Újautó

2002. július 28. vasárnap, 16:03

Tesztnapló: Citroën Xsara SX 1.6i 16V Aut - Váltópénz

A városi közlekedést felárért teszi könnyebbé az automata sebességváltó.

 

Divatos, nagylámpás orrát büszke embléma
díszíti. Hátulján elkel az opciós tolatóradar,
vaskos az oszlop, magas a raktér

Nemcsak kényelmet, hanem nagyobb biztonságot is ad a vezetőnek, ha a kapcsolások helyett a forgalomra tud több figyelmet fordítani. Ezt a célt a praktikus kialakítása is segíti.

Karosszéria, utastér

Sok a textil az ajtókon, de műanyag is jócskán előfordul. A keményen burkolt műszerfal jelzései jól áttekinthetők, a kezelést megkönnyíti a kormányoszlopra szerelt rádió-távirányító. Az automata váltó helyzetének műszerfali visszajelzése túl szerény fénypötty, azonosításához segítség, hogy a különféle állásokhoz részben eltérő színek tartoznak. Sem a kesztyűzseb, sem az ajtók térképzsebe nem nagy, kiegészítőjükként lehet valamennyit pakolni a könyöktámasz fedele alá és a középkonzolba is.

Az akadályok biztonságos kikerülésével tolható a megfelelő helyzetbe a kulissszában mozgó váltókar. Az automata klímaberendezés a felszerelés része

A kormány mélységben is állítható, a fék kissé kiemelkedik a pedálok síkjából. Az ülések szélesek, puhák, rövid lapjuk dacára kényelmesek. A támla kevés oldaltartást ad, a vezetőülés magassága szabályozható. Oldalt és fölül is tág tér veszi körül a vezetőt és utasát. A vastag C-oszlop nehézzé teszi a tájékozódást tolatáskor. A hátulsó ülés lapja elég hosszú. A fej fölötti tér és a térdhely is szűk a középtermetűeknél magasabbaknak. Hátul is könnyen tisztítható tálcává formáltak a szőnyegek. Szabályozható a szélső biztonsági övek magassága, az ajtón és az elülső ülések hátán is van pakolóhely. A középre készülő utas előtt a három fejtámla és öv csábítását tompítja a magas padlómerevítő. A csomagtér ajtaja biztonságosan magasra nyílik. A rakodónyílást és a csomagteret csak enyhén szűkíti a hátsó lámpák és a kerékdobok helyigénye. A perem magas, ez megnehezítheti a rakodást. A széles és alacsony csomagtér alja sima. A szerszámok a hátfalra, a pótkerék a padló alá rögzítve kímélik a rakodóteret. A hátsó ülés lapja és támlája osztva buktatható előre.

Motor, erőátvitel

Az 1,6 literes motor némi várakozás és a 3200-as fordulat elérése után erővel és többnyire kevés zajjal mozgatja az autót. Csak a 4000-es fordulat tájékán, a 130-as tempón hangosodik fel. A váltó „Sport” állásba kapcsolva 5800 körül pörögve kapcsol magasabb fokozatba, miután megnőtt a zaj. A sportos magatartás a padlóig nyomott gázpedállal is elérhető. A négyfokozatú automata váltásai észrevehetőek, de nem rántanak. Reakciói lassúak, elinduláskor sok idő telik el a gázpedál lenyomása és a kerekek meglendülése között. Menetteljesítményéből sokat visszavesz az automata, a kézi 1,6-oshoz képest 3,3 mp késéssel éri el a 100 km/órás tempót. Sport- és téli állást tartalmaz a váltó. A kar könnyen és engedelmesen jár a kulissza zegzugaiban, a kitérők jó védelmet nyújtanak a véletlen kapcsolások ellen.

Vezetés, menettulajdonságok

A kellemesen rugózó Xsara sokat képes eltüntetni a rossz burkolatok ismétlődő hibáiból. Egyenesfutása, kanyartulajdonságai biztosak, a terhelésváltásokat jól tűri. A kormány hosszú utat, 3 és negyed fordulatot tesz meg.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom: 1587 cm3, furat 78,5, löket 82 mm. Hengerenkénti befecskendezés. Teljesítmény: 110 LE/80 kW (5750/min). Nyomaték: 147 Nm (4200/ min). Elöl McPherson-, hátul független felfüggesztés, hosszlengőkarok, torziós rudak, stabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, elektronikus fékerőelosztó. Négyfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 195/55 R15. Csomagtér: 408/1190 l. Üzemanyagtartály: 54 l. Hossz x szélesség x magasság: 4188x 1705×1405 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1150/1695 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 14,2 s. Végsebesség: 192 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,9/5,6 l/100 km.
Ára: 3 790 000 Ft

Felszereltség

A felszerelési sor középső, SX-kivitelének fontosabb tartalma: magasságában állítható vezetőülés, automata klímaberendezés, két elülső és két oldallégzsák, változó rásegítésű szervokormány, ABS, pánikfékrendszer, távirányítós központi zár, indításgátló, elektromos tükrök és ablakemelők elöl, osztott hátsó ülés 3 fejtámlával, automatikus vészvillogó-kapcsoló, hővisszaverő szélvédő.

Költség

A Xsara nem tartozik a drága autók közé, pedig a kényelmet ezúttal is meg kell fizetni. Az automata felára az érték tíz százalékához áll közel, és a jól felszerelt autó okozta kiadásokat tovább növeli minden tankolás. Az automata miatt a gyári adatok szerint a kéziváltóshoz képest az országúton 0,1, a városban 1,6 l-rel nagyobb fogyasztással kell számolni; a teszt során 8,6 l/100 km adódott. A garancia mindössze egy év, a szerviz 20 000 km-enként esedékes, 12 év az átrozsdásodás elleni jótállás.

Előnyei

Hátrányai

+Kényelmes utastér
+
Könnyű vezethetőség
+ Rugózási komfort
+
Gazdag felszereltség
+
Viszonylag kedvező ár
Kemény borítás a műszerfalon
Mérsékelt menetteljesítmények
Szűkös hátulsó tér
Nagy fogyasztás
Rövid garancia

Az Autó2 újság 2002/7. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás