Újautó

2002. július 29. hétfő, 18:18

Tesztnapló:Volkswagen Polo 1.2 12V Comfortline - Lendül

Az új Polo 1,2-ese könynyen boldogul az I-es Golf méretű és annál jóval nehezebb karosszériával.

 

Ikerfényszórós orra ellenére az újdonság felismerhetően Polo maradt. Hátul csak ketten utazhatnak viszonylag kényelmesen

A friss fejlesztésű VW Polo „négyszeműségével” leginkább a Lupóval mutat rokonságot. Az autót valós méreteinél nagyobbnak láttató arc mögött a márka új fejlesztésű, 1,2-es, hengerenkénti négyszelepes háromhengerese csendesen, de egyedi hangszínnel dolgozik. A viszonylag tágas utasterű, gazdaságos üzemű kiskocsi nálunk akár a családi főautó szerepét is betöltheti.

Karosszéria, utastér

Az új vonalak ellenére felismerhetően polós karosszéria enyhén technós hatású, formás utasteret zár körbe. A konszerntől megszokottan keményre párnázott üléseken elöl még az átlagosnál magasabb termetűek is kényelmesen elférnek, a vállszélesség tekintélyes. Az elülső ülések rövid ülőlapjai ellenére hátul kevés a lábtér, a magasság is csak közepes termetű utasoknak elegendő. Az elülső ülésekhez hasonlóan feszes hátsó pad hangsúlyozottan kétszemélyes, a harmadik fejtámla feláras, a középső öv is csak kétpontos.

A jellegzetesen VW-s beltérben semmi sem zörög. A műszerfal komor feketéjét csak részben oldják a szürke szövetek. Az ülések kemény tömetűek

A műszerfal a mai Volkswagen-trendet követi. Anyagai igényesek, az egyöntetű fekete szín azonban túlságosan komor. A sötét színeket jól ellensúlyozzák a világos ülés- és ajtókárpitok; az anyagok mindenhol jó tapintásúak, az összeszerelés minősége példás. A csomagtartó nagyobb ugyan az elődmodellénél, de családi utazásokhoz szűkös lehet, cserébe sok a pakolóhely az utastérben, és a kesztyűtartó is tágas.

Motor, erőátvitel

Az alaptól eggyel magasabb szintű motorizáltság technikában is komoly előrelépést jelent. A kezdő, 55 lóerős erőforráshoz hasonlóan háromhengeres, csupa könnyűfém, 1,2-es motor 65 lóerejéhez hengerenként négy szelep, két felülfekvő vezértengely és a járásegyenetlenségeket hatásosan elsimító kiegyenlítőtengely is tartozik. A valójában csak 3000 felett éledő motor tompa, felismerhetően háromhengeres berregése furcsa, de könnyen megszokható. Az elektronikus gázpedált rendesen taposva és a nagyon rövidre áttételezett váltót szorgalmasan kapcsolgatva jókedvben tartható az erőforrás. Autópályán a rövid ötödik miatt viszonylag nagy a zaj, a gép 130-nál több mint 4000-et fordul percenként. A könnyen és a márkától megszokott módon nagyon határozottan kapcsolható sebességváltó karja rövid, kapcsolási útjai azonban hosszúak.

Vezetés, menettulajdonságok

A fordulatot 3000 fölött tartva dinamikusan mozog a Polo, s mivel 4000-től rá is erősít, még autópályás előzésekhez sem kell visszakapcsolni. Az elsősorban városi használatra született kisautó karosszériája jól áttekinthető, az elektromos rásegítésű szervokormánnyal könnyű a manőverezés, a C-oszlopok ablakai pedig tolatáskor jelentenek nagy segítséget. Az egyszerű szerkezetű futómű hangolása nem túlságosan feszes, terhelten billegésre hajlamos a karosszéria. A fékek hatékonyak, a pedál nyomáspontja határozott. Az éjszakai vezetést megkönnyítik a hatásos és jó fényelosztású fényszórók.

Műszaki adatok

Soros háromhengeres benzinmotor elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1198 cm3, furat 76,5, löket 86,9 mm. Teljesítmény: 65 LE/47 kW (5400). Nyomaték: 112 Nm (3000/min). Elöl McPherson-felfüggesztés segédalvázon, hátul csatolt lengőkarok. Elől-hátul tárcsafék. Elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Ötfokozatú sebességváltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 165/70 R 14. Csomagtér: 270 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 3895x1650x146 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1015/1550 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 14,9 s. Végsebesség: 162 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül/vegyes): 7,6/5,1/5,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km.
Ára: 2 690 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Takarékos motor
+ Jól áttekinthető karosszéria
+ Jó kidolgozás
+ Pontos összeszerelés
+ Jó világítás
Feláras harmadik fejtámla
Hátul középen kétpontos öv
Hosszú utakon kapcsoló sebességváltó
Billegésre hajlamos futómű
Nagy sebességnél erős motorzaj

 

Felszereltség

A Comfortline-felszereltség része az elektromos tükörállítás, az elülső ülések magasságszabályozása, a gyári rádió, a két elülső ködlámpa, az osztottan előredönthető hátsó támla, a két irányban állítható kormány és a két elülső légzsák is. A feláras blokkolásgátlóval szerelt tesztautó hátsó kerekeit az ABS-hez járó tárcsafékek fékezik az alapváltozat dobjai helyett.

Költség

A Polóra egyévi, kilométer-korlátozás nélküli garancia jár, a rozsdaállóság 12 évig szavatolt. Az átlagosnál jobb ártartó kisautóval 15 000 kilométerenként kell megjelenni a szervizben. A tesztfogyasztás 5,7 l/100 km-re adódott.

Az Autó2 újság 2002/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás