Újautó

2002. június 29. szombat, 19:38

Tesztnapló: Peugeot 406 Coupé HDi 2.2 - v

A nemes autóforma sportos eleganciája a közvetlen befecskendezéses dízel takarékos józanságával társul.

 

A lágy ívű kupé utastéri helyhasznosítását rontja, úttartását javítja a mindössze 1350 mm-es magassága

A Pininfarina-műhelyből származó kétajtós Peugeot a kupé eleganciájához igazította az utastér anyagait.

Karosszéria, utastér

A kétajtós változat nagy nyílászárója könnyen nyílik-csukódik: a keret nélküli ablak csak a becsukást követően emelkedik fel teljesen. Az üvegmozgás luxusa meglátszik az igényes belsőn is. A széles küszöbön büszke fémjelzés hívja fel a figyelmet a Pininfarina-alkotásra. Nagyok a tükrök, egyébként a kupolatető ereszkedik, az övvonal emelkedik, a hátsó oszlop vaskos, de a kilátás nem reménytelen. A bőr sportülések kényelmesek, puhák, lapjuk, támlájuk elég hosszú, oldaltartásuk határozott. Az íves tető alatt az elektromosan állítható ülésmagasság legfelső állásában is elfér a középtermetű. Fekete műbőr és bőr keveréke az ajtók, az ülések, a műszerfal és a kormány burkolata. Az oszlopok és a tető anyaga világosabb. Fekete a műszerfal alapszíne is. Négy kerek órájával, többfunkciós kijelzővel, a szervizig megtehető kilométerek jelzésével a sportossághoz kontúrozott fekete-fehér 406-os műszerfal, sötét alapon világos számokkal. A középkonzol sok funkciójának kapcsolói kiismerhetőek. Elég nagy a kesztyűzseb, pici zsebek vannak az ajtókon. A hátraszállást elektromosság könnyíti meg: a támladöntés mozdulatára az elülső ülés előrehúz, majd ha az ellenkező irányban meglökik a támlát, visszaindul eredeti helyére. Az ereszkedő tetősík ellenére a középtermetűek még elférnek alatta a két hátulsó bőrfotelben. A háttámlák szokatlanul magasak, a fejtámlák magassága nem is állítható, így nem ütköznek a közeli üvegnek. Az alacsony, fotelformájú ülésen nem lehet elnyújtózni. A térdtávolság elég az elülső ülés mögött – a sípcsontnál állítja meg a lábat a szerencsére puhán burkolt kidudorodás.

Luxuskialakítású utasfülke önműködő el- és visszamozgó üléssel, ablaktörlővel és fényszóró-bekapcsolással, a kormány azonban csak sugárirányban állítható

Széltében bőven elég a két személyre kialakított hely. Az osztva ledönthető támlarészek között könyöklő nyitható le, mögötte sílécnyílással, s alatta némi rakodóhelynek nyitva teret. A hosszú hátsó ablak kevés helyet hagy a csomagtérfedélnek. A rövid tető alatti sík padlójú rakodótér kis magasságával, nagy mélységével barlangszerűen nyújtózik az utastér felé. A barlanghatást erősíti, a rakodó dolgát megnehezíti a magas raktérperem. A 390 l-es csomagtér nem nagy, ám kihasználását segíti, hogy az ülések támlája is, lapja is osztva előrehajtható.

Motor, erőátvitel

A minden körülmények között könnyen elindítható motor hidegen kicsit hangos, melegen kicsit csöndes, minden hőfokon enyhén rezegteti a kormányt és az üléseket. A motor rugalmas, 1500-as fordulat fölött már életre kel, 2000-4000 között erőt mutat, de a tág, 1700–5000 fordulatszám-tartományban bármikor érezhetően gyorsít. A sebességváltóhoz szinte találomra nyúl a vezető, a váltókar hosszú utat bejárva, könnyen talál a megfelelő fokozatba.

Vezetés, menettulajdonságok

Az autó utastere csöndes, némi zajt a rossz burkolat kelt, főként a hátsó futóművön. Az úthibák zöme elenyészik a kissé feszes futóművön. A komfortos rugózás jó úttartással társul, a 406-os egyenesfutása jó, kanyartulajdonságai kiélezett helyzetekben is megbízhatóak. A változó rásegítésű kormányt sokat kell forgatni, nagy sebességnél túl könnyen mozgatható.

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros dízelmotor elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezértengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtalom: 2179 cm3, furat 85, löket 96 mm. Közös csöves közvetlen dízelbefecskendezés, turbofeltöltő, köztes hűtő. Teljesítmény: 133 LE/98 kW (4000/min). Nyomaték: 317 Nm (2000/min). Elöl McPherson-, hátul többlengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Ötfokozatú váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret: 215/55 ZR16. Csomagtér: 390 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4620x1780x1350 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1410/1835 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s. Végsebesség: 208 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 8,8/4,9 l/100 km.
Ára: 9 250 000 Ft

Előnyei

Hátrányai

+ Igényes kialakítás
+ Jó menetteljesítmény
+ Erős, nyomatékos, tiszta üzemű motor
+ Biztos iránytartás
+ Gazdag kényelmi és biztonsági felszereltség
+ Kis fogyasztás
A motortól remegő ülés és kormány
Szűkös hátulsó hely
Keskeny csomagtartónyílás
Drága ár

 

Felszereltség

A dízelmotorhoz a gazdag Pack-felszereltség társul. Ennek fontosabb elemei: az elektromos mozgatású és fűthető két elülső ülés, a sebességtartó, a bőrülés, a magasságállítású kormánykerék, a fényérzékeny belső tükör, az elektromos tükör- és elülsőablak-mozgatás, az automata klímaberendezés, fényszóró-bekapcsolás hazakísérő fénynyel, az esőérzékelős ablaktörlő, a fényszórómosó, a ködfényszórók, a blokkolás- és a kitörésgátló, a szervokormány, a távirányítós központi zár, az indításgátló, a fedélzeti információs alaprendszer, a könnyűfém keréktárcsa, a vészféksegítő, az elülső és az oldalsó légzsák-pár, a CD-s audiorendszer és az oszthatóan dönthető hátsó ülés.

Költség

A kupékialakítás a modellkínálat csúcsa, s ez nem pusztán esztétikai, hanem árképzési szempont is. A kupémezőnyben nem kiemelkedően drága a Peugeot, csak akkor az, ha például az azonos motorú, ám több mint kétmillióval olcsóbb széria négyajtós 406-tal vetjük össze. Értéknövelő a gazdag felszereltség, a kedvező fogyasztás és a 30 000 kilométerenkénti szervizintervallum.

Az Autó2 újság 2002/6. számában megjelent cikk rövidített változata

 

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás