, furat 82,7, löket 93 mm. Elektronikus közvetlen befecskendezés. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (5500/min). Nyomaték: 200 Nm (4250/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér 430 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4576x 1772×1429 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1300/1885 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 9,8 s. Végsebesség 210 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,4/6,1 l/100 km.
Ára: 6 500 000 Ft

Előnyei:

+ Tágas, finom kialakítású utastér
+ Kitűnő menettulajdonságok
+ Jó menetteljesítmények
+ Gazdag biztonsági és kényelmi felszereltség
+ Bő, 30 000 km-enkénti szervizciklus
+ Rugózási komfort
+ Takarékos fogyasztás

Hátrányai:

— Fix hátulsó ülőlap
— Nehézkes hátralátás
— Rövid, egyévi garancia
— Felhangosodó motor

Felszereltség

A gazdag Privilége-kivitel része a blokkolás-, a kitörés- és a kipörgésgátló, a vészféksegítő, a hat légzsák, az övfeszítő hátul is, az elektronikus keréknyomás-ellenőrző, a ködfényszóró, a fényérzékeny belső tükör, a könnyűfém keréktárcsák, a bőr kormánykerék és váltógomb, az indítókártya, az elektromos szervokormány, a magasságban és távolságban állítható kormányoszlop, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, az esőérzékelős ablaktörlő, a hűthető kesztyűtartó, a napfényroló a hátsó ablakokon, a hővédő üvegezés, az automata légkondicionáló, az állítható magasságú elülső ülések, az osztott hátulsó ülés könyöktámasszal és a hathangszórós CD-s rádió.

Költség

A közvetlen befecskendezéses motor ára inkább illeszkedik a benzinesekéhez, mint a drágább közvetlen befecskendezéses dízelekéhez. A hasonló teljesítményű benzinmotorokhoz képest az országúton közel egy liter, a városban több mint egy liter megtakarítás érhető el a gyári adat szerint. A tesztautóval 8,4 l/100 km átlagot mértünk. A Laguna értékét növeli kiemelkedő ütközési biztonsága, 30 000 km-enkénti szervizigénye. Rövid viszont az egyévi garancia.

 

Az Autó2 újság 2002/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás