Újautó

2002. június 29. szombat, 19:38

Tesztnapló: Peugeot 406 Coupé HDi 2.2 - v

A nemes autóforma sportos eleganciája a közvetlen befecskendezéses dízel takarékos józanságával társul.

 

A lágy ívű kupé utastéri helyhasznosítását rontja, úttartását javítja a mindössze 1350 mm-es magassága

A Pininfarina-műhelyből származó kétajtós Peugeot a kupé eleganciájához igazította az utastér anyagait.

Karosszéria, utastér

A kétajtós változat nagy nyílászárója könnyen nyílik-csukódik: a keret nélküli ablak csak a becsukást követően emelkedik fel teljesen. Az üvegmozgás luxusa meglátszik az igényes belsőn is. A széles küszöbön büszke fémjelzés hívja fel a figyelmet a Pininfarina-alkotásra. Nagyok a tükrök, egyébként a kupolatető ereszkedik, az övvonal emelkedik, a hátsó oszlop vaskos, de a kilátás nem reménytelen. A bőr sportülések kényelmesek, puhák, lapjuk, támlájuk elég hosszú, oldaltartásuk határozott. Az íves tető alatt az elektromosan állítható ülésmagasság legfelső állásában is elfér a középtermetű. Fekete műbőr és bőr keveréke az ajtók, az ülések, a műszerfal és a kormány burkolata. Az oszlopok és a tető anyaga világosabb. Fekete a műszerfal alapszíne is. Négy kerek órájával, többfunkciós kijelzővel, a szervizig megtehető kilométerek jelzésével a sportossághoz kontúrozott fekete-fehér 406-os műszerfal, sötét alapon világos számokkal. A középkonzol sok funkciójának kapcsolói kiismerhetőek. Elég nagy a kesztyűzseb, pici zsebek vannak az ajtókon. A hátraszállást elektromosság könnyíti meg: a támladöntés mozdulatára az elülső ülés előrehúz, majd ha az ellenkező irányban meglökik a támlát, visszaindul eredeti helyére. Az ereszkedő tetősík ellenére a középtermetűek még elférnek alatta a két hátulsó bőrfotelben. A háttámlák szokatlanul magasak, a fejtámlák magassága nem is állítható, így nem ütköznek a közeli üvegnek. Az alacsony, fotelformájú ülésen nem lehet elnyújtózni. A térdtávolság elég az elülső ülés mögött – a sípcsontnál állítja meg a lábat a szerencsére puhán burkolt kidudorodás.

Luxuskialakítású utasfülke önműködő el- és visszamozgó üléssel, ablaktörlővel és fényszóró-bekapcsolással, a kormány azonban csak sugárirányban állítható

Széltében bőven elég a két személyre kialakított hely. Az osztva ledönthető támlarészek között könyöklő nyitható le, mögötte sílécnyílással, s alatta némi rakodóhelynek nyitva teret. A hosszú hátsó ablak kevés helyet hagy a csomagtérfedélnek. A rövid tető alatti sík padlójú rakodótér kis magasságával, nagy mélységével barlangszerűen nyújtózik az utastér felé. A barlanghatást erősíti, a rakodó dolgát megnehezíti a magas raktérperem. A 390 l-es csomagtér nem nagy, ám kihasználását segíti, hogy az ülések támlája is, lapja is osztva előrehajtható.

Motor, erőátvitel

A minden körülmények között könnyen elindítható motor hidegen kicsit hangos, melegen kicsit csöndes, minden hőfokon enyhén rezegteti a kormányt és az üléseket. A motor rugalmas, 1500-as fordulat fölött már életre kel, 2000-4000 között erőt mutat, de a tág, 1700–5000 fordulatszám-tartományban bármikor érezhetően gyorsít. A sebességváltóhoz szinte találomra nyúl a vezető, a váltókar hosszú utat bejárva, könnyen talál a megfelelő fokozatba.

Vezetés, menettulajdonságok

Az autó utastere csöndes, némi zajt a rossz burkolat kelt, főként a hátsó futóművön. Az úthibák zöme elenyészik a kissé feszes futóművön. A komfortos rugózás jó úttartással társul, a 406-os egyenesfutása jó, kanyartulajdonságai kiélezett helyzetekben is megbízhatóak. A változó rásegítésű kormányt sokat kell forgatni, nagy sebességnél túl könnyen mozgatható.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros dízelmotor elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 2179 cm3, furat 85, löket 96 mm. Közös csöves közvetlen dízelbefecskendezés, turbofeltöltő, köztes hűtő. Teljesítmény: 133 LE/98 kW (4000/min). Nyomaték: 317 Nm (2000/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 215/55 ZR16. Csomagtér: 390 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4620x1780x1350 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1410/1835 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s. Végsebesség: 208 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 8,8/4,9 l/100 km.
Ára: 9 250 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Igényes kialakítás
+ Jó menetteljesítmény
+ Erős, nyomatékos, tiszta üzemű motor
+ Biztos iránytartás
+ Gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Kis fogyasztás
A motortól remegő ülés és kormány
Szűkös hátulsó hely
Keskeny csomagtartónyílás
Drága ár

 

Felszereltség

A dízelmotorhoz a gazdag Pack-felszereltség társul. Ennek fontosabb elemei: az elektromos mozgatású és fűthető két elülső ülés, a sebességtartó, a bőrülés, a magasságállítású kormánykerék, a fényérzékeny belső tükör, az elektromos tükör- és elülsőablak-mozgatás, az automata klímaberendezés, fényszóró-bekapcsolás hazakísérő fénynyel, az esőérzékelős ablaktörlő, a fényszórómosó, a ködfényszórók, a blokkolás- és a kitörésgátló, a szervokormány, a távirányítós központi zár, az indításgátló, a fedélzeti információs alaprendszer, a könnyűfém keréktárcsa, a vészféksegítő, az elülső és az oldalsó légzsák-pár, a CD-s audiorendszer és az oszthatóan dönthető hátsó ülés.

Költség

A kupékialakítás a modellkínálat csúcsa, s ez nem pusztán esztétikai, hanem árképzési szempont is. A kupémezőnyben nem kiemelkedően drága a Peugeot, csak akkor az, ha például az azonos motorú, ám több mint kétmillióval olcsóbb széria négyajtós 406-tal vetjük össze. Értéknövelő a gazdag felszereltség, a kedvező fogyasztás és a 30 000 kilométerenkénti szervizintervallum.

Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás